Mitähäh? Kuinka usein teidän päiväkotilasten vaipat vaihdetaan?
Tuosta toisesta ketjusta luin, että jossain päiväkodissa vaihdetaan lapselta 4-5 kertaa vaippa päivässä. Siis hoitopäivän aikana. Tämän lisäksi kai siis tulee väkisinkin vähintään 2 vaippaa vaihdettua kotona, aamulla ja illalla.
Meillä kotihoidossa olevalla vaippaikäisellä (ei vauva) vaihdetaan viidesti päivässä ja enemmän, jos tulee kakka. Onko se normaalia vai liian vähän? Olenko siis vaihtanut kaikille lapsilleni liian harvoin vaipan!?!? HÄH?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:34"]
Mun päiväkotilapsen vaipaa ei vaihdeta päiväkodissa, ei toki kotonakaan.
[/quote]
Hienoa, että sulla riittää energiaa vastata kysymyksiin, jotka eivät koske sua ollenkaan.
ap
Tarpeen mukaan. Mun lapsi on aamupäivän hoidossa ja yleensä kun haen pois, on kerran vaihdettu vaippa. Varmaan päivässä tulee just n. viisi kertaa vaihdettua.
Eli hoidan vaippaikäisiä lapsiani ihan normaalisti? Miksi ihmeessä tuossa toisessa ketjussa väitettiin, että lapselta vaihdetaan 4-5 kertaa päivässä vaippa päiväkodissa!?!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:49"]
Mitä vaipoissa oleva tekee päiväkodissa?
[/quote]
Se on toinen kysymys. Kysyinkin nyt tässä yli 1-vuotiaiden vaipanvaihtotiheydestä, en muusta.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:49"]Mitä vaipoissa oleva tekee päiväkodissa?[/quote]
Leikkii?
Sijaistaessani pienten ryhmässä taisi vaihdot mennä jotakuinkin näin - ennen aamupäikkyjä 1, ruoan jälkeen ja ennen ulkoilua 2, ulkoilun jälkeen ennen toisia unia 3 ja ennen kotiinlähtöulkoilua 4. Ja jos lapsi kakkaa niin silloin tietysti 5. Paikka, jossa olin muutaman päivän on kyllä iso ryhmä, joten taisi olla liukuhihnalla menoa...
Itse olen ollut pph ja vaippoja menee 2-4 sen mukaan, miten lapsi kakkaa ja juo. Ennen päikkäreitä ja ulkoilua vaihdan vaipat ja tarpeen mukaan muutoin. Ei ole pylly punoittanut kellään ja vanhemmilta olen kysellyt sivumennen vaihtoväliä. Keskimäärin siis se 3 vaippaa vaihdan päivässä. Oletuksena tietysti, että lapella on kuiva vaippa tullessa hoitoon.
Mun päiväkotilapsen vaipaa ei vaihdeta päiväkodissa, ei toki kotonakaan.