Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4687)

Vierailija
3821/4687 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas mietityttää Inarin kehuskelu omilla seksitaidoillaan. Jos hän nyt on sellainen peto sängyssä kuin väittää olevansa, miksi ne miehet kuitenkin kaikkoavat muutaman kuukauden kuluttua tämän ihanan, vahvan ja seksikkään naisen syleilystä? 

Varmaan pettyvät kun rouva ravaa ympäri maata eikä ole käytettävissä 24/7

Vierailija
3822/4687 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko siitä, että Arto olisi hyväksikäyttänyt tapahtumiensa mainostamiseksi?

Ei sanonut suoraan, mutta sen käsityksen sai.

En puhu eron syistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3823/4687 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko siitä, että Arto olisi hyväksikäyttänyt tapahtumiensa mainostamiseksi?

Ei sanonut suoraan, mutta sen käsityksen sai.

En puhu eron syistä

Niinhän se aina sanoo, mutta kuitenkin piilov*ttuillen paljastaan pala palalta syyt sääliä kerjäten. Vai oikeastiko joku kuvittelee, että "Et myöskään voi tietää, onko intentio olla kanssasi oikeasti joku ihan muu kuin rakkaus, esimerkiksi markkinointitarve omille asioilleen tai muu hyöty" oli ihan sattumanvarainen lohkaisu eilisessä statuspäivityksessä? 

Mitä enemmän näitä sekoiluja seuraa, sitä enemmän arvostus Estistä kohtaan kasvaan. Hän on pitänyt mölyt mahassaan ja jatkanut elämää.

Vierailija
3824/4687 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käppyrämännyn juurella oli kiinnostava kirja. Tää seksitrilogia ei kiinnosta yhtään (on mielestäni ajastaan jäljessä), mutta Juuret-kirja vaikuttaa lupaavalta.

Vierailija
3825/4687 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas Instassa parisuhdeneuvoja 

Vierailija
3826/4687 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varusmiesjutut Back!! 

Vierailija
3827/4687 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas

Vierailija
3828/4687 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, että kyllä Arto bisnestä osaa tehdä. Kun jaksaa pari kuukautta esittää ihastunutta, niin saa somemuijan täysin pikkusormen ympärille ja tuhansia uusia seuraajia snowcrossille. Ja vielä palkkioksi paneskelua mielin määrin.

Tämä. En olisi Arton sivuilla ilman Inaria koskaan käynyt. Nyt sai yhden piipahduksen johtuen uteliaisuudestani. 

Vierailija
3829/4687 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas mietityttää Inarin kehuskelu omilla seksitaidoillaan. Jos hän nyt on sellainen peto sängyssä kuin väittää olevansa, miksi ne miehet kuitenkin kaikkoavat muutaman kuukauden kuluttua tämän ihanan, vahvan ja seksikkään naisen syleilystä? 

Siihen pakettiin liittynee velvollisuus analysoida Inarin erinomaisuutta. Sitä ei moni pysty suorittamaan hyväksyttävästi

Vierailija
3830/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen käsitys, että valtaosa miehistä ei kertakaikkiaan jaksa naisten harrastamaa jatkuvaa ajatusten ja tekemisten analysointia ja elämän eteen tuomien ongelmien ja pettymysten vatvomista, syiden ja syyllisten etsimistä, selittelyä..mitä ajattelet, miltä sinusta nyt tuntuu.. Naistenkin kannattaisi joskus vain pysäyttää se pääkopan sisällä pyörivä kela ja sen sijaan keskittyä kaikkeen konkreettiseen mitä elämässä tulee vastaan.. Vanha viisaus pitää kyllä edelleen paikkansa, mitä enemmän tunkiota kaivaa, sitä enemmän se haisee..kukapa se paskan hajussa jaksaa loputtomasti olla..

