Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei. Haluan asiallisia vastauksia oireisiini. Mieluiten lääkäriltä/hoitajalta.

Vierailija
26.01.2015 |

Tiedän ettei tämä ole mikään lääkäripalsta mutta haluan kertoa hieman omituisista oireistani.

Elikkä. Olen ylipainoinen nuori nainen. Minulla on joka päivä hengenahdistusta. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tuntuu että jos olen paikoillani niin pyörryn enkä saa henkeä. Koko ajan yritän haukotella ja haukkoa henkeä. Pysyn kuitenkin tajuissani, ikinä ei ole taju lähtenyt. Semmonen tunne vain. Kaupassakin mulla ahdistaa aina.

Lisäksi mulla on tuolloin aina hirveä tuskanhiki. Osaako kukaan sanoa mistä nämä johtuu?

Verenpaine mulla on ollut normaali. Joskus jopa alhainen.

Onko tämä paniikkihäiriö, kilpirauhas ongelma? Onko mitään tietoa. Ajattelin.että jos tämä ei lopu niin pakko se on kai lääkäriin mennä, kammoan kyllä sitäkin..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:29"]Eiköhän tuo ole ahdistusta, paniikkihäiriö tai sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai kaikki yhdessä. Ap taitaa hävetä ylipainoaan ja pelkää mitä muut ajattelevat. Jännittäminen, eristäytyminen jne. tekevät elämän hankalaksi. [/quote] Tätä epäilen itsekin. Ylipainoa Kyllä häpeän ja ajattelen että kaikki tuijottaa ja katsoo rumaksi. Lapseni takia yritän käydä joka päivä lenkillä mahdollisuuksien mukaan ja yritän olla järjissäni. Tuntuu vain että sekoan. Ap

[/quote]

Voisikohan myös elämän muutos aiheuttaa hirveästi paineita? Olitko ylipainoinen jo ennen raskautta vai lihoitko raskauden aikana? 

Vierailija
22/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:00"]Tiedän ettei tämä ole mikään lääkäripalsta mutta haluan kertoa hieman omituisista oireistani.

Elikkä. Olen ylipainoinen nuori nainen. Minulla on joka päivä hengenahdistusta. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tuntuu että jos olen paikoillani niin pyörryn enkä saa henkeä. Koko ajan yritän haukotella ja haukkoa henkeä. Pysyn kuitenkin tajuissani, ikinä ei ole taju lähtenyt. Semmonen tunne vain. Kaupassakin mulla ahdistaa aina.

Lisäksi mulla on tuolloin aina hirveä tuskanhiki. Osaako kukaan sanoa mistä nämä johtuu?

Verenpaine mulla on ollut normaali. Joskus jopa alhainen.

Onko tämä paniikkihäiriö, kilpirauhas ongelma? Onko mitään tietoa. Ajattelin.että jos tämä ei lopu niin pakko se on kai lääkäriin mennä, kammoan kyllä sitäkin..
[/quote]

Diagnoosi, läskista johtuva keuhkoahtauma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan jo senkin takia, että olet äiti: mene lääkäriin. Ihan jo lapsesi takia. Oli tuo sitten ahdistusta tai joku fyysinen sairaus, niin hoitamattomana se pahenee, ei parane.

Vierailija
24/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylipainoinen jo ennen raskautta. Raskauden aikana tuli alle 10kg painoa lisää ja ne olen saanut pois. Silti on reilusti ylipainoa. Tämä häiritsee jo jokapäiväistä elämää joten taitaa olla parasta käydä lääkärissä. Sais itelle mielenrauhan. Ap

Vierailija
25/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:40"]

Olin ylipainoinen jo ennen raskautta. Raskauden aikana tuli alle 10kg painoa lisää ja ne olen saanut pois. Silti on reilusti ylipainoa. Tämä häiritsee jo jokapäiväistä elämää joten taitaa olla parasta käydä lääkärissä. Sais itelle mielenrauhan. Ap

[/quote]

Oliko sinulla joitain samanlaisia oireita jo ennen raskautta? 

Käy toki lääkärissä, jos siltä tuntuu. Itse olen vain sellainen, että yritän järkeillä ensin kaikki mahdolliset psyykkiset syyt/selitykset itsekseni ennen kuin menen lääkäriin. Mutta olet itse elämäsi ja kroppasi paras asiantuntija.

Vierailija
26/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ikinä ennen ainakaan näin pahoja oireita. Jotain pientä ehkä joskus. Tämä on pahentunut viime viikkojen aikana. Ap

Vierailija
27/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:46"]

Ei ole ollut ikinä ennen ainakaan näin pahoja oireita. Jotain pientä ehkä joskus. Tämä on pahentunut viime viikkojen aikana. Ap

[/quote]

Oletko aikaisemmin käynyt tutkimuksissa samanlaisesta syystä tai kysellyt asiasta joltain lääkäriltä tai hoitajalta? 

Vierailija
28/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:46"]

[/quote]

Oletko aikaisemmin käynyt tutkimuksissa samanlaisesta syystä tai kysellyt asiasta joltain lääkäriltä tai hoitajalta? 
[/quote]

En koskaan.ap

Vierailija
29/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:46"] Ei ole ollut ikinä ennen ainakaan näin pahoja oireita. Jotain pientä ehkä joskus. Tämä on pahentunut viime viikkojen aikana. Ap [/quote] Oletko aikaisemmin käynyt tutkimuksissa samanlaisesta syystä tai kysellyt asiasta joltain lääkäriltä tai hoitajalta?  [/quote] En koskaan.ap

[/quote]

Ok, voi olla että vastuu lapsesta ja tulevaisuuden näkymät ahdistavat alitajuisesti. Käy ainakin varmistumassa ettei kyse ole fyysisperäisestä vaivasta. Sitten voi kokeilla myös jotain ahdistusta lieventävää luontaistuotetta, kuten Rennoksinia. Mutta kuten palstalla todettiin, et päätä nyt vain itsesi puolesta vaan lapsesi ja perheesi puolesta, joten terveytesi ei ole tärkeä vain sinulle itsellesi. Siksi siitä pitää pitää parhaalla mahdollisella tavalla huolta. Käynnin jälkeen voit sitten tyytyväisenä todeta itsellesi: tein parhaani.

Vierailija
30/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Sulla voi olla mitä vaan, tai ei mitään. Täällä arvaillaan summanmutikassa, vaikka kuinka kyseessä olisi hoitaja tai lääkäri (itsekin olen sh). Ei voi antaa edes läheltä liippaavaa diagnoosia ilman tutkimuksia.

Vierailija
31/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hyvä

oireesi voivat viitata vakeaankin sairauteen, joten varaa välittömästi aika lääkärille !

Nuo oireet voivat olla esim sydämenvajaatoimintaa, joka olisi pikemmiten tutkittava.

Toki voi olla alhainen hb , onko kuukautiset runsaat ?

voi olla verensokerien voimakas vaihtelu.

verenpain voi olla liian matala, vaikka ylipainoa olisikin.

korvissa olevat ongelmat voi tehdä huimaamista

mutta itselläni nuo oireet johtuivat sydämenvajaatoiminnasta, minua heikotti ja hikeä puski mmm kauppareissuilla

en ole ylipainoinen. Henkeä en saanut kunnolla, hengästyin ihna vaan kävelemisestä pienenkin matkan, hikeä puski ja heikottai....

eli ap mene lääkäriin ja aikaa varatessa kerro oireistasi, jootta saat ajan pikaisesti, tai siitten mene päivystykseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä