Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsunami-unet!!

Vierailija
27.01.2015 |

Olen nähnyt nyt noin parin kuukauden ajan lähes joka yö unta tsunamista. Unet ovat aina erilaisia, mutta joka unessa näen sen kamalan vesivyöryn lähestyvän minua ja juoksen sitä karkuun. Joudun veden alle, mutta selviän aina elossa, mutta jään unessa pelkäämään toista vyöryä.. Olen kyllä googlettanut tästä unesta, ja siellä sanotaan tsunamiunien tarkoittavan sitä, että elämässä on meneillään joku suuri ongelma ja yrität pysyä pinnalla tms.. Mutta normaalin arkistressin lisäksi en keksi syytä mikä juuri nyt olisi niin suuri ongelma, että unet toistuvat JOKA YÖ! Osaako joku selittää mitä tämä mahtaisi tarkoittaa? :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En muista aiemmin nähneeni tsunami-unia, muista luonnonkatastrofeista/sodista kylläkin joskus.

Näin viime yönä unen, jossa olimme tutussa lammessa uimassa, minä, paras ystäväni, koirani, siskoni ja äitini sekä isovanhempani. Unessa olivat kaikki elämääni eniten vaikuttavat ihmiset. Yhtäkkiä unessa sain fiiliksen, että tsunami on iskemässä ja koitin varoitella perhettäni mutta kukaan ei uskonut vaikka aallot suurenivat. Olin aivan hädissäni ja sain aaltojen kasvaessa tartuttua puuhun, joka oli vain risun paksuinen. Kiipesin sitä ja pääsin turvaan pieneen vajaan, jonka löysin puun latvasta. Heitin vajasta tavaraa pois, jotta mahduin sinne ja odotin kunnes kaikki oli ohi. Tiesin toisen aallon tulevan ja yritin varoittaa ihmisiä, jotka olivat taas alhaalla rannalla, mutta he eivät uskoneet. Pian tuli toinen aalto ja vei heidätkin... He olivat puolituttujani. En enää nähnyt kaikkia minulle rakkaita ihmisiä, mutta yhtäkkiä en tuntenutkaan mitään surua siitä. Ainoastaan pahoittelin vajan omistajalle tyhjentäneeni hänen vajansa jotta selviäisin?

Myöhemmin unessa luokseni tuli mies muistaakseni lohduttamaan minua ja myöhemmin olimme häissä, muistaakseni omissamme.

Näen välillä aivan kummia unia, mutta mitähän tämä tarkoittaa? Olen itsekin kova miellyttämään muita ja huolehtimaan muista... Unessa olleiden ihmisten kanssa on ollut paljon draamaa, hyvässä ja pahassa.

Vierailija
2/20 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin viime yönä ensimmäisen kerran unta tsunamista, toivottavasti ei ole enneuni..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:54"]Pelkään kuolemaa kovasti ja ajattelen sitä usein.  Olen myös kova miellyttämään muita. Tosin näin on aina ollut. Jaaha, täytyykin nyt ryhtyä kunnon itsetutkiskeluun :) 
[/quote]Kuoleman pelko loppuu kun saa Uskon sydämelleen. Herra Jeesus on kuollut ristillä kaikkien ihmisten syntein tähden. Kuuntele Rauhanyhdistyksen seurat netistä tai mene paikanpäälle seuroihin(-> Nettiseurat
sivustolla on ohjelma.)

Vierailija
4/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
5/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raskaana rv 15 ja ikävin raskausoire tähän mennessä on jokaöiset painajaiset. Aika usein näen unta että on jokin luonnonkatastrofi tai sota. Yksi yö näin unta että seisoin kallionjyrkänteellä ja alapuolella lapseni olivat vedessä hukkumaisillaan, minun piti joko valita että jään ylös tai hyppään ja kuolen. Viime yönä näin unta että enoni oli kuollut, eikä kukaan ollut muistanut kertoa minulle. Inhottavaa.

Vierailija
6/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt näitä tsunamiunia ihan pikkutytöstä asti.. sit katoin 14-kesäisenä hoomoilasena telkkarista vuonna 2004, että toihan on suoraan mun unista.

Ja mullakin ihan normaalia opiskelija-elämää ollut aina.. emt. Kertokaa muut!

Vierailija
7/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ennen oo ollu tämmösiä unia. Ihan yhtäkkiä alkoi joululomalla ja nyt sit joka yö........ Ne on aika ahdistavia unia.

ap

Vierailija
8/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama..Näen jatkuvasti unia tsunamista. En tiennytkään että on näin yleistä!

