Opitko kouluaikoina vieraiden kielten sanat yhdellä lukukerralla?
Minun piti lukea ne kymmeniä kertoja ja silti melkein aina unohtui jokin sana kertauskuulusteluissa.
Kommentit (16)
Itse asiassa opin. Olen aina ollut hyvämuistinen ja erityisen hyvä kielissä.
Opin sanat kertakuulemalta tai -näkemällä. Harrastan kieliä muutenkin (englanti, ruotsi, saksa, ranska, italia, espanja). Helpot kympit ja ällät lukematta.
Joo opittiin. Ihan helposti ja muistaa vieläkin . Alku ruotsi ja alku englanti . Alku espanja. Muistaa hyvin miten opettaja kirjoitti taululle a car . ...when where you are are you where are you we were there ...
Vierailija kirjoitti:
En… Kuka oppisi sanat yhdellä lukukerralla?
Minä. Usein riitti pikemminkin vilkaisu kuin lukukerta
Suurimmaksi osaksi opin kouluaikoina kertakuulemalta tai -lukemalta. Nykyään 6-kymppisenä ei jää niin helposti päähän.
Oppiihan ne ulkomaillakin heti missä matkustaa . Espanjaan menee se on heti BUENOS DIAS HOLA . YLE TV areenassa tulee juuri TV sarja la rebublica helposti oppii espanjaa.
En. Mutta opin kuitenkin nopeasti ja selvisin testeistä hyvin ilman iltojen tankkaamista.
Hienoa ap! Avasit "superlahjakkuuksille" ketjun, johon pääsevät taas kehuskelemaan kuinka huippulahjakkaita kaikkien alojen asiantuntijoita ovat :D Täällähän ei kukaan myönnä, että oppiminen vaatii enemmän kuin vilkaisun. Joka mamma oppinut kaiken aakkosista ydinfysiikkaan ihan vain vilkaisemalla kirjoja :D
Naapurin tyttö luki kaikki läksyt aina ääneen. Keskiarvo pitkälti yli ysin.
Ulkoa opiskelua en ole ymmärtänyt juurikaan, mutta kielissä se kannattaa.
Kannattaa äänittää niin kertaus, tuo opintojen äiti, sujuu helpommin...
Osan opin, mutta suurinta osaa en. Luin kyllä uutterasti ja muistan ne toki edelleen. Kannatti.
Sanoja ei opi kovin hyvin pelkästään lukemalla. Paremmin oppii jos niitä käyttää.
En oppinut sanoja ulkoa lukemalla mitenkään. Kaikki opin telkkarista. Ilman telkkaria en olisi se ihminen mikä olen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Opin sanat kertakuulemalta tai -näkemällä. Harrastan kieliä muutenkin (englanti, ruotsi, saksa, ranska, italia, espanja). Helpot kympit ja ällät lukematta.
Kai kielitaito on muutakin kuin sanojen oppimista.
Tuli ihan mieleen iltapäivälehden juttu jossa siivoustyötä tekevä ihminen kertoi ihan samaa, eli kaikki vieraat kielet (sanat) hän oppii ihan ensikuulemalla ja -lukemalla, näin ollen hän sitten päättikin vaihtaa alaa ja ryhtyi kääntäjäksi ihan omien kykyjensä suomin edellytyksin.
En… Kuka oppisi sanat yhdellä lukukerralla?