Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä Loiri ei osaa laulaa?

Vierailija
29.01.2015 |

Vesa-Matti Loirin laulu on erittäin väkinäistä ja se paljon puhutta tulkinta ja eläytyminenkin perustuu siihen että mies pistää silmät kiinni.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiri on ollut nuorena ja keski-ikäisenä hyvä laulaja ja tulkitsija, nyt on lauluääni mennyt ja tulkinta menee yli. Itse pidän esim. näistä.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/12/29/loiri-ja-leino-kohtasivat-jo-ra…

Teemalta tuli kerran 70-luvulta ohjelma, jossa Loiri lauloi jotain minulle tuntemattomampia, hienoja kappaleita. En löytänyt sitä, mutta se oli parasta Loiria mitä olen kuullut. Ei ylitulkintaa vaan hienoa laulua ja koskettavaa tulkintaa.

Vierailija
42/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ! ukko vinkuu kuin keuhkotautinen juoppo lähiräkälän karaokessa,  näyttelijänlahjat ovat keskikertaiset ja on lisäksi ruma kuin riihipiru ! en todellakaan ymmärrä tätä jalustalle nostamista ja suitsutusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Loiri on nuorempama laulanut kauniisti. Joululaulut ja huilun soitto on jäänyt mieleen erityisesti.

Alivaltiosihteeri teki joskus vuosia sitten (varmaan 90-luvulla) pilaa Veskusta. Jos tykkää AVS:n huumorista, niin tässä:

Vierailija
44/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loirin Leino-tulkinnat 70-luvulta ovat upeita. Sittemmin omaksunut liiottelevan tyylin josta en pidä.

Vierailija
45/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiri on hyvä Uuno Turhapurona, mutta laulajaksi hänestä ei ole.

Tätä olen sanonut minäkin. Jo monta vuosikymmentä.

Vierailija
46/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Loiri on SURKEA laulajana, äänikin tuo mieleen Turhapuron!! En käsitä miks jotkut tykkää siitä, pilannut Eino Leinon parhaimmat runot.

Vierailija
47/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on paha mennä kenenkään laulutaitoja arvostelemaan kun ei itselläni ole sävelkorvaa sen enempää kuin vanhalla variksella. Enkä ole Loirin lauluja edes hirveän paljon kuunnellut. Mutta sen voin sanoa, että Loirin joululevy "Sydämeeni joulun teen" on rakkaimpia joululevyjäni, ja siinä etenkin kappale "Tonttu". Siinä on minun joulutunnelmani.

Vierailija
48/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mustakin Loiri on ihan surkee laulamaan ja kaikenlisäks se on jotenkin tosi kuvottavan näkönen. :D Aina jos esimerkiks kaupassa tulee Loirin naama jonkun lehden kannessa eteen alkaa vaan ällöttään, hyi olkoon.

Vierailija
49/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiri osaa lähinnä korahdella tunnistettavasti.

Sitä voisi kutsua loirimiseksi (jolla entisaikaan viitattiin ihan muuhun toimintaan).

Vierailija
50/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiri on TULKITSIJA . Ei laulaja .

Vierailija
51/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana laulaja. Olen käynyt myös keikoilla ja on ihan paras. Osaa ottaa yleisön ja laulaa hyvin

Vierailija
52/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on paha mennä kenenkään laulutaitoja arvostelemaan kun ei itselläni ole sävelkorvaa sen enempää kuin vanhalla variksella. Enkä ole Loirin lauluja edes hirveän paljon kuunnellut. Mutta sen voin sanoa, että Loirin joululevy "Sydämeeni joulun teen" on rakkaimpia joululevyjäni, ja siinä etenkin kappale "Tonttu". Siinä on minun joulutunnelmani.

Just olin tulossa kirjoittamaan, että nuo mainitut ovat upeita tulkintoja. Lapin kesää rakastan myös Loirin tulkitsemana, vain muutamia mainitakseni. Laulajan ulkonäöllä tai juorupalstojen jutuilla ei ole mulle mitään merkitystä. Jos ulkonäkö olisi joku olennainen juttu, kuuntelisin varmaan jotain Justin Bieberin vinkumista. Sitä paitsi Loiri on tehnyt mittavan uran näyttämöllä ja elokuvissa. Ja kun mammapalstalla ollaan niin pitää kertoa, että hän on näytellyt muissakin osissa kuin Turhapuroissa.  Kunnioitan.

Vierailija
53/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, mutta aihe on tabu. Toisaalta eihän sitä koskaan lauluksi sanotakaan vaan tulkitsemiseksi. En usko että kukaan pitää Loirin "laulusta", mutta koska kaikki ns. tärkeät, fiksut ja sivistyneet ihmiset julistavat Loirin erinomaisuutta, niin kukaan ei kehtaa julkisesti sanoa olevansa eri mieltä ja tulla leimatuksi loistavaa taidetta ymmärtämättömäksi juntiksi.

Vierailija
54/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et todellakaan ole ainoa. Ällöttävä äijä, jonka nasaali tenori ei ole laulamista vaan äänen puskemista väärällä tekniikalla. Ns. tulkinta on keskinkertaista näyttelijän laulutaidolla tehtyä aksentointia, jossa alleviivataan niin että turhinkin puro varmasti ymmärtää, että nyt _tuntuu_.

Vierailija
55/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loirilla on karismaa, KARISMAA!

Vierailija
56/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaahan se.

Jengi vaan ei erota taitoa ja omaa mielipidettä.

Vesku osaa laulaa teknisesti, er asia on pitääkö siitä. Minä en.

Vierailija
57/66 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän on ollut parempi laulaja kuin esim. Pelle Miljoona. Nykykunnosta en tiedä mitään, mutta aikoinaan oli ihan kelvollinen.

Vierailija
58/66 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaihtaa just radiokanavaa Radio Suomesta muualle kun Loiri ölisi Väliaikaista!!!🤬😬😡😡😡

Vierailija
59/66 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole loirin arvostusta koskaa ymmärtänyt, luulin ensin että se on jokin vitsi, vähän niin kuin kake randelinin keikoilla käyminen..? Ihan hyvä uunona ja jokke pappana, mutta onhan suomessa kai muitakin ihan hyviä näyttelijöitä.

Vierailija
60/66 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se laulakaan vaan tulkitsee omalla ölinällään.

Juuri niin, Loirin laulu oli tuskaista mölinää. Sinänsä ihailen hänen monitaitoisuuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi