Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos haluaa laihduttaa niin onko paha..

Vierailija
28.01.2015 |

Eli jos haluaa laihduttaa niin onko paha jos juo sokerittomia juomia? Esim. Mehu, limppari? Kuinkas sitten sokeriton energia juoma?
Tiedän, että vesi olisi paljon parempi, mutta ei aina jaksa juoda vettä :|

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorittomia juomia voi ihan vapaasti juoda, ei niistä laihtumisen kannalta mitään haittaa ole. Itse latkin pepsi maxia ja sokeritonta energiajuomaa valtavasti kun laihdutin.

Kuitenkin tosiaan kannattaa katsoa ne kalorit ennen kuin isoja määriä juo. Jossain sokerittomissa Cola-juomissa ja Batteryissä ei ole kaloreita käytännössä yhtään, mutta jossain Stevia-makeutetuissa voi olla suht paljonkin, samoin mehuissa joissa ei ole lisättyä sokeria (on kuitenkin hedelmien sokeria).

Vierailija
2/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ostaisi mitään light juomia. Sokeri on usein korvattu aspartaamilla ja makeutusaine hajoaa ihmisen elimistössä fenyylialaniiniksi ja metanoliksi. Jos vesi alkaa tympiä tee itse vaikka jääteetä (ei niitä kaupan kemikaalijuomia) keitä vaikka litra mieluistasi teetä ja anna jäähtyä ja laita jääkaappiin jos haluat välttämättä makeuttaa laita sekaan kohtuullisesti tavallista sokeria tai hunajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tutkimuksen mukaan keinomakeutusaineilla makeutetut juovat voivat lisätä näläntunnetta ja sitä kautta hankaloittaa painonhallintaa. Jos siis nälkä tuntuu jatkuvasti vaivaavan, kannattaa kokeeksi vaihtaa vaikka kivennäisveteen.

Vierailija
4/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitte juot vaan janoos kyllä silloin vesikin maistuu.kyllä noista muista litkuista on enemmän haittaa ku hyötyä!

Vierailija
5/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kivennäisvettä! En tiedä onko niissä makeutetuissa sokeria tai kaloreita kuinka paljon. Mut S-Marketista ja Lidlistä saa tooosi halvalla, niin ei tuu kalliikskaan :)

Vierailija
6/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakaan en joisi noita aspartaamimyrkkyjä. Sinänsä lähes kaloriton juoma ei kyllä lihota, mutta voi kerätä nestettä, lisätä näläntunnetta ja olla muuten kropalle huono. Ja jos laihduttaa, pitäisi kaiketi kyetä muuttamaan elämäntapojaan, eli ajattelitko lopunikääsi litkiä noita?
Miten olisi kivennäisvedet (onko ne maustetut miten paha vaihtoehto?) tai jäävesi vaikka mintunlehdillä?

Vierailija
7/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihduttaja mitään keinomehuja tartte.

Vierailija
8/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:05"]

Ei laihduttaja mitään keinomehuja tartte.

[/quote]

Eipä tartte kukaan muukaan jos niikseen tulee..

Vierailija
9/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join laihduttaessa Cokis Zeroa ja siitä oli hurja apu. Makeannälkä katosi kun joi lasillisen :)

Vierailija
10/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:04"]

Itse ainakaan en joisi noita aspartaamimyrkkyjä. Sinänsä lähes kaloriton juoma ei kyllä lihota, mutta voi kerätä nestettä, lisätä näläntunnetta ja olla muuten kropalle huono. Ja jos laihduttaa, pitäisi kaiketi kyetä muuttamaan elämäntapojaan, eli ajattelitko lopunikääsi litkiä noita? Miten olisi kivennäisvedet (onko ne maustetut miten paha vaihtoehto?) tai jäävesi vaikka mintunlehdillä?

[/quote]

Kyllähän niistä kauheasti "myrkkyinä" luontaisterveyspiireissä puhutaan, mutta tutkimusten mukaan ovat varsin harmittomia. Samaa tukee oma kokemus. Aspartaamimakeutettuja colajuomia on tullut juotua todella kauan puolisentoista litraa päivässä eikä niin mitään ongelmia. 

Se näläntunteen lisääntyminen muuten ainakin itse lukemani tutkimiuksen mukaan tapahtui vain 10%:lla ihmisistä. Eli toki, jos jatkuva nälkä tai liiallinen ruokahalu vaivaa ja juo kevytcolaa, kannattanee lopettaa, mutta jos ei sellaista ongelmaa ole, voi jatkaakin.

Vierailija
11/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vaan opettelet juomaan vettä. Sekin on ihan opeteltavissa, vaikeinta on päästä eroon siitä "Buu, vesi on tylsää!"-ajatuksesta...

Vierailija
12/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:28"]

Tai sitten vaan opettelet juomaan vettä. Sekin on ihan opeteltavissa, vaikeinta on päästä eroon siitä "Buu, vesi on tylsää!"-ajatuksesta...

[/quote]

Mulla noin litran jälkeen (päivän aikana) kyllä tulee täysi stoppi vedenjuonnille. Ei vaan mene, tuntuu että tulee väkisin ylös. Ja sitä on tässä vuosia opeteltu. Tuo litran verrankin on jo paljon siihen verrattuna mitä ennen sain alas.

