Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuottaako sama raha loputtomasti verotuloja???

Vierailija
27.01.2015 |

Niin. Toisesta ketjusta en saanut vastausta. 10 euron seteli jolla ostan jotain ja maksan alvin. Tämän jälkeen kauppias tuhlaa sen tai maksaa palkkaa alaiselleen ja taas menee vero. Ja tämän jälkeen raha kiertää samanlailla loputtomiin. Eikö se tuota loputtomasti verotuloja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä siis tilittää saamastaan kympistä alvin valtiolle, esim 2,40 e. Jäljelle jää 7,60 e, jonka hän voi maksaa vaikkapa palkkana työntekijälle, missä yhteydessä valtio nappaa siitä verona vaikkapa 2,60 e. Työntekijälle jää käteen 5 euroa, jolla voi ostaa kahvin ja pullan, josta kahvilanpitäjä taas maksaa valtiolle 1,20 e jne jne

2

Vierailija
2/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. On se jännä.

Jos mä saan palkkaa 5000e, maksan ensin 30% veroja. Valtio saa 1500e.

Sitten mä ostan 3500 euron sohvaryhmän. Valtio saa alvia 875e.

Sohvakauppias saa 2625 e. Kauppias maksaa myyjälle palkan 2500e, ja myyjän palkasta valtio saa veroa 500e.

Myyjällä on käteistä 2000e, hän ostaa sillä uuden telkkarin. Valtio saa alvia 500e.

Telkkakauppias saa 1500e. Hän maksaa sen itselleen firmasta osinkona, valtio saa 450e.

Telkkakauppias ostaa 1000 eurolla soutuveneen. Valtio saa alvia 250e.

Veneenveistäjä saa 750e. Hän maksaa sillä vuokran 500e, josta vuokranantaja maksaa valtiolle veroa 150e. Lopulla rahalla veneenveistäjä ostaa viinaa, josta valtio saakin tosi ison siivun.

Ja näin edespäin... (Sori jos laskin väärin ja faktat kusee.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:05"]

Niin. On se jännä.

Jos mä saan palkkaa 5000e, maksan ensin 30% veroja. Valtio saa 1500e.

Sitten mä ostan 3500 euron sohvaryhmän. Valtio saa alvia 875e.

Sohvakauppias saa 2625 e. Kauppias maksaa myyjälle palkan 2500e, ja myyjän palkasta valtio saa veroa 500e.

Myyjällä on käteistä 2000e, hän ostaa sillä uuden telkkarin. Valtio saa alvia 500e.

Telkkakauppias saa 1500e. Hän maksaa sen itselleen firmasta osinkona, valtio saa 450e.

Telkkakauppias ostaa 1000 eurolla soutuveneen. Valtio saa alvia 250e.

Veneenveistäjä saa 750e. Hän maksaa sillä vuokran 500e, josta vuokranantaja maksaa valtiolle veroa 150e. Lopulla rahalla veneenveistäjä ostaa viinaa, josta valtio saakin tosi ison siivun.

Ja näin edespäin... (Sori jos laskin väärin ja faktat kusee.)

[/quote]

mä saan 5000e palkkaa ja maksan siitä veroja 30% valtio saa 1500e

sitten tulee Leif ja Taisto jotka ryövää mut ja menee ruotsiin raveihin. Valtio ei saa latiakaan.

Leiffin ja Taiston vaimot Nadja ja Tamara jäävät viiden lapsen yksinhuoltajiksi. Valtio joutuu maksamaan 1500e molemmille.

Nadja rikkoo raivon vallassa hameensa, valtio maksaa 300e

Leif ja taisto hävisivät raveissa ja tulevat takaisin suomeen ja ovat ilman ruokaa ja asuntoa. Valtio maksaa 200e per naama.

Vierailija
4/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota, koska joku pälli vie sen kympin Eestiin tai Kanarialle, jolloin se ei enää tuota Suomeen mitään.

Vierailija
5/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vaan. Ihan tää suomalainen periytyminen. Jos joltain jää rahaa perittäväksi, sitä jo "tuhannesti" verotettua tuloa valmiiski ja sitten tulee perintovero yms. mihin sen pikku perintönsä ikinä haluaa hassatakaan.

Eihän Suomessa työnteolla ja perimällä rikastul.

Vierailija
6/6 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa kyllä, joskaan ei sitä tuottamiseksi voi kutsua, kun ei se kymppi muutu kymppiä suuremmaksi. Alkuperäinen kymppi vain jakautuu loputtomasti, ja valtio ottaa jokaisessa jakautumissa aina osansa, joka kerta vähän pienemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan