Mietin miksi miehet käyvät kuumana hoitajiin..
mutta eivät niinkään lääkäreihin? Valkoista päällä molemmilla ja hoitavat ihmisiä, lääkäritkin tavallaan. Miksi ei ikinä näe "naislääkärit on kuumia"-vuodatuksia missään?
Kommentit (35)
Hoitajilta saa jostain syystä pillua todella helposti. Siksi hakeudun heidän seuraansa jos tiedän esim. opiskelubileet missä on heitä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:24"]Koska ne hoitavat. Käyn onneksi harvoin sairaalassa, mutta kyllä aina esim. työterveysasemalta lähtiessä vannon etsiväni oman hoitajan. Siis ne puhuvat ihanasti, ovat ystävällisiä... tietysti "palveluammatti", mutta eipä mulle tule mieleen, että kukaan kaupan kassa olisi puhunut ihanasti. Lisäksi olen huomannut viehättyväni siitä kun ne antaa ohjeita miten pitäisi syödä, juoda sun muuta - se tuntuu huolenpidolta :D Nojoo, lässytinlää mutta sellaistahan se on jos jostakin pitää :DD
[/quote]
Tää on Suomessa just vialla. Muualla maailmassa ne on MIEHET jotka hoivaa naisia eikä toisinpäin.
[/quote]
Joopa joo :D
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:31"]Ihania stereotypioita tässä ketjussa. Palomies on luolamiesmäinen örisijä? Oletko koskaa tavannut yhtäkään? T. sairaanhoitaja amk & YTM
[/quote]
Hoitaja on tyhmä kana?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:31"]Ihania stereotypioita tässä ketjussa. Palomies on luolamiesmäinen örisijä? Oletko koskaa tavannut yhtäkään? T. sairaanhoitaja amk & YTM [/quote] Hoitaja on tyhmä kana?
[/quote]
Ei taida oma koulutuksesi kovin kummoinen olla, kun tietotasosi sairaanhoitajan koulutuksesta ja työstä on mitä on. Työ on yhä enemmän vaativaa asiantuntijatyötä. Siihen ei kukaan, minkään muun korkeakoulutuksen kuin juuri ko. koulutuksen saanut, kykene. Vahva professio siis.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:24"]Koska ne hoitavat. Käyn onneksi harvoin sairaalassa, mutta kyllä aina esim. työterveysasemalta lähtiessä vannon etsiväni oman hoitajan. Siis ne puhuvat ihanasti, ovat ystävällisiä... tietysti "palveluammatti", mutta eipä mulle tule mieleen, että kukaan kaupan kassa olisi puhunut ihanasti. Lisäksi olen huomannut viehättyväni siitä kun ne antaa ohjeita miten pitäisi syödä, juoda sun muuta - se tuntuu huolenpidolta :D Nojoo, lässytinlää mutta sellaistahan se on jos jostakin pitää :DD [/quote] Tää on Suomessa just vialla. Muualla maailmassa ne on MIEHET jotka hoivaa naisia eikä toisinpäin.
[/quote]
Ainiin, näinhän se taitaa ollakin.. XD
-Lääkäreitä on paljon vähemmän
-Lääkärit ovat usein etäisempiä ja kylmempiä; kovan karsinnan vaativa ammatti ja sen mukainen kilpailuhenkinen persoonallisuus useammin, kun taas hoitajiksi tulee kaikenlaisia ihmisiä
-miehet eivät tuhla resurssejaan sellaisten naisten lähestymiseen, joille eivät todennäköisesti kelpaa palkan tai statuksen puolesta, joten harvempi kehtaa lääkäriä lähestyä
Syyt siihen, miksi hoitajat ovat suosittuja vähemmän hehkutettujen ammattiryhmien keskuudessa tai sellaisissa työskenteleville miehille ovat sitten varmaan seuraavat;
-hoitajia on paljon
-hoitajalla on oletettavasti edes alkeellinen empatiakyky
-kulttuurilliset stereotypiat naisellisesta ammatista
-pidetään ehkä vähemmän estoisina tai suvaitsevaisempina miehen vartaloa kohtaan, koska työ sisältää usein intiimejä toimenpiteitä
-Mies 29v-
Mun exä oli lääkäri ja ei mua kyllä häirinnyt mitenkään mikään siinä.
Ei miehet muutenkaan tykkää käydä lääkärissä ennen kuin on pää irti. Miksi haluaisimme sellaisen kotiin? Mies ei tykkää olla tietoinen heikkouksistaan, koska heikkona ei pysty suojelemaan laumaa. Eli tämäkin voidaan palauttaa esihistoriaan. Sen sijaan tykkäämme kaikkien elävien tavoin huolenpidosta.