Vierailija
3831/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä nopeat käänteet kieltämättä toistuvat. 11.2.2024 Inari postasi Instagramiin: "Minulla on yksi sisko @innastus ja hän on tajuttoman rakas minulle. Hän täyttää tänään 50 vuotta"..."Me soitamme joka aamu siskon kanssa aamupuhelun, kun hän pyöräilee Helsingissä töihin". Kuvassa sisko pussaa Inaria poskelle. Vajaa kuukausi myöhemmin koko sisko on pyyhkäisty Inarin elämästä ulos.

En tiedä mitä sisko teki, mutta jos Inari olisi mun sisko, niin kantaisin sen niskapersotteella Suomen ykköspsykiatrille ja haettaisiin sille lääkitys kaksisuuntaiseen ja ehkä muuhunkin. Miten eivät näe?!

Vierailija
3832/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen käsitys, että valtaosa miehistä ei kertakaikkiaan jaksa naisten harrastamaa jatkuvaa ajatusten ja tekemisten analysointia ja elämän eteen tuomien ongelmien ja pettymysten vatvomista, syiden ja syyllisten etsimistä, selittelyä..mitä ajattelet, miltä sinusta nyt tuntuu.. Naistenkin kannattaisi joskus vain pysäyttää se pääkopan sisällä pyörivä kela ja sen sijaan keskittyä kaikkeen konkreettiseen mitä elämässä tulee vastaan.. Vanha viisaus pitää kyllä edelleen paikkansa, mitä enemmän tunkiota kaivaa, sitä enemmän se haisee..kukapa se paskan hajussa jaksaa loputtomasti olla..

En minäkään jaksa tuollaista. 

Vierailija
3833/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä nopeat käänteet kieltämättä toistuvat. 11.2.2024 Inari postasi Instagramiin: "Minulla on yksi sisko @innastus ja hän on tajuttoman rakas minulle. Hän täyttää tänään 50 vuotta"..."Me soitamme joka aamu siskon kanssa aamupuhelun, kun hän pyöräilee Helsingissä töihin". Kuvassa sisko pussaa Inaria poskelle. Vajaa kuukausi myöhemmin koko sisko on pyyhkäisty Inarin elämästä ulos.

En tiedä mitä sisko teki, mutta jos Inari olisi mun sisko, niin kantaisin sen niskapersotteella Suomen ykköspsykiatrille ja haettaisiin sille lääkitys kaksisuuntaiseen ja ehkä muuhunkin. Miten eivät näe?!

Kyllä sisko varmaan tämän näkee, mutta milläs kantaa yhtään mihinkään, kun itse asuu Helsingissä ja sairaudentunnoton, välit katkaissut Inari tuhannen kilometrin päässä Sodankylässä.

Vierailija
3834/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin pitkästä aikaa fiilistelemässä Vaihtovuosi Sodankylässä videoiden leppoisaa tunnelmaa ja Sodankylää eri vuodenaikoina. Mä niin tykkäsin siitä puuhakkaasta mutta tolkullisesta Inarista, joka oli Estiksen vaimo.

Vierailija
3835/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt, että olisikohan hänellä kaksisuuntainen. 

Vierailija
3836/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksa tuollaista. 

En jaksa edes ystäviä jotka analysoi jatkuvasti

Vierailija
3837/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas paasaa mielikuvitusmiesystävästä.

Vierailija
3838/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hienoa. kun tulit kertomaan!

Vierailija
3839/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajuu noita "Nyt taas taas sitä", "Taas tekee tota" -tyyppisiä kommentteja. Eivät tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Keskustelupalstan ideana ei ole toistella tai raportoida, vaan tuoda esiin omia näkökulmia, analysoida ja kertoa mitä ajatuksia itsellä heräsi - tässä ketjussa juurikin Inarin tuottamasta sisällöstä.

Vierailija
3840/4687 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajuu noita "Nyt taas taas sitä", "Taas tekee tota" -tyyppisiä kommentteja. Eivät tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Keskustelupalstan ideana ei ole toistella tai raportoida, vaan tuoda esiin omia näkökulmia, analysoida ja kertoa mitä ajatuksia itsellä heräsi - tässä ketjussa juurikin Inarin tuottamasta sisällöstä.

Kiitos kun kerroit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi