Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko kävellä 2,5 km yksin klo 22 aikaan illalla?

Vierailija
13.08.2008 |

Siis pimeään aikaan talvella, on valaistu tie ja noin 500 metriä sellaista, ettei ole edes taloja vaan melko syrjäinen tie kyseessä. Loppumatka on sitten tietä pitkin, jossa taloja vieressä ja viimeiset 500 metriä kaupungin keskustassa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelisin sen ajan jonkun kaverin kanssa :-)

Vierailija
2/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali lenkkireittini, jota siis kuljen talvi-iltaisinkin, on 5km valaisematonta maantietä, ei taloja ei mitään.. Taskulamppu ja "miljoona" heijastinta mukana. Sekä kännykkä ja koira, kuten aina.

Metsän peikot taitaa minua säikkkyä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kyllä yleensä ottaen kaikkea, pimeääkin, mutta en koskaan ajattelisi, että en siksi uskaltaisi liikkua iltaisin ulkona. Olen pienen ikäni (12-vuotiaasta) juossut pitkin maanteiden reunoja iltaisin, usein myöhäänkin. Enkä ole ajatellut, etten uskaltaisi.

Vierailija
4/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyökkääjien kannalta/raiskaajien?

Vai pelkäätkö pimeää?

Vierailija
5/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kymmenen jälkeen töistä.

Vierailija
6/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskellä yötä...

Vierailija
7/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kyllä, ei olisi ollut mikään ongelma. Nyt vanhempana ja "elämää nähneenä" :D (olen 33v.) tuntuu erilaiselta. Esim. aiemmin tulin vaikka yöbussilla kotiin, nyt otan aina taksin jos menee myöhään. Onneksi kahden lapsen äidillä on iltamenoja harvemmin, jotta taksin hinta ei pahasti harmita.

Asumme kaupungissa, mutta kylläkin ns. hyvällä ja rauhallisella alueella. Silti takaraivossa kaihertaa se ajatus, että mitä vaan voi sattua missä vaan. En kovasti tykkää siitäkään, kun mies tulee joskus (harvoin) yöllä esim. jostain juhlista kotiin. Häntä en kuitenkaan kehtaa pakottaa taksiin...

Vierailija
8/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes nuorempana uskaltanut, vaan oli aina joku kaveri tai saattaja.

Vierailija
9/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei mielellään päästä mua myöhään yksin käveleskelemään, joten mielellään aina hakee mut jos olen jostain tulossa kotiin. Miehen ex-tyttöystävä raiskattiin muinoin, joten ymmärrän kyllä hänen näkemyksensä. Mullakin on yleensä kyllä auto käytössä niinä harvoina kertoinan kun edes liikun ulkona yhdeksän jälkeen.

Vierailija
10/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasin aamuina lähtee klo 7 reikäleipä matkaan.

Joten kyllä mun on oltava urhea ja sanottava että uskallan ;)

Vierailija
11/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko edes tosissasi? Ekaluokkalaisen koulu on vasta alkanut, nytkö jo tiedät, että joutuu yksin tarpomaan pimeässä?! Tänä päivänä on ikävä kyllä lasten perään katsottava enemmän kuin joskus meidän lapsuudessamme. Se on raadollinen totuus. En halua maalata piruja seinille, mutta ne ihmiset, jotka haluavat pienille lapsille pahaa, löytävät kyllä ne lapset, joilla on yksinäinen koulutie tai ovat muuten "vartioimatta". Vähintäänkin kaveri pitäisi tuolla matkalla olla, vaikka toinen lapsi ei mikään pitävä suojamuuri olekaan.

Vanhempien olisi vähän pakko tehdä enemmän lasten eteen, jos ovat syrjäiseen paikkaan muuttaneet. Ekaluokkalainen ei voi kulkea omillaan.

Vierailija
12/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaa150metriä

Vierailija
13/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ei ollut ongelma. Varsinkin sen jälkeen kun minusta tuli äiti kahdelle lapselle, olen ollut kaikessa varovaisempi -ajatellut, että minun ja mieheni pitää pitää itsestämme huolta, kun olemme sentään vastuussa lapsista. Eli en liiku iltamyöhään yksinäni kävellen kuin hyvin lyhyitä matkoja, yleensä otan mieluiten taksin kotiovelle jos jostain olen tulossa ilman autoa. Miestä en ole saanut samalla tavalla varovaiseksi, mutta kyllä asiasta aina mainitsen, jos mies on esim. palaamassa humalassa vaikkapa kaverin polttareista. Humalaisille miehille kun tilastojen mukaan voi myös käydä aika köpelösti yöllä kaupungilla :(

Vierailija
14/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valoisaan ja lämpimään aikaan ei ole yhtään turvallisempaa. Jos ajatellaan seksuaalirikoksia esimerkiksi :(

Vierailija
15/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet että asia järjestyisi? Koulukyytiin ei ole oikeutta ja me vanhemmat lähdemme töihin paljon aiemmin kuin mitä tytön koulu yleensä alkaa. Satunnaisesti voimme kyllä viedä/saattaa. En voi vuosikausiksi jäädä kotiin. Nuorempi tyttö aloittaa koulun sitten 3 vuoden päästä ja sama juttu silloin.

Alkuun itsekin vähän nieleskelin kun kuulin että koulukyytiä ei meille myönnetä, mutta minkäs teet? Pakko kait olla sekä aikuisen että lapsen urhea ja toivoa paljon suojelusenkeleitä matkan varrelle!

Vierailija
16/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tietoinen, että eka ja tokaluokkalaisten vanhemmilla on oikeus lyhennettyyn työaikaan juuri tällaisten asioiden järjestymiseksi. Miksi et tee 6 tunnin päivää?! Miksi vanhemmat eivät voi joustaa työajoissa kun lapset ovat pieniä? Useimmille se on mahdollista, miksi teille ei? Useilla työpaikoilla on mahdollisuus myös hyödyntää liukuvaa työaikaa. Itse kyllä yrittäisin kaikin tavoin järjestää, ettei pieni lapsi kulje tuota matkaa yksin. En voisi vain jättäytyä toivomaan suojelusenkeleitä!!!

Tarkoitukseni ei ole syyllistää, mutta tuntuu niin itsekkäältä, kun monet perheet eivät puheista huolimatta yritä OIKEASTI järjestää pienille koululaisille turvallista arkea. Toivottavasti ette ole yksi sellainen perhe, joka on isoilla asuntolainoilla pykännyt jonkun herralatalon jumalan selän taakse ja sitten on pakko painaa duunia että saa talon maksettua... Anteeksi tämä, jos ei osu teihin. Välillä vaan niin raivostuttaa lasten puolesta.

Vierailija
17/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit tulis kalliiks jos joka kerta taksin ottaisin. Mulla loppuu iltavuoro 21.15-21.30 välillä. Vaatteidenvaihdon jälkeen kun lähden kävelemään kotiin n. 2km niin kellokin tulee yli kymmenen ennen ku oon kotona.

Vierailija
18/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun vasta aloitin elokuun alusta uudessa työssä niin eipä ole oikeutta lyhennettyyn päivään. Miehellä ei muista syistä johtuen ole mahdollisuutta siihen.

15/21

Vierailija
19/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ilmanko jenkitkin läskistyy ku nekin käy autolla lenkillä, meiän tarttis varmaan kertoo niille että siel lenkillä kuuluu käydä ilman autoo...

Vierailija
20/26 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pelkään niitä syrjäisiä paikkoja ja uskallan kävellä vain ns. "ihmisten ilmoilla". Keskustassa uskallan kävellä mihin kellonaikaan vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan