kokemuksia nuvaringistä
Kommentit (11)
Minulle sopi hyvin väliaikaiseksi ehkäisyksi, mutta kun olin käyttänyt sitä yli vuoden, alkoi tulla kaikenlaisia kipuja ja vihlaisuja alavatsaan, ja valkovuoto lisääntyi reilusti myös. Vaihdoin renkaan pillereihin ja ne sopii minulle paremmin.
Mulle ei sopinu yhtään. Esim. Öiden aikana valui aina pois paikaltaan. Koko ajan piti olla sörkkimässä syvemmällä. Aiheutti myös tulehduksia.
Mulla siis synnytyksestä muutama viikko ja koska seksi on tullut takasin kuvioihin niin väkisin miettii ehkäisyä, kierukkaa en halua koska se on niin vaivalloinen poistettava jos haluaakin toisen vauvan.
Rengas kuulostaisi helpommalta kuin pillerit. Miten nopeasti olette saaneet synnytyksen jälkeen ( jos olette synnyttäneet) luvan käyttää yhdistelmäehkäisyä?
-Ap
Olen käyttänyt sitä nyt puoli vuotta ja en edes muista sen olemassaoloa muuten, kuin vaihtopäivinä. Ei ole mitään sivuoireita, eli minulle sopii mahtavasti. Ensimmäisellä viikolla siihen kyllä kiinnitti kokoajan huomiota ja pelkäsin että se tippuu, joten jos aiot aloittaa niin sitä ei kannata säikähtää, kyllä siihen tottuu.
Ap, jos imetät, et voi käyttää yhdistelmäehkäisyä. Se saattaa ainakin vähentää maidontuotantoa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00989
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:40"]Ap, jos imetät, et voi käyttää yhdistelmäehkäisyä. Se saattaa ainakin vähentää maidontuotantoa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00989
[/quote]
Ei siis ole ihan heti tarkoitus aloittaa ehkäisyn käyttöä, imetysaika mennään kondomilla :) -Ap
Mulla oli Nuvaring käytössä 3 vuotta eikä ollut mitään ongelmia. Viime keväänä jätin renkaan pois ja kierto tasautui heti ja raskaaksi tulin kolmannesta kierrosta. Itellä ei oo mitään valitettavaa, pelkästään hyvät kokemukset :) Ja raskauden ja imetyksen jälkeen haluan kyllä ehdottamasti Nuvaringin takaisin :)
Mulla se aiheutti migreenikohtauksia, loppuivat kun lopetin renkaan käytön. Lisäksi valui aina pois seksin aikana.
Kokeilin 5v eri epillerimerkkejä, ei sopineet mulle. Sit vaihdoin nuvaringiin ja sopi tosi hyvin, ainut miinus on korkeahko hinta! (20€/kk)
Mulle on sopinut erittäin hyvin, hormonit erittyy tasaisesti hiljakseen paikallisesti, eikä tule hormonipiikkejä niin kuin pillereistä, eli ei aiheuta ailahteluita tai muuta sekopäisyyttä. Välillä on vähän hankala saada se rengas tarpeeksi syvälle, jos kohdunkaula on alhaalla. Haluatko kysyä jotain tiettyä?