Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulutus ja matkailu kotimaassa

Vierailija
29.01.2015 |

Kotimaisia tuotteita suositellaan ostettaviksi, jotta työllisyys kohentuisi. Mutta paljonkohan lisää työpaikkoja Suomeen syntyisi, jos käyttäisimme matkailueurot kotimaassa emmekä kantaisi rahojamme Thaimaahan, Kanarialle jne.? Toki se matkailu on vähän erilaista, mutta ei siitä ole kuin muutama vuosikymmen, kun meidän tavallisten pulliaisten oli käytännössä kotimaanmatkailua. Nykyään sitä lentohyppyä kaukomaille pidetään jonain ihmisoikeutena, mutta entä jos...?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:18"]

ei siitä ole kuin muutama vuosikymmen, kun meidän tavallisten pulliaisten oli käytännössä kotimaanmatkailua.

[/quote]

On totta, että 70- ja 80-luvuilla matkailtiin enemmän kotimaassa, mutta ainakin minun lapsuudessani se oli sitä, että mentiin mummolaan tai mentiin isän firman mökille. Josku stehtiin Lappiin autoloma. Kun ajettiin mummolaan, otettiin kahvit termariin ja voileivät ja äidin leipomat pullat mukaan ja pidettiin tauko jossain kivalla taukopaikalla järven rannalla. Mökillä ja mummolassa elettiin normaalisti ja syötiin niin kuin kotonakin, joten eipä siinä kauheasti kukaan matkailualan yrittäjä hyötynyt meidän lomasta. Mökillä vielä aina kalastettiin ja marjastettiin ja syötiin sitä kalaa joka päivä, joten ruokaa ostettiin ehkä jopa vähemmän kuin muulloin. Ei ainakaan meidän perheen kotimaanlomailu ollut hotelleja ja ravintoloita. Eikä mitään lastenlandioita siihen aikaa juuri ollut.

Vierailija
2/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pyrkiä ennemminkin siihen, että ne ulkomaalaiset kantaisivat suomalaisten ulkomailla tuhlaamat rahat takaisin suomeen, kuin siihen että suomalaiset käyttäisivät ne kotimaassa. Se olisi pidemmän päälle kestävämpää, kuin koittaa väkisin matkailla vain kotimaassa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:41"]

No, me ollaan siirrytty lomailemaan viime aikoina enemmän täällä Suomessa, etenkin lapissa tulee käytyä, autolla ajetaan ja perillä ei juuri mikään muu maksa kuin ruoka.

[/quote]

aika harva saa majoittua ilmaiseksi....

Vierailija
4/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me ollaan siirrytty lomailemaan viime aikoina enemmän täällä Suomessa, etenkin lapissa tulee käytyä, autolla ajetaan ja perillä ei juuri mikään muu maksa kuin ruoka.

[/quote]

Siipeilette sukulaisilla? Työsuhde-etuna ilmainen mökki? Vai asutte teltassa?

Miten tuo auttaa topikin aiheessa eli lisää työpaikkoja Suomessa? Teille toki tosi kiva juttu päästä noin halvalla.

Vierailija
5/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:57"]

[/quote]

[/quote]

Totta, ja moni saa. Eräilijät tietty myös :)

Vierailija
6/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:57"]

[/quote]

[/quote]

Totta, ja moni saa. Eräilijät tietty myös :)

[/quote]

Hmm, mä olen vähän huono rasittamaan läheisiäni ja ystäviäni tunkemalla perheen kanssa riesaksi. Yö pari vielä menee mutta koko loma....nope

Vierailija
7/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tavallisten pulliaisten matkailu oli käytännössä kotimaanmatkailua, piti sanomani. ap

Vierailija
8/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos lähden vaikka 5 pv Leville, lennän, otan vuokra-auton, vuokraan mökin, syön ulkona 2x pvässä ja otan vaikka lasillisen viiniä jossain per päivä - 3 hengen reissun hinnaksi tulee n 4000€ jos riittääkään.

Samalla rahalla lähden Alpeille 2 vkoksi.

Kesällä - vuokraan kuivanmaan lautamökin 3 viikoksi (vähän homeessa, haittaakse? Onneksi sisävessa), hyttysiä niin perkeleesti, ei mitään näkemistä kun lähikylät ja -kaupungit on kilometrien päässä eikä niiissäkään mitään tapahtumia. Haluaisin syödä ulkona 2x päivässä (olenhan lomalla enkä laita kuin aamiaisen) mutta ainoa ruokapaikka ABC asema mikä ei mulle kelpaa. 

Tai - lennän Italiaan ja otan vuokra-auton. Vuokraan ihanan 200m2 talon jostain viinitilan reunalta, uima-altaalle pääsen päivittäin tai sitten ajan/kävelen meren rantaan. Kymmeniä kyliä, kaupunkeja, ravintoloita, kahviloita, museoita yms yms nähtävää.

Hinta sama. Arvaa kumman loman haluan??

Olen tarkka lomani ja matkojeni hinta-laatusuhteesta. Mulla ei ole varaa matkustaa Suomessa! 

Vierailija
9/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostavat lähinnä kaupunkilomat, joten helsinkiläisenä muulla Suomella ei ole minulle juuri mitään tarjottavaa. Varsinkin kun Berliiniin tai Budapestiin pääsee samalla hinnalla tai jopa edullisemmin kuin kotimaan kohteisiin. Sen ajan kun olen töissä käynyt, en ole koskaan tehnyt varsinaista lomamatkaa Suomen rajojen sisäpuolella.

Jos laskettelisin, hiihtäisin tai eräilisin, Pohjois-Suomi olisi oikein kätevä kohde.

Vierailija
10/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa matkailu tulee valitettavasti tosi kalliiksi suhteutettuna siihen, kuinka kauas pääsisit samalla rahalla.

Vierailija
11/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet ole erähenkinen ihminen, niin Suomessa ei nyt valitettavasti ole niin kovin paljon kiinnostavaa tarjontaa. Ja tämän sanon ihan matkailualan ammattilaisena. Jos Suomessa haluaa viettää kaupunkiloman kulttuuri- ja ostostarjonnalla, niin sellaista pystyy tarjoamaan Helsingin lisäksi korkeintaan Turku. Tamperekin olisi muuten ok, mutta sieltä puuttuu historia.

Itsekin tässä odottelen sisäisen luontoihmiseni heräämistä, jos sitten vaikka lähtisi karhunkierrokselle tai vastaavaan. Siihen asti au revoir, sur mon chemin vers Nice.

Vierailija
13/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina pienempänä reissasin ympäri suomen camping-alueita telttaillen äidin, isän sekä sisarusten kanssa! :) käytiin paikallisissa kaupoissa, niissä harvoissa huvipuistoissa, vesipuistoissa, pikaruokaloissa, ravintoloissa. Se oli ihanaa aikaa, nyt kun ajattelee :) t. 22v

Vierailija
14/14 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:45"]Minä aina pienempänä reissasin ympäri suomen camping-alueita telttaillen äidin, isän sekä sisarusten kanssa! :) käytiin paikallisissa kaupoissa, niissä harvoissa huvipuistoissa, vesipuistoissa, pikaruokaloissa, ravintoloissa. Se oli ihanaa aikaa, nyt kun ajattelee :) t. 22v
[/quote]
Niin, ja koskaan ei käyty ulkomailla :D enkä edellenkään ole käynyt, on kyllä suunnitelmissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme