Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei vuokra-asunnoille!

Vierailija
28.01.2015 |

Asunnot pitää omistaa eikä asua kurjasti vuokralla! Vai mitä?! Vihaan ihmisiä jotka asuvat vuokralla!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö mun muuttaa kadulle, kun ei näin opiskelijana ole vielä ehtinyt säästää omakotitaloon?

Vierailija
2/8 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm millaisenhan asunnon saisin opintotuella ostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:56"]

Asunnot pitää omistaa eikä asua kurjasti vuokralla! Vai mitä?! Vihaan ihmisiä jotka asuvat vuokralla!

[/quote]

Miksi ihmeessä? Minä en ainakaan vihaa ketään vuokralaisistani. Ilman heitä tuloni olisivat paljon pienemmät ja omaisuuteni karttuisi hitaammin.

Vierailija
4/8 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas vihaan julkisen liikenteen käyttäjiä. Saamarin bussit ja niiden pysäkit, aina tiellä. Ja junat! VR kusee, ja ratoja vaan omitaan, vaikka niille olisi yksityisjunailijoillakin käyttöä!

Vierailija
5/8 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Olen nelikymppinen sinkkunainen, ihan hyvätuloinenkin, ja asun vuokralla. Olen aina asunut. En myöskään koskaan aio hankkia omistusasuntoa. Rikon näin suomalaisten pyhiä arvoja ja lasken wt:iden alimpaan kastiin :D 

Vierailija
6/8 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Vuokralla asuminen on paljon näppärämpää. Ei ole sidottu yhteen asuntoon eikä tarvitse murehtia jos sen arvo laskee. Ei myyntihuolia eikä oloa pankin velkavankeudessa. Jos tästä asunnosta ei mulle mitään käteen jääkään niin ei jää kyllä perikunnalle riideltävääkään. Vanhat homehtuvat talot tai putkirempattavat kerrostaloluukut ei nyt ole ihan kauhean mukavaa perintöä.

Vierailija
7/8 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme asuneet reilu kolmekymppisiksi vuokralla, käytännössä asunnon ylläpitokulujen hinnalla. Se on mahdollistanut meille paljon; on ollut vapautta muuttaa, nopeastikin, on voinut valita vuokratason elämäntilanteen mukaan (mikä on mahdollistanut mm. lasten hoitamisen kotona ja uuden ammatin opiskelun).

Nyt sitten ostettiin oma, syystä että kaipaan omaa pihaa. Jos tällainen vastaava vuokra-asunto olisi löytynyt, olisin mieluummin vuokrannut.

Vierailija
8/8 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kuvittelee, että asunnon omistaminen nostaa heidät jotenkin ylempään kastiin,mikä on kylläkin aika hölmöä. Keski-Euroopassa, vanhoissa sivistysmaissa, vuokralla asuminen on yleisin asumismuoto.

Asunnon ostaminen on tietysti järkevää silloin, kun markkinolta ei löydy tarpeisiin tai haluihin sopivaa vuokra-asuntoa, tai silloin jos sen vuokra ylittää reilusti omistusasunnossa asumisen kustannukset.

Muuten en näe mitään eroa kummassakaan asumismuodossa. Ymmärrän myös sellaisia ihmisiä, jotka asuvat mieluummin pienemmässä asunnossa halvemmalla ja käyttävät rahansa muihin asioihin, jotka tuottavat heille iloa. 

Minä en ymmärrä, miksi joku viitsii vaivata päätään sillä asialla, miten joku muu asuu tai elää. Minua ei kiinnosta vähääkään.