Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein tänään abortin ja kadun jo nyt :'(

Vierailija
29.01.2015 |

Kolmas lapsi sai alkunsa vahingossa. Meillä on lapset 4v. ja kohta 2v. Mies tekee pitkää päivää ja harrastaa paljon (mistä ei tingitä). Rahat ovat olleet tiukilla ja emme olisi pärjänneet ilman vanhempieni apua kotivuosia (olen 33v.). Sain tietää raskaudesta kun viimein palasin töihin 3 viikkoa sitten ja rahatilanne alkoi helpottaa (meillä on mm. valtava talolaina). Lapsetkin aloittivat päivähoidon onnistuneesti. Koin kotona yksin lasten hoitamisen jo todella raskaana. Masennustaustaakin löytyy. Raskaus ei ollut siis iloinen yllätys:( Euroja kuitenkin laskettiin ja todettiin ettei meillä ole varaa kolmanteen lapseen. Ja minä, jonka pitäisi jaksaa olla taas kotona yksin ja tällä kertaa kolmen lapsen kanssa, uuvuin jo pelkästä ajatuksesta. Edelliset lapset kärsivät koliikista, valvottivat yli vuoden (heräilevät yhäkin), minä sairastin molemmissa raskausmyrkytykset. Henkiset, taloudelliset ja fyysiset paukut eivät vain olisi riittäneet... Mutta tuo teko, se on niin sydämen särkevä, että en voisi tehdä sitä uudelleen. Kadun. Ajatus lapsestani viemärissä salpaa henkeni. Millainen äiti ei halua omaa lastaan? En anna itselleni varmaan koskaan anteeksi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatuntosi kolkuttaa siitä, että olet tehnyt syntiä.

Vierailija
22/24 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi asiaa. Kyllä asiat menee parempaan suuntaan.

Sinulla oli hyvät perustelua asialla, joten voi olla, että kolmas lapsi olisi suitanut sinut masennukseen josta olisi ollut vaika nousta ylös. Juuri nyt alkaa aurinko paistaa teille, joten nauti kahdesta lapsesta kodista ja työpaikasta.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan aborttia, koska se on mielestäni väärin, ja olet tehnyt väärin kuten itsekin huomaat. Se risti sinun on nyt vaan kannettava, sen kanssa on opittava elämään, koska tehtyä ei saa tekemättömäksi. Huomaan kuitenkin, että kadut asiaa, etkä ole huolettomasti käyttänyt aborttia ehkäisykeinona tms. Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja jaksamista elämässäsi eteenpäin. Älä pahenna enää asiaa ainakaan kohtuuttoman pitkään jatkuvalla itsesäälillä ja masentuneisuudella tms. mutta annan kuitenkin surulle aikaa, onhan kyseessä iso asia. Muista ehdottomasti pitää silti huolta itsestäsi, se on tarpeen jo olemassa olevia lapsiasi kohtaan. Pidä myös hyvä huoli kahdesta lapsestasi. Kaikki me teemme virheitä, tätä virhettä tuskin enää toistat.

Halauksia ja voimia!

Vierailija
24/24 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheaa. Rukoilen puolestasi.

Itse vastustan aborttia tiukasti, koska en tahdo, että syntymättömiltä lapsilta viedään oikeus elää. Mielessäni arvostelin kovasti silloin niitä Oulun vauvasurmista kohkaajia - heista useimmat sitten kuitenkin kannattavat aborttia, syntymättömiä nuorempien lasten surmaamista! Minusta raskaudenkeskeytys on prikulleen sama asia kuin "lapsisurma" - lasta vain kutsutaan "sikiöksi", jottei omatunto niin pahasti soimaisi.

MUTTA. Olen urasuuntautunut, yksinelävä nuori nainen, ja mikäli vahinko tapahtuisi, tiedän että tekisin itse empimättä abortin. Syöksyisin siitä heti perästäpäin itsesyytösten ja katumuksen alhoon, varmasti masentuisinkin, hyvä, jos en loppuelämäkseni. Mutta silti tekisin sen abortin.

Asioiden ollessa näin pelkään raskautumista aivan hirveästi. Tuntuu, että mikään ehkäisy ei riitä. 

En löydä sanoja kuvaamaan sitä myötätuntoa, jota koen sinua kohtaan. Voimia, halaus ja mielikuva lapsestasi leikkimässä jo taivaassa.