Vierailija
9/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut yhden selityksen, että se kuvaisi patoutunutta vihaa, jos näkee unia luonnonkatastrofeista. Itselläni oli aikaisemmin näitä paljon. Tunnistatteko itsessänne suorittamista tai liiallista muiden miellyttämistä?

Vierailija
10/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö kuolemaa? Mietitkö usein kuoleman jälkeistä aikaa?

Vierailija
11/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kuolemaa kovasti ja ajattelen sitä usein.  Olen myös kova miellyttämään muita. Tosin näin on aina ollut. Jaaha, täytyykin nyt ryhtyä kunnon itsetutkiskeluun :) 

Vierailija
12/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastasi^

Vierailija
13/20 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin näen tsunamiunia usein. Stressiin monesti liittynyt.

Vierailija
14/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/20 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräsin ihmeissäni, näin unta tsunamista ja se oli pitkä uni. Ainut mikä mulla poikkeaa muiden uniin, niin Mä en ollut minä itseni, vaan nuori mies. Olin ilmeisesti jossain Thaimaan saaressa lomamatkalla, kun huomasimme veden pakenevan ja lähdimme pakokauhun vallatessa pakenemaan saarelta pois uiden, vesi välillä nousikin välillä rämmittiin viidakossa, välillä turistikohteiden läpi. Sitten törmäsin baariin ja baarin vieressä oli vene, muita ihmisiä ei tsunami kiinnostanut, he eivät uskoneet sellaisen tulevan. Me jotka pakenimme varastimme sen veneen, olimme juuri lähdössä liikkeelle kun isompi aalto tuli ja vene kellahti, nappasin veneen päälleni ja raahasin sen lähimpään turvalliseen paikkaan käynnistääkseni sen uudestaan. Muita ihmisiä ei silloin lähelläni ollut. Lähdin suunnistamaan kohti vuoria veneelläni meressä allani näkyi ihmisiä uimassa. Upotin käteni veteen samalla kun ajoin venettä ja jos siihen joku tarttui vedin hänet yhdellä kädellä kyytiin istumaan. Kiville veden keskelle oli myös jäänyt pieniä lapsia äitiensä kanssa istumaan, pelastin myös heidät kyytiin ja pakenimme vuorille, selvisimme hengissä.

Vierailija
16/20 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:53"]

Hei! En muista aiemmin nähneeni tsunami-unia, muista luonnonkatastrofeista/sodista kylläkin joskus.

Näin viime yönä unen, jossa olimme tutussa lammessa uimassa, minä, paras ystäväni, koirani, siskoni ja äitini sekä isovanhempani. Unessa olivat kaikki elämääni eniten vaikuttavat ihmiset. Yhtäkkiä unessa sain fiiliksen, että tsunami on iskemässä ja koitin varoitella perhettäni mutta kukaan ei uskonut vaikka aallot suurenivat. Olin aivan hädissäni ja sain aaltojen kasvaessa tartuttua puuhun, joka oli vain risun paksuinen. Kiipesin sitä ja pääsin turvaan pieneen vajaan, jonka löysin puun latvasta. Heitin vajasta tavaraa pois, jotta mahduin sinne ja odotin kunnes kaikki oli ohi. Tiesin toisen aallon tulevan ja yritin varoittaa ihmisiä, jotka olivat taas alhaalla rannalla, mutta he eivät uskoneet. Pian tuli toinen aalto ja vei heidätkin... He olivat puolituttujani. En enää nähnyt kaikkia minulle rakkaita ihmisiä, mutta yhtäkkiä en tuntenutkaan mitään surua siitä. Ainoastaan pahoittelin vajan omistajalle tyhjentäneeni hänen vajansa jotta selviäisin?

Myöhemmin unessa luokseni tuli mies muistaakseni lohduttamaan minua ja myöhemmin olimme häissä, muistaakseni omissamme.

Näen välillä aivan kummia unia, mutta mitähän tämä tarkoittaa? Olen itsekin kova miellyttämään muita ja huolehtimaan muista... Unessa olleiden ihmisten kanssa on ollut paljon draamaa, hyvässä ja pahassa.

[/quote]

Olet väsynyt siihen kaikkeen draamaan, haluaisit sen pois elämästäsi. Nyt unessa tämä toteutui, pääsit heistä.