Vierailija
13/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:04"]

Itse ainakaan en joisi noita aspartaamimyrkkyjä. Sinänsä lähes kaloriton juoma ei kyllä lihota, mutta voi kerätä nestettä, lisätä näläntunnetta ja olla muuten kropalle huono. Ja jos laihduttaa, pitäisi kaiketi kyetä muuttamaan elämäntapojaan, eli ajattelitko lopunikääsi litkiä noita? Miten olisi kivennäisvedet (onko ne maustetut miten paha vaihtoehto?) tai jäävesi vaikka mintunlehdillä?

[/quote]

Kyllähän niistä kauheasti "myrkkyinä" luontaisterveyspiireissä puhutaan, mutta tutkimusten mukaan ovat varsin harmittomia. Samaa tukee oma kokemus. Aspartaamimakeutettuja colajuomia on tullut juotua todella kauan puolisentoista litraa päivässä eikä niin mitään ongelmia. 

Se näläntunteen lisääntyminen muuten ainakin itse lukemani tutkimiuksen mukaan tapahtui vain 10%:lla ihmisistä. Eli toki, jos jatkuva nälkä tai liiallinen ruokahalu vaivaa ja juo kevytcolaa, kannattanee lopettaa, mutta jos ei sellaista ongelmaa ole, voi jatkaakin.
[/quote] minkä tutkimuksen mukaan "ovat täysin harmittomia" sinun omanko? Jos et vielä ole saanut mitään haittoja se ei tarkoita että et tulevaisuudessa voisi saada, tiestysti kaikki yksilöt ovat erilaisia. En ole nähnyt yhtäkään tutkimusta tosin että makeutusaineita muka ei olisi mitään haittaa laita linkki kiitos.

Vierailija
14/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:28"]

[/quote]

On se opeteltavissa, mutta jos alkaa laihduttamaan, niin joutuu joka tapauksessa muuttamaan hyvin monia ruokailuun liittyviä tapoja suuntaan, jotka ainakin alkuun tuntuu tylsiltä tai epämiellyttäviltä. Monelle on dieetin "jaksamisen" kannalta parempi, ettei tee liikaa muutoksia kerralla, ja tämä kevytlimsa-asia kun on sellainen joka ei painoon vaikuta, niin monelle on kyllä parempi salliia itselleen edes tämä kaloriton herkku kkun luopua siitäkin kaiken muun hyvän lisäksi. Jos haluaa, kevytjuomista voinee luopua sitten kun muut elämäntapamuutokset on jo hyvin vakiinnutettu.

Vierailija
15/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:28"]

[/quote]

Mulla noin litran jälkeen (päivän aikana) kyllä tulee täysi stoppi vedenjuonnille. Ei vaan mene, tuntuu että tulee väkisin ylös. Ja sitä on tässä vuosia opeteltu. Tuo litran verrankin on jo paljon siihen verrattuna mitä ennen sain alas.
[/quote]

Mulla auttoi, kun aloin juoda 0,5l mukista vettä. Silloin huijaa itseään juomaan sen saman kupillisen, mutta vettä tuleekin kahden kupin edestä.

Vierailija
16/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:28"] Tai sitten vaan opettelet juomaan vettä. Sekin on ihan opeteltavissa, vaikeinta on päästä eroon siitä "Buu, vesi on tylsää!"-ajatuksesta... [/quote] Mulla noin litran jälkeen (päivän aikana) kyllä tulee täysi stoppi vedenjuonnille. Ei vaan mene, tuntuu että tulee väkisin ylös. Ja sitä on tässä vuosia opeteltu. Tuo litran verrankin on jo paljon siihen verrattuna mitä ennen sain alas. [/quote] Mulla auttoi, kun aloin juoda 0,5l mukista vettä. Silloin huijaa itseään juomaan sen saman kupillisen, mutta vettä tuleekin kahden kupin edestä.

[/quote]

Mä käytän kotona juomalasina ainoastaan 0,5 litran tuoppia, mutta sillä ei mun elimistöä huijata :D Tilanne oli eri kun asuin maalla jossa meillä oli oma kaivo, täällä vesi maistuukin niin kloorille ja muulle että pelkkä hajukin ällötti aluks tosi pahasti.

Vierailija
17/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Jotenkin tiesin tämän, että asia jakaa mielipiteitä. Itse siis olen ollut vuosia suklaan suurkuluttaja niin sinänsä tämä Pepsi max, ei ole niin paha. Juon siis viikossa korkeintaan sen 2,5 litraa noin. Muuten juon vettä tai vihreätä teetä. Joskus harvoin viikossa kaakaota.
Ehkä parempi pitää sokeriton limppari siis mukana laihdutuksessa. :) Saan jollakin sen makean nälkäni tyydytettyä. Enkä sorru suklaata mättämään. :D
- Ap

Vierailija
18/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse raakasuklaata ainakin minulla riittää siitä vain muutama pala kun taas jos ostab suklaalevyn kaupasta sitä menee useampi kerralla.

Vierailija
19/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä muuten vielä jos kolajuomia tulee juotua paljon: hammaslääkäri kehotti juomaan kaikki limut pillin läpi! Hampaat ei kärsi läheskään yhtä paljon :--)