Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lentokoneeseen ottaa reseptivapaita lääkkeitä?

Vierailija
26.01.2015 |

Käsimatkatavaroihin siis? Imodiumia, särkylääkkeitä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:28"]http://www.finavia.fi/fi/lentomatka/ennen-matkaa/
[/quote]
Tuollakin puhutaan vaan reseptilääkkeistä.

Vierailija
2/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:28"]http://www.finavia.fi/fi/lentomatka/ennen-matkaa/ [/quote] Tuollakin puhutaan vaan reseptilääkkeistä.

[/quote]

Kirjoita hakusanaksi päänsärkylääke.

Ja oikeasti: miksi ihmeessä EI saisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tottakai ja lääkkeet pitääkin olla käsimatkatavafoissa. Huono se on siinä ripulin sattuessa pohtia että mulla olis kyllä lääkettä tuolla ruumassa....

Vierailija
4/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ottaa mikäli eivät ole nestemäisessä muodossa (salvat,suihkeet, geelit, öljyt, juotavat lääkkeet jne). Varaudu silti todistamaan mihin tarkoitukseen lääke on, sillä tulli voi niistä kohdemaassa tai Suomeen palatessa kiinnostua. Ja jos epäilevät lääkkeen käyttötarkoitusta voit joutua odottamaan kun tarkistavat lääkkeen pikatesterillä, että on sitä mitä sanotaan ts. ei sisällä mitään laitonta. Ja kannattaa reilusti kertoa mikäli joutuu tulliin, että on käsikauppalääkkeitä mukana niin ja niin paljon.

Vierailija
5/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:29"]

Aina pikaisella googlettamisella löydän tietoa vaan reseptilääkkeistä, niin siksi olen tätä ihmetellyt!

[/quote]

Se en varmasti ajateltu niin, että niitä ei tarvitse erikseen mainita vaan ihmiset ymmärtävät asian niin, että jos resepitilääkkeitä saa viedä niin silloin saa viedä myös reseptivapaita.

Vierailija
6/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen matkustanut, joten olen vähän ulalla :D tosiaan, en kyllä tiedä miksei saisi viedä lentokoneeseen... Lähinnä mietin jotain avattua pilleripurkkia (maitohappobakteerit, jos aloittaa syömään ennen matkaa), että herättääkö kiinnostusta Kaakkois-Aasiassa tullissa, mutta saa nähdä...

Vierailija
7/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos resepitlääkkeitä saa viedä, niin mikä olisi syy ettei käsikauppalääkkeitä ei saisi? Noiden sääntöjen laatijat olettaa, että ihminen pystyy itse päättelemään tämän asian eikä sitä tarvitse erikseen kirjoittaa.

Vierailija
8/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta nyt selvisi tämäkin, hieno juttu ja kiitos :)

Vierailija
9/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:14"]

En ole ennen matkustanut, joten olen vähän ulalla :D tosiaan, en kyllä tiedä miksei saisi viedä lentokoneeseen... Lähinnä mietin jotain avattua pilleripurkkia (maitohappobakteerit, jos aloittaa syömään ennen matkaa), että herättääkö kiinnostusta Kaakkois-Aasiassa tullissa, mutta saa nähdä...

[/quote]

Suomi-turisti saapuu Finnmatkojen lomalennolla Phuketiin mukanaan maitohappobakteeripurkki. Vastaus on, että ei paikallista tullia ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
10/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:14"]

[/quote]

Suomi-turisti saapuu Finnmatkojen lomalennolla Phuketiin mukanaan maitohappobakteeripurkki. Vastaus on, että ei paikallista tullia ei voisi vähempää kiinnostaa.

[/quote]

Kyllä niitä voi kiinnostaa miksi on avonainen purkki jotain mystisiä valkoisia pillereitä. Totta on, että harvemmin kiinnostuvat muttei silti poissuljettua. 

Vierailija
11/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa ja pitääkin ottaa kaikki lääkkeet käsimatkatavaroihin. Laukkusi saattaa jäädä koneesta jos sitä joudutaan perus buranoiden takia tutkimaan tarkemmin.

Vierailija
12/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä ei saisi =O

Vierailija
13/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina käsimatkatavaroissa mukana reseptilääkkeetkin. Reseptejä en kuljeta, eikä niitä koskaan ole kysyttykään, vaikka joskus on lääkepussi tarkistettu. 

Vierailija
15/16 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pikaisella googlettamisella löydän tietoa vaan reseptilääkkeistä, niin siksi olen tätä ihmetellyt!

Vierailija
16/16 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos resepitlääkkeitä saa viedä, niin mikä olisi syy ettei käsikauppalääkkeitä ei saisi? Noiden sääntöjen laatijat olettaa, että ihminen pystyy itse päättelemään tämän asian eikä sitä tarvitse erikseen kirjoittaa.

Noh, vaikka myöhässä kirjoittelenkin, niin; en usko että voi ihan lonkalta olettaa, että lentokenttähenkilökunta kaikkialla maailmassa tietää ulkoa jokaisen reseptivapaan lääkkeen.. täten siinä voisi hyvinkin olla joku säädös, että jopa reseptivapaista pitää olla jonkinlainen tosite, aivan kuten reseptilääkkeistä odotetaan olevan resepti tulostettuna tai jokin muu käytäntö josta olisi hyvä kuulla...

Esim. sitä että tulitikkuja ei saa pitää ruumassa EIKÄ käsimatkatavaroissa ei ihan itsestäänselvyytenä moni tiedä. Maailmassa on ihmeellisiä sääntöjä ja näistä on hyvä kysyä jos ei tiedä, ilman että jonkun täytyy aina siitä ulista :]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän