Tilaatko mitään puhelinmyyjältä?
Olen nyt alkanut tehdä opiskelujen ohessa puhelinmyyntiä, sillä pakkohan sitä rahaa on jostain saada. Tällä hetkellä myyn lehteä, jossa tarjouksena on 4 numeroa kymmenellä eurolla ja kaupan päälle 25 euron arvoinen tilaajalahja (hyödyllinen, ei krääsää). Tilaukselle ei ole myöskään jatkopakkoa. Mitä mieltä olisitte tällaisesta tarjouksesta? Ostatteko ylipäätään mitään puhelinmyyjiltä? Mikä saa teidät ostamaan, ja mikä taas ärsyttää?
Kommentit (27)
En tilaa mitään puhelimitse, ihan jo periaatteesta kun ärsyttää ne myyntipuheet. Netistä tilaan lehdet, samat "tarjoukset" sieltä löytyy kuitenkin.
Mä tilaan cosmon aina kun saan "tingattua" 20e:n (oikeestihan ne vaan tarjoaa ensin kalliimpia paketteja ja sit tarjoo sitä halvinta kun sanon et parillakympillä ottaisin kyllä). Eihän se enää aikoihin ole yhtä hyvä lehti ollut, mutta mukavaa aivot narikkaan-lukemista. Ja musta on kiva että joku saa siitä myynnistä sen provikan, kun saattaisin muutenkin sen netin kautta tilata.
Minä ostan aika useinkin. Käy usein sääliksi myyjä, ja olen aika helposti puhuttavissa ympäri. Jossain vaiheessa tilasin lahjan takia, nykyään en juuri koskaan, ellei ole just sattumalta jotain sellaista, mitä olin ajatellut hankkia muutenkin. Mut olen myös huomannut, että puhelimitse saattaa saada parempia tarjouksia. Esim. Kodin Kuvalehteä tilaan oikeastaan koko ajan, mutta en raaski sillä kestohinnalla tilata, kun puhelinmyyhältä saa edullisemmin.
Silloin tällöin ostan, jos saa hyvän tarjouksen. Useimmiten kuitenkin kuuntelen litanjan loppuun ja totean tarpeeksi usein, että ei kiitos. Puheluita tulee ehkä kerran puolessa vuodessa.
Lehden olen ostanut vain silloin puhelinmyyjältä, kun olin alaikäinen ja en osannut sanoa ei. Soneran myyjältä on kyllä kanavapaketti ostettu, mutta sellaisia et taida myydä?
Kannustuksen sanaksi, kummitätini oli puhelinmyyjä ja tienasi sillä ihan hyvät rahat kuussa (pystyi elättämään monihenkisen perheen). Täti on kyllä tosi mukavaääninen ja hyvä myyjä, ja monet asiakkaat taisivat olla jo jotain lehteä tilaavia.