Isäni kuolemasta kuukausi, milloin suru helpottaa?
Isäni kuolemasta on nyt kuukausi. Piiloudun päivitääin vessaan itkemään. Miten helpottaa oloa? Olen tosi tunteellinen ihminen, parisuhde ihan ok + ihana lapsi. Käyn töissä, mutta en saa töitä tehdyksi...
Kommentit (7)
Otan osaa. Ystävälläni on helpottanut kuulemma vasta nyt isänsä kuolemasta on 15 v . olivat todella läheisiä. Anna aikaa surulle. Jokaisella lienee oma tarpeensa ja aikansa surulle.
Parin kuukauden sisällä pitäisi helpottaa.
Vuoden pari. Mun isän kuolemasta on nyt jo useita vuosia ja on helpottanut mutta ikävöin välillä silti.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:04"]
Parin kuukauden sisällä pitäisi helpottaa.
[/quote]
Sama täällä. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä hyötyä useiden vuosien suruajasta on. Kamalasti energiaa menee ihan hukkaan.
Äidin kuolemasta on vajaa vuosi. Nyt on jo huomattavasti helpompaa. Tietty ikävä on. Mutta suru alkaa väistyä.
2 vuoden jälkeen alkoi helpottaa. Vieläkin ~4 vuoden jälkeen ikävöin ja välillä tulee itku kun on niin ikävä. Monesti harmittaa ettei lapsillani ole mummia.
Minulla vei vuoden, ennenkuin en enää päivittäin itkenyt. Sen jälkeen tunnekuohut hieman tasoittuivat. Nykyään kuitenkin viikottain tulee mietittyä. Voimia sinulle ja osanottoni! Jos et saa töitä tehdyksi niin käy työterveyslääkärillä, hän voinee kirjoittaa sinulle sairauslomaa muutaman viikon. Läheisen kuoleman perusteella sille pitäisi olla ihan oma diagnoosikoodikin.