Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työstä kieltäytyminen

Vierailija
29.01.2015 |

Auttakaa asiasta tietävät! Olen osa-aikaisena aspa-työssä. Työ ei vastaa koulutustani millään tavalla. Määräaikaisuus päättyy kohta, ja uskon, että minulle tarjotaan jatkoa. Voinko kieltäytyä uudesta työsuhteesta, joka olisi myös osa-aikainen, vai tuleeko karenssia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska sossupummi

Vierailija
2/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis tulevan karenssia, jos kieltäydyt. Pitää olla toodella pätevät syyt jättää työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen laiska sossupummi. Jäi mainitsematta, että jos minulle tarjotaan kokoaikaista työtä, otan sen tietenkin vastaan. Tähän työhön ruvetessani minulle luvattiin, että saisin täydet tunnit. Niin sainkin, jonkun hassun viikon ajan. Sen jälkeen töitä on ollut vähimmillään vain yhtenä päivänä viikossa. Työmäärä vaihtelee niin paljon, ettei toisen työn pitäminen rinnalla käytännössä onnistu, eikä tällä työllä oikein elä. Hankalaa. AP

Vierailija
4/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen on määräaikainen. Eihän se kenenkään tietoon mene, että jatkoa olisikin ollut tarjolla. Eli ei karenssia ellet itse mene sanomaan, että olisivat jatkaneet, mutta et halunnut.

Vierailija
5/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 23:15"]Laiska sossupummi
[/quote] tyhmä kusipää

Vierailija
6/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle voi tulla karenssia, jos kieltäytyy työvoimatoimiston tarjoamasta työpaikasta. Sinähän olet kaiketi vielä työsuhteessa, kun mahdollista jatkoa tarjotaan. Ja vaikka et olisi, niin eikö ne tarjoa sitä sinulle suoraan eikä työkkärin kautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi