Voiko influenssa aiheuttaa diabeteksen?? Joku tyttö kertoo saaneensa ykköstyypin diabeteksen influenssan jälkitautina. :(
"mulla, sama homma, influenssasta jäi tämmönen "lievä" jälkitauti - suvussa ei ykköstä kellään muulla, ja pikkanen likka oli kooltanikin sairastuessani."
https://www.feissarimokat.com/2013/10/tarttuva-tauti/
Ykköstyypin diabetes on parantumaton ja voi johtaa amputaatioon ja sokeutumiseen. Tämä tukee lääkärien ja neurokirurgien puheita siitä että influenssa voi vaurioittaa koko elimistöä.
Kommentit (9)
Se diabetes alttius on hänen geeneissään, ei se influenssasta tule. Tulehdustila saattaa kyllä edesauttaa/nopeuttaa taudin puhkeamista koska elimistön kaikenlainen immunipuolustus on heikoimmillaan. 99% todennäköisyydellä se olisi hänelle tullut joka tapauksessa.
1. typ db lapsen äiti
Diabeteksen perimmäistä syytä ei tiedetä. Tutkimusten perusteella vaikuttaa siltä, että virustauti voi laukaista diabeteksen, jos siihen on alttiutta muutenkin.
On se mahdollista, jotkin autoimmuunitaudit saattavat puhjeta vaikeiden infektioiden jälkeen.
influenssan sairastaneilla puhkeaa paljon muitakin saiauksia. ewim. cfs ja Parkinsonin tauti.
Enterovirus aiheuttaa diabeteksen. Olen itse sairastanut ykköstyyppiä jo 20 vuotta ja olen ihan terve toistaiseksi. Älä hysterisoi.
Eiköhän se ole ylihygieenisyys, joka aiheuttaa länsimaissa näitä autoimmuunisairauksia, joita vähemmän kehittyneissä maissa ei tavata läheskään näin paljoa.
Eikös se tarkoita että haima ei tuota insuliinia. Eli influenssan jälkitauti on vahingoittanut haimaa.
Ehkä siinä jonkinlainen esim. perinnöllinen alttius pitää olla taudille, jonka sitten infektio voi laukaista. Eniten tässä nyt pelottaa nuo aivosairaudet, joita korona on aiheuttanut, esim. ennenaikaista dementiaa, MS, Parkinson, mielenterveyshäiriöt jne.
Voi