Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikin tajutonta ja lapsi säikähti. Ei nuku.

Vierailija
30.01.2015 |

Auttakaa! Mitä teen? Kuin joku päivä sitten lööpin, jossa 4v? oli soittanut raskaana olevalle äidilleen ambulanssin, kun äiti oli saanut epileptisen kohtauksen.

Olen yh ja ajattelin, että minunkin lapseni olisi hyvä osata tuo taito. Lapsi 6v. Keskustelimme asiasta ja näytin miten kännykälläni soitetaan.

Eilen sitten ajattelin, että varmistetaan asia käytännössä. Makasin sängylläni ja kun lapsi tuli huoneeseen, leikin tajutonta. En reagoinut ja annoin pään retkottaa. Ensin lapsi yritti nauraen kutittaa, mutta kun en edelleenkään reagoinut, lapsi alkoi hysteerisesti itkeä ja ravistaa minua ja roikkua kiinni. Ei edes yrittänyt soittaa. vaikka puhelin oli yöpöydällä.

Lopulta mun oli pakko nousta. Toruin lasta ja yritin kerrata puhelimen käytön, mutta lapsi vain itki. Nyt tuo on huutanut minua yöllä n. kahden tunnin välein. Miten saan lapsen rauhoitettua, ymmärtämään, että kyseessä oli harjoitus? Ja tuo soittaminen hätätilanteessakin pitäisi oppia. Nyt on ihan turha odottaa saavansa apua.

Onko lapsille ea-kurssejä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjasti teit toiselle.....varmalla provo.

Vierailija
2/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin huono provo. Ja siltikin tästä on kohta 18 sivua keskustelua. ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatttelemattomasti toimit, leikin kautta asioita opetetaan. Julmaa leikkiä.

Vierailija
4/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapselle nyt ihan painajainen ajatus siitä, että äidille käy jotain. Epilepsiaa saieastava äiti on varmasti koko lapsen elämän ajan puhunut lapselleen kohtauksen mahdollisuudesta ja valmistellut lastaan siihen,että lapsi saattaa joku päivä joutua soittamaan ambulanssin. Sinä kerroit kerran, saatoit jo sillä huolettaa ja stressata lasta, ja sitten näyttelet jotain noin vakavaa..

Vierailija
5/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.??

et oo tosissasi tollasta tehnyt?

ja vielä torjuminen päälle? Sua tässä torua pitää.

ei saa leikkiä kuollutta.

Helpompi ja kivuttomampi keino: "jos mä makaan tässä hiljaa, enkä liiku enkä reagoi...niin otat ton puhelimen ja soitat..." Tai leikin kautta sama.

Vierailija
6/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Tuo paljasti että muka toruit pelosta hysteeristä lasta. Ei kukaan tuollaisessa tilanteessa lasta toruisi, vaan pyytäisi anteeksi ja pyrkisi kaikin tavoin rauhoittamaan.

Vierailija
7/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 06:23"]Huono provo. Tuo paljasti että muka toruit pelosta hysteeristä lasta. Ei kukaan tuollaisessa tilanteessa lasta toruisi, vaan pyytäisi anteeksi ja pyrkisi kaikin tavoin rauhoittamaan.
[/quote]
Näinhän ne normaalit tekisi. Eikö tämä "harjoitus" kerro jo jotain ettei ole kaikki päänupissa..

Vierailija
8/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa...

Vierailija
9/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki tuota usein. Pahimman laatuista henkistä väkivaltaa. Mut tän täytyi olla provo, toruminen paljasti sen....

Vierailija
10/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 06:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 06:23"]Huono provo. Tuo paljasti että muka toruit pelosta hysteeristä lasta. Ei kukaan tuollaisessa tilanteessa lasta toruisi, vaan pyytäisi anteeksi ja pyrkisi kaikin tavoin rauhoittamaan. [/quote] Näinhän ne normaalit tekisi. Eikö tämä "harjoitus" kerro jo jotain ettei ole kaikki päänupissa..

[/quote]

Kertoisi jos olisi totta. Mutta provohan tämä on.

Vierailija
11/11 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku edes keksii tällaista. Provo tai ei. Opettaisit sen lapsen juoksemaan ulos hakemaan aikuisen. Ei se muista osoitetta jne paniikissa tai räplää puhelimen kanssa.