Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin tarjoaman työn viivyttäminen

Vierailija
12.11.2021 |

Minulla oli tänään haastattelu paikkaan, jota työkkäri "tarjosi" ja jonne oli siis pakko hakea. Ei yhtään minun tyyliseni paikka, mutta jostain kumman syystä työnantaja pyysi minut haastatteluun ja vaikutti innostuneelta. Kyseessä olisi vuoden määräaikainen työ, joka alkaisi "mahdollisimman pian". Minulla olisi kuitenkin ensi viikolla haastattelu paikkaan, jonne oikeasti haluaisin. Jos kuitenkin tuo ensimmäinen työpaikka haluaa minut, niin kuinka pitkään voin viivyttää aloitusta, jotta ehdin saada ensin tietää, että saanko tuon toisen paremman työpaikan? Vai tuleeko heti karenssi, jos yritän viivyttää työn aloitusta? En haluaisi allekirjoittaa mitään papereita vielä, koska määräaikaisesta työstä ei voi sitten irtisanoutua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti muilla ei ole kokemuksia aiheesta, jotta osaisi neuvoa. En viitsi työkkäristä kysyä, kun pelkään, että kaikki tällainen luetaan niskoitteluksi.

Vierailija
2/6 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjous on siis tehty normaaliin, ei-palkkatuettuun, työhön vai?

No, joskus työhaastatteluissa on ainakin minulta kysytty, onko sinulla tällä hetkellä muita hakuja meneillään. Toivottavasti sinultakin kysytään, jolloin voit kertoa, että on. 

Ja toisaalta, luulisi että tämä ensimmäinen haastattelija on pyytänyt myös muita haastatteluun, joten luultavasti siinä valinnassa voi mennä hieman pidempään kuin vain tunti tai pari. 

Näitä samanlaisia dilemmoja esitetään eri palstoilla vähän väliä ratkaistaviksi.

Ei kai tuossa auta muu kuin sanoa, miten asia on, eli kertoa että sinulla on parhaillaan hakuja muihinkin paikkoihin. Siis vaikkei asiasta kysyttäisikään, niin mielestäni voi johonkin väliin keskustelussa ujuttaa tiedon, että olet aktiivisessa hakuvaiheessa. Kun kerran pidät mahdollisena että se mieluisampi paikka sinut saattaa pestata. Tosin kyllähän sinnekin on muita kuin sinut haastatteluun pyydetty, ja se taas, kuinka kauan siellä kestää päätöksen tekeminen niin sehän on täysi arvoitus, saattaa viedä vaikka kuukauden...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työtarjous on tehty palkkatuettuun työhön. Onko sillä vaikutusta?

Sitäpä juuri pelkään, että jos en saa sitä "parempaa" työpaikkaa tai siinä päätöksenteossa kestää, niin joudun tuohon omituiseen työpaikkaan tai saan karenssia. Ehkä pitää vaan viivytellä mahdollisimman taidokkaasti.

Ap

Vierailija
4/6 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot rehellisesti ettet halua aloittaa ensimmäisesä paikassa ennenkuin saat tiedon toisesta. Kyllä ne viikon voivat odottaa. En ole aivan varma mutta palkkatukipaikoista pitäisi päästä pois jos saa ns. oikean työn. Jos siis otat sen ensimmäisen työn.

Vierailija
5/6 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on koeaika niin työsuhde voidaan päättää sinun tai TA:n toimesta koeajalla. Selvitä ennen aloittamista onko sinulla koeaika ja kuinka pitkä se on. Mikäli se on, voit aloittaa työt ja jos saat sen paremman, ilmoitat vain että irtisanoudut ja se on sillä selvä.

Vierailija
6/6 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot rehellisesti ettet halua aloittaa ensimmäisesä paikassa ennenkuin saat tiedon toisesta. Kyllä ne viikon voivat odottaa. En ole aivan varma mutta palkkatukipaikoista pitäisi päästä pois jos saa ns. oikean työn. Jos siis otat sen ensimmäisen työn.

Palkkatukityö on ihan normaalia työtä. Itse olin sellaisessa, sain normaali palkan ja työ oli erittäin hyvä.