Pidätkö työn tekemisestä?
Siis yleisesti ottaen suomalaisista työmarkkinoista, työelämästä ja siihen osallistumisesta? Olisitko töissä jollei olisi pakko mennä joko rahan takia tai muuten vaan painostettuna (koska niin kuuluu tehdä tms.)?
Kommentit (4)
Työn tekemisestä itsessään pidän. Mutta kaikesta oheissälästä, kilpailusta, työttömien valtavasta määrästä, hyvienkin tyyppien rannalle jäämisestä jne. en pidä. Ja tuntuu, että koko tuo työmarkkinoihin liittyvä pelko ja epävakaus on nykyisin se pääasia työelämässä eikä se itse työnteko.
Olen kai kunnianhimoton, kun haluaisin vain käydä töissä, saada elinkustannukset kattavaa palkkaa ja viettää loput päivästä vapaata. Ja tosiaan jonkunhan ne innovaatiotkin pitäisi tehdä, mutta vaikea kuvitella, että miten se joku voisi olla minä?
Pitäisin, jos joskus löytäisin sellaisen työpaikan, jossa olisi hyvä työilmapiiri eikä kaikennäköistä kieroilua naisten kesken. En usko että hoitoalalta sellaista paikkaa löytyy.
Jos pääsee ja saa olla töissä paikassa, jossa on hyvä ilmapiiri ja itse työ on vähintään siedettävää, niin kyllä.