Rv 36, vauvan paino 2700 g, onko ok?
Onko tuo nyt sitten suuri vai pieni vai ihan sopiva vauva? Kuinka tarkkoja nuo ultraukset vauvan koon osalta on?
Kommentit (15)
Ihan normaali. Mulla on 3 lasta syntyneet 36+0 vkolla ja painot 2500, 3030g ja 3300g.
33+3 syntynyt painoi 2186g ja pääsi 2 vkossa kotiin.
mulla oli rv 36+6 painoarvio 2700g ja syntymäpaino oli rv 39+1 3600g eli tais olla vähän alakanttiin tuo arvio tuolloin vai voisiko vauva olla parissa viikossa kasvanut lähes kiloa. Noh, ihan normi vauva tuli kuitenkin joten tuskinpa sullakaan hätää on :)
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix01044
Aikalailla keskikäyrälle näyttäisi sijoittuvan, ihan normaalikokoinen vauva siis tulossa :)
Normaali, minun vauvalla oli sama ja syntyessään painoi 3250, eli normivauva tuli :)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:59"]
Eikös viimeisten viikkojen aikana vauvan paino nousee noin 150g viikossa, joten tuolla kaavalla vauvasi painaisi noin 3,3kg synnyttyään, ihan tavallisen kokoiselta tuo kuulostaisi siis.
[/quote]
Ok. Kun tuttavilla ollut sellaisia 4-4,5 kg tapauksia.
Ei kuulosta erityisen kookkaalta vauvalta. Itsellä oli juuri kokoarvio vähän yli 2 kiloa, rv 31+6.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:59"]
Eikös viimeisten viikkojen aikana vauvan paino nousee noin 150g viikossa, joten tuolla kaavalla vauvasi painaisi noin 3,3kg synnyttyään, ihan tavallisen kokoiselta tuo kuulostaisi siis.
[/quote]
Ok. Kun tuttavilla ollut sellaisia 4-4,5 kg tapauksia.
[/quote]
Omat neljä olleet juuri tuon 4kg ja vähän yli ja kyllä pelottaa millainen tämä viides on.
Olen itse hoikka ja syön terveellisesti, mutta näköjään siihen vauvan painoon ei itse pysty vaikuttamaan:( olisi niin paljon ihanampaa synnyttää pienempi vauva.
Täällä käyty tänään ultrassa 36+1, painoarvio oli 2400g, tosin sanottiin että saattaa heittää jonkin verran. Ihan normaalina pidettiin, olen ymmärtänyt että "sopivan" muotti on aika laaja, joten tuskin 2700 olisi mitenkään "vääränlainen" :)
Tuttavapiirissä vaan syntynyt tässä puolen vuoden sisällä todellisia jättiläisvauvoja. Kun kyseessä ensimmäinen, pelottaa, että ei kai vauvasta tule kovin kookas...
Minulla oli viikolla 37+0 painoarvio 2800g. Viikolla 40+0 oli 3100g. Vauva syntyi 41+2 ja painoi 3105g (50cm). Kontrolleissa kävin korkean verenpaineen takia. Että saattaa ne painoarviot jonkin verran heittää mutta itsellä oli suht lähellä.
Muistaakseni sanoivat viikolla 37 että on ihan ok kokoinen mutta siro. Ja olihan tämä aika rääpäle syntyessään kunnes keräsi vähän painoa lisää :D
Rv 34 ja arvio 1900g, ja seurannassa ollaan :(