Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lastenhoitaja kotiin?

Vierailija
28.01.2015 |

Tarkoitus olisi palkata palkkatuettu lastenhoitaja kotiin hoitamaan 3v ja 6kk vanhoja lapsia. Lastenhoitajat ei kuitenkaan kuulu ilmeisesti suoraan minkään tessin alle ja nyt mietin palkan määrää. Hommaan kuuluisi vain perus lastenhoito, ehkä välillä hieman ruoanlaittoa yms. Ruoka kuuluisi etuihin enkä vaadi koulutusta ja opastan työhön. Kenelläkään kokemusta palkasta tälläiseen hommaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi yksityinen lastenhoitaja joka juuri katsoo Pikku Kakkosta hoitolasten kanssa! Olen ollut tässä perheessä töissä nyt 4 vuotta, lapset 2v, 4v, 6v ja 7v. Vanhin siis jo koulussa. Työaikani on 8h/pv ja kahtena päivänä olen illassa, jolloin isommatkin lapset ovat hoidettavina koko päivän. Teen ruuan ja jonkin verran kotitöitä, mm pyykkikoneen pyöritän päivittäin. Siivoan viikottain, mutta en millään tarkalla aikataululla. Perhe maksaa minulle 6€/h ja laskutan heitä kuun lopussa tehdyistä tunneista. Lisäksi kela maksaa kahdesta nuorimmaisesta yksityistä kotihoidontukea n170€/kk ja kaupunkimme siihen kuntalisää 160€/kk kolmesta lapsesta (ei enää siis koululaisesta). Palkkani siis hieman vaihtelee tuntien mukaan, mutta pyörii siinä 1900€-2000€/kk. Opiskelen oppisopimuksella PPHksi tässä samalla, josta perhe saa pientä korvausta.

Kun nuorin syntyi, hän ei virallisesti kuulunut hoidettaviin äitiysloman aikana vaikka toki hoidossa autoin.

Miten 13 saa noin paljon tukea kelalta?

Vierailija
22/26 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:43"]

Onko kellään ollut lastenhoitajaa kotona/ollut hoitajana?

[/quote] Meillä on lastenhoitaja kotona. Lapsia on yhteensä kuusi, joista 4 alle kouluikäisiä. (7kk, 2v, 3v, 5 v, 7 v ja 9 v). Maksamme hänelle 11.50 tunnilta (kolme euroa enemmän kuin MLL:n lastenhoitajille, mutta onhan noita lapsiakin aika monta ) ja olemme sopineet että hän saa pitää myös omaa alle kouluikäistä lastensa mukanaan aina kun on meillä töissä. Ruoka heille molemmille sisältyy luonnollisesti mukaan.

Palkkansa bruttona on siis jonkin verran alle 2000 kuussa. Lisäksi hän saa luonnolisesti Kelalta kotihoitotuen pojastaan, sillä tämähän ei ole kunnallisessa päivähoidossa vaan "kotona".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitaja 9-16, kaksi lasta. Hoitajan palkka 1760€/kk. Saamme yksityisen kodinhoidontukea sekä Helsinki-lisän, joka on 500€/kk.

Vierailija
24/26 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:36"]

Jos oikein olen ymmärtänyt, meillä ei ole mahdollista saada tuota yks.kh tukea koska minun vanhempainvapaa loppuu vasta toukokuussa, siksi etsinnässä palkkatuella työllistettävä. Onko yleinen käytäntö että lastenhoitajalle tehdään ruoat valmiiksi eikä oleteta tekevän Mitään kotihoidontöitä? Ap

[/quote]

Kolmivuotiaasta saat yksityisen hoidon tuen + mahdollisen kuntalisän + mahdollisen hoitolisän, vaikka olisitkin vanhempainvapaalla. Laske Kelan laskurilla, sinne syötetään myös vanhempainraha.

Mietin itsekin tuota palkkatukea ja sillä työllistämistä, mutta aika pieneltä näyttää summa yksityisen hoidon tukeen verrattuna (kolmelle lapselle yksityisen hoidon tuki n. 1100e/kk). Äitiyspäivärahan kanssa toki tuollakin jo palkan kuluineen maksaa. 

Vierailija
25/26 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin vuoden ajan yhtä lasta, palkkaa sain 1400/kk brutto. Työpäivä oli n. 8 tuntia. Ei ollut etuja. Joskus tein ruokaa, mutta lähinnä olin vain lapsen kanssa.

Vierailija
26/26 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä jos jollain olisi tietoa palkoista.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän