Keskushermosto on valmis vasta 25-vuotiaana.
Kehotankin, että jos 18-19-vuotias pyytää lupaa festareille, vanhemmat vastaavat: "Niin kauan kuin orbitofrontaalinen aivokuoresi on kesken, älä unta nää."
Kommentit (12)
Miksi 18-19-vuotiaan tarvitsisi vanhempiensa luvan lähteä festareille?
Ja miksi itse oikein vastailen näihin Ikiksen trolleihin?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 18:45"]
[/quote]
*vuotias
Mielestäni 25-vuotiaiden pitäisi pysyä kotona
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 18:45"]
[/quote]Koska hänen orbifrontaalinen aivokuorensa on vielä kesken. Tämän vuoksi 18-19-vuotias on vielä erittäin lyhytjännitteinen ja ajautuu paljon helpommin esimerkiksi suojattomaan randomseksiin kuin reilusti yli parikymppinen. ap
Joo joo voi vitt* mitä paskaa taas.
Wohoo, minusta on tulossa traagisesti liian älykäs, kunhan saan aivoni valmiiksi! Tajuan jo nyt ap:n olevan älyllisesti alivertainen ja holhottavan tasolla ja aivojen valmistumiseen menee vielä 6 v!
Minä toivoisin että tämä otettaisiin nuorten kohdalla enemmän huomioon. Satuttaa kun vaaditaan niin paljon eikä pää pysy perässä. Enkä nyt puhu holhouksesta vaan esim. mielenterveys palveluista.
Itseasiassa vasta 30-vuotiaana aivot on valmiit (näin totesi minulle neurologi).
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 18:52"]
Minä toivoisin että tämä otettaisiin nuorten kohdalla enemmän huomioon. Satuttaa kun vaaditaan niin paljon eikä pää pysy perässä. Enkä nyt puhu holhouksesta vaan esim. mielenterveys palveluista.
[/quote]
Kehittyvä orbitofrontaali on eri asia, kuin lobotomioitu otsalohko. Ei este, eikä hidaste. -8
No hyvä että aivoni vielä kehittyy tästä! :D
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 18:54"]Itseasiassa vasta 30-vuotiaana aivot on valmiit (näin totesi minulle neurologi).
[/quote]
Ja sitten alkaa alamäki, rapistuminen ja kuihtuminen.
Miksi täysi-ikäinen kysyisi lupaa mennä festareille?