Totta kai hoitajakin ne heikkoudet ja sairaudet näkee, mutta milloin nämä asiat perustuisivat puhtaalle logiikalle? Mikä järki on siinä, että nainen 2010-luvulla haluaa pitkän ja vahvan miehen? Aivan.
Osa miehistä ei kestä sitä, jos puoliso tienaa enemmän tai on vähemmän kouluttautunut. Mutta paljon suurempi osa naisista ei halua miestä, jolla on heitä vähemmän koulutusta tai muuta statusta.
Hoitajanaisille voi kelvata ihan tavallinenkin mies. Suurin osa miehistä on tavallisia, joten hoitajanaisilla on enemmän miehiä.
Henk. koht. pidän älykkyyttä tärkeimpänä ominaisuutena naisella. Olen myös valmis tinkimään ulkonäöstä tai muista asioista, mikäli nainen tuntuu fiksulta. Minua ei myöskään liikuta tipan vertaa vaikka nainen tienaisi paljon enemmän työssään kuin minä, rahalla kun ei ole niin suurta merkitystä elämässäni. Pääasia että tulee toimeen ja pystyy elämään. Omistan ilmeisesti liian terveen itsetunnon.
Tiedän että olen vähemmistössä, mutta omissa silmissäni nainen saa kyllä hurjasti pisteitä mikäli ymmärtää ja pystyy keskustelemaan korkealentoisemmistakin asioista. Itse en kyllä ole edes edes korkeakoulutettu, mutta joku siinä fiksuudessa vetoaa. Vapaa-aikani vietän kuitenkin mm. lueskellen ympäripyöreästi kaikkea, fysiikasta uskontoihin.
Niin, ja AV:ta selaillen. Meitä on moneen junaan.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 01:04"]Henk. koht. pidän älykkyyttä tärkeimpänä ominaisuutena naisella. Olen myös valmis tinkimään ulkonäöstä tai muista asioista, mikäli nainen tuntuu fiksulta. Minua ei myöskään liikuta tipan vertaa vaikka nainen tienaisi paljon enemmän työssään kuin minä, rahalla kun ei ole niin suurta merkitystä elämässäni. Pääasia että tulee toimeen ja pystyy elämään. Omistan ilmeisesti liian terveen itsetunnon.
Tiedän että olen vähemmistössä, mutta omissa silmissäni nainen saa kyllä hurjasti pisteitä mikäli ymmärtää ja pystyy keskustelemaan korkealentoisemmistakin asioista. Itse en kyllä ole edes edes korkeakoulutettu, mutta joku siinä fiksuudessa vetoaa. Vapaa-aikani vietän kuitenkin mm. lueskellen ympäripyöreästi kaikkea, fysiikasta uskontoihin.
Niin, ja AV:ta selaillen. Meitä on moneen junaan.
[/quote]
Mistä tällaisen miehen löytää itselleen? Ihana! T. Älykäs nainen
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:42"]-Lääkäreitä on paljon vähemmän
-Lääkärit ovat usein etäisempiä ja kylmempiä; kovan karsinnan vaativa ammatti ja sen mukainen kilpailuhenkinen persoonallisuus useammin, kun taas hoitajiksi tulee kaikenlaisia ihmisiä
-miehet eivät tuhla resurssejaan sellaisten naisten lähestymiseen, joille eivät todennäköisesti kelpaa palkan tai statuksen puolesta, joten harvempi kehtaa lääkäriä lähestyä
Syyt siihen, miksi hoitajat ovat suosittuja vähemmän hehkutettujen ammattiryhmien keskuudessa tai sellaisissa työskenteleville miehille ovat sitten varmaan seuraavat;
-hoitajia on paljon
-hoitajalla on oletettavasti edes alkeellinen empatiakyky
-kulttuurilliset stereotypiat naisellisesta ammatista
-pidetään ehkä vähemmän estoisina tai suvaitsevaisempina miehen vartaloa kohtaan, koska työ sisältää usein intiimejä toimenpiteitä
-Mies 29v-
[/quote]
Mies 29..Tietenkin perustelee vastauksensa suvaitsevaisuudella miehen kroppaa kohtaan :D mikä varmasti on ihan oikeinkin, hoitajille mielestäni usein kelpaa mies kuin mies, eivät ole niin tarkkoja.
Ihania stereotypioita tässä ketjussa. Palomies on luolamiesmäinen örisijä? Oletko koskaa tavannut yhtäkään? T. sairaanhoitaja amk & YTM