Lyhyt/epäsäännöllinen kierto ja raskautuminen
Moikka!
Mahtaakohan täältä löytyä kohtalotovereita? Meillä olisi nyt toisen lapsen yrittäminen ajankohtaista. Jätin pillerit (Yasmin) pois syyskuussa 2014. Ensimmäiset menkat alkoivatkin melko pian lokakuussa. Ensimmäisen kierron pituus oli 28, ja toisen tasan saman verran. Seuraava kierto olikin lyhyempi, 25 päivää, mikä ihan normaalin rajoissa kait sekin.
Seuraavan kierron 19. päivänä alkoi kuitenkin taas menkat, jolloin kierron pituudeksi jäi 18 päivää. Nämä menkat olivat runsaudeltaan ihan normaalit ja hieman kipujakin oli, mutta kestivät vain nippa nappa 2 päivää. Lähinnä nyt mietin että olivatkohan nämä kunnon menkat ollenkaan. Olen tehnyt hätäpäissäni pari negatiivista testiä (kierron 15-20 päivän paikkeilla). Vasta 4.2 olisi kp 28, mikäli siis nämä edelliset lasketaan menkoiksi. Ovulaatiota olen myös koittanut paikannella tikutuksella, mutta se ei onnistunut sitten alkuunkaan.
Nyt pöydällä odottelisi uusi testi, mutta mutta... Onko teistä joku onnistunut raskautumaan epäsäännöllisestä kierrosta huolimatta näin alkuvaiheessa yrittämistä? Ensimmäistä me yritimme n. 9kk ennenkuin tärppäsi, sen kummemmin en laskeskellut ovulaatioita tai muita, muistelen kuitenkin että kiertoni oli suht. säännöllnen tuolloin.
Kommentit (2)
Lyhyt kierto (alle 22-23 päivää) voi viitata siihen ettei ovulaatiota välttämättä ole tapahtunut. Mikäli kierrot ovat kovin epäsäännöllisiä, huolettaa ja et ole käynyt gynen tarkastuksessa aikoihin, voisit käväistä gynekologilla. Viittaisi "oikeisiin" kuukautisiin kuitenkin tuo että koit vuodon tavalliseksi runsaudeltaan, ettei ois ollut vaan joku pieni välivuoto. Jospa se kierto siitä tasoittuisi. Mulla on kans mennyt lyhkäseksi kierto (22-26 pvää). Vauvaa yritetty 9 kk ajan, ei oo vielä tärpännyt. Gynellä sit selvisi että munasarjassa kysta ja endometrioosi muutosta..
Sen voisin vielä lisätä että vatsan pientä kipuilua, turvotusta ja rintojen aristamista on ollut vaihtelevasti koko kierron ajan. Esikoisen kohdalla tiesin raskautuneeni kuvotuksesta joka alkoi kuukautisten odotettuna alkamispäivänä.