Vierailija
17/20 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mä näin viime yönä kans tsunami unta mutta siinä oli kaverieni kanssa leirillä. Meillä oli jonkin sortin puinen auto ja sitten näimme että aallot nousivat hieman. Kaverini tuntuivat tietävän mistä on kyse. Maa allamme tärisi ja värähteli. Hieman äreä leirin ohjaajamme tuli paikalle. Hän sitoi köyden autoon ja toi viereen tukin. Hän sanoi että jos ette mene tukille päästän köydestä irti. Mehän sitten menimme. Sitten jostain kuului lempi biisini ja se rauhoitti minua. Mutta sitten tuli ehkä viisi metriä korkea aalto ja sitä voi jo sanoa tsunamiksi. Heräsin. Mitä tämä tarkoittaa osaako joku kertoa

Vierailija
18/20 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen myös usein unta tsunamista. Usein tosin merenpinta alkaa vaan nousemaan ikäänkuin aallon mukana ja vesi lähenee ja lähenee. Viime yönä viimeksi.

Vierailija
19/20 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet kuvaavat tätä aikaa: meillä on menossa koronatsunami.

Vierailija
20/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just heräsin painajaisesta tsunamista, missä hyökyaalto oli varmaan kilometrin korkuinen ja liikkui tuntematonta kaupunkia kohti punaisiin ja keltaisiin väreihin kuin tulipalo värjäytynyt taivas taustalla. Olin kaverini kanssa rannalla ja nähtiin ensin veden pakenevan ja meren pohjan paljastuvan ja lyhyen ajan kuluttua - vuorenomaisen lähes mustan seinämän lähestyvän rantaa horisontilta. Veden kova ja matala humina ja aallon synnyttämä tuuli peittivät ympärillä säntäilevien ihmisten huudot. Muistan kaverini huutaneen "Mitä tapahtuu?" Ja minä sille: "Me kuolemme kohta". Muistan kamalan tunteen, selkeän ymmärryksen, ettei mitään ollut tehtävissä tuolle kaiken ylitse vyöryvälle luonnon voimalle, yksikään piilopaikka ei kestäisi veden painetta eikä ollut olemassa niin korkeaa taloa tai paikkaa, jonka päällä olisi voinut olla aallon harjan yläpuolella, ja että noin korkean aallon vedet ulottuu kymmenille kilometreille ja kestää päiväkausia, että vesi lähtee pois. Tämä on ainut painajaisteni aihe, ja toistuu n. kerran vuodessa tai harvemmin. Tunnelma niissä on niin pelottava ja epätoivoinen ja kuoleman vääjäämätön tulo niin hyvin aistittavissa kaikissa pikkudetaljeissaan, että aivot joka ikinen kerta keksii lohdutukseksi jonkun selviämiskeinon unen päätteeksi. Tällä kertaa yhtäkkiä oltiinkin selviytyneet johonkin bunkkeriin, jonka panssarioveen vesi iskeytyi hurjalla voimalla. Ajattelin unessakin, että tämä ei ole totta, ain unta, bunkkeriinhan piti tulvia vettä, ja me ollaan todellisuudessa jo kuolleita.

En usko höpinöihin enneunista, "elämän muutoksista" sun muista selityksistä. Googlessa yritin kolmella kielellä katsoa tuloksia painajaisista tsunameista, lumivyörystä ja maanjäristyksistä. Tsunami näyttää olevan yleisin aihe. Katastrofiaiheethan ovat sinänsä keskenään täysin tasavertaisia, joten miksi ei nähdä jatkuvasti painajaisia esim. zombi-mutantti-invaasiosta etenkin kun aihe on esillä lähes joka toisessa hollywoodilaisessa scifitekeleessä nykyään ja monissa peleissä? Uskon siihen, että nämä tsunamiunet niin monilla ihmisillä tarkoittavat satojen sukupolvien takaa meille siirtynyttä dna-muistia todellisista tapahtumista, joita meidän esiesiesivanhemmat ovat todistaneet itse. Zombi-invaasioita ei ole ikinä tapahtunut historiassa, maanjäristyksestä ja tulipalosta on periaatteessa mahdollista pelastautua pakenemalla, lumivyöryalueilla ihmiset harvemmin ovat asuneet kylmyyden takia. Mutta vedenpaisumus on todistettavasti tapahtunut ihmiskunnan historiassa, on vaikuttanut ilmeisesti hyvin laajaan ihmispopulaatioon ja tsunamin etenemisnopeus on sellainen, että pakeneminen sen alta on mahdoton - siitä sen aiheuttama alitajuinen kauhu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi