Miten aloittaa uudestaan?
Vähän on epätoivoisen näköistä. Minulla ei ole kunnon koulutusta(on yksi toisen-asteen, johon on liikaa kouluttautuneita) eikä päätä mihinkään erityisen akateemiseen. Olen työtön ja sairaslomalla. Toki minua voisi kutsua sossupummiksi. Tavallaan uskon että mielenterveysongelmani ja elämäntilanteeni tukevat toisiaan. Tukien saaminen joskus tuntuu vain passivoittavan minua eikä asiaa paljoa auta että niiden saamisen kanssa saa paljon syytöksiä laiskuudesta. Toisekseen mielenterveys merkinnät ym. muutenkin rajoittavat jo valmiiksi kapeaa työ tarjontaa. En ole ainoa joka tappelee paikoista. Jos minulla olisi useampi tonni säästössä niin laittaisin elämäni heti uuteen starttiin. Mutta nyt käteni on sidotut ja voin vain öisin lyödä päätä seinään. Haluaisin tällä hetkellä joko aloittaa elämäni uudelleen jossain muualla tai tappaa itseni. Mielelläni aloittaisin uuden elämän Suomen sisällä ilman että menneisyys roikkuu riippakivenä elämässäni, mutta lain puitteissa se ei ole mahdollista. On tosi kahlehdittu olo. Mikä olisi helpoin tapa aloittaa uusi elämä tai jättää kaikki taakse edes hetkeksi? Tai mitä mielipiteitä yleinen elämäntilanteeni muuten herättää? 23v
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:25"]
Miten terveysmerkinnät rajoittavat mitään? Ei sinun sairauksistasi tai ongelmistasi kukaan tiedä josset itse kerro. Jos olet huolissasi tiedoista, voit rajoittaa niiden näkyvyyttä ko. organisaation sisällä.
[/quote]
Minulla on muitakin merkintöjä. Siksi kirjoitin ym. En halua kuitenkaan tarkentaa niitä.ap
Iltalukio? Sen jälkeen korkeakoulu.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:31"]
Iltalukio? Sen jälkeen korkeakoulu.
[/quote]
Olen oikeastaan kerran ollut iltalukiossa, mutta minun on nostettava käteni ylös ja todettava että se on fiksummille ihmisille. Ainoa jossa menestyin, oli englanti. Korkeakoulukin kuulostaa aika lennokkaalta. En usko että olen erityisen yksinkertainen, mutta opiskelu vain ei luonnistu jos siihen kuuluu paljon pänttäystä.
Miten terveysmerkinnät rajoittavat mitään? Ei sinun sairauksistasi tai ongelmistasi kukaan tiedä josset itse kerro. Jos olet huolissasi tiedoista, voit rajoittaa niiden näkyvyyttä ko. organisaation sisällä.