Onko deodoranttia pakko käyttää?
Voiko sen korvata jollakin? Mulla on herkkä iho ja muutenkaan en tykkää mistään kemikaaleista. Toimiiko esim. Cocovi -kookosöljy oikeesti? Tai entä joku ihovoide vaan? Kun itsestä ei huomaa, jos haisee hielle =(. Omasta mielestäni en hikoile kainaloista enkä haise ja olen käyttänyt tuota kookosöljyä, mutta mitä jos haisenkin.
Kommentit (8)
En käytä, enkä haise. Olen kysynyt ihmisiltä jotka kyllä rehellisesti kertoisivat. Ei kaikkien tarvitse sitä käyttää jos hygienia kunnossa.
On. Ks. Laki deodorantin käytöstä, Finlex.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:39"]
On. Ks. Laki deodorantin käytöstä, Finlex.
[/quote]
Tää on hauska. Onko mitenkään tarkemmin säädelty, esim asetuksella?
Kyllä oman hien haistaa. Huomaisit itse, jos olisi tarvetta.
Minulla hiki haisee aamusuihkusta huolimatta, jos olen unohtanut deodorantin
Mä en ole koskaan käyttänyt (tietty kokeillut oon) kun kainalohikeni ei vaan haise ja vaikka urheilenkin juoksulenkkejä 3 x viikko niin kainalot ei vaan ees tuu kovin hikisiksi. Siskollani sama homma...
Ei kannata käyttää dödöä huvikseen jos ei haise eikä kovin hikoa..
Mut hikoanki sit mun päästä niiden kainaloidenkin edestä... sen takia pesen pitkät ja paksut hiulset joka päivä kun jos urheilen hiukankin niin hiukset ja pää ihan hiessä...
Minä käytän kookosöljyä ja ruokasoodaa, se toimii. Ovat antiseptisiä aineita, joten desinfioivat pöpöjä ja näin ollen hajuja. Joskus laitan Frantsilan deodoranttia, on sopinut hyvin herkällekin iholle: http://frantsila.com/tuotteet/luonnon-raikas-deodorantti/
Ruokasoodaa voi laittaa helposti vaikka kesken päivän tai muuten kiireessä, jos kainalot alkaa haista eikä ehdi/voi pestä niitä; se tosiaan desinfioi ja poistaa hajuja. Tavallista dödöä jos laitat likaiseen kainaloon, alkaa haista vaan kaameemmalta.
Eihän sitä pakko ole käyttää, mutta suotavaa. Kysy vaikka bodyshopista tms, ne auttaa.