Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei. Haluan asiallisia vastauksia oireisiini. Mieluiten lääkäriltä/hoitajalta.

Vierailija
26.01.2015 |

Tiedän ettei tämä ole mikään lääkäripalsta mutta haluan kertoa hieman omituisista oireistani.

Elikkä. Olen ylipainoinen nuori nainen. Minulla on joka päivä hengenahdistusta. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tuntuu että jos olen paikoillani niin pyörryn enkä saa henkeä. Koko ajan yritän haukotella ja haukkoa henkeä. Pysyn kuitenkin tajuissani, ikinä ei ole taju lähtenyt. Semmonen tunne vain. Kaupassakin mulla ahdistaa aina.

Lisäksi mulla on tuolloin aina hirveä tuskanhiki. Osaako kukaan sanoa mistä nämä johtuu?

Verenpaine mulla on ollut normaali. Joskus jopa alhainen.

Onko tämä paniikkihäiriö, kilpirauhas ongelma? Onko mitään tietoa. Ajattelin.että jos tämä ei lopu niin pakko se on kai lääkäriin mennä, kammoan kyllä sitäkin..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahdotonta sanoa tutkimatta potilasta ja ilman esim.labratestejä. Nyt hyvä nainen lääkäriin.

Vierailija
2/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisia vastauksia saat lääkärin vastaanotolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levossa alkava hengenahdistus on aina syytä tutkituttaa.

Vierailija
4/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on musta surma.

Vierailija
5/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oireilta joiden syy tulisi selvittää perusteellisesti. Hengenahdistus voi olla tilapäistä ja suhteellisen vaaratontakin, mutta myös merkki sydänsairaudesta (vajaatoimonta esimerkiksi). Tilanteessasi olisi sydämen kunto tutkittava, eli mars lääkäriin ja kokeisiin!

Vierailija
6/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko näitä ahdistuskohtauksia ihmisten ilmoilla eniten? Paniikkikohtausta ehdottaisin, tai miksi ei astmaa. Mene lääkäriin.

Vierailija
7/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitätkö esim tuota kaupassakäyntiä? Jos jännität niin kuulostaa paniikilta...

Vierailija
8/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitän ihan kamalasti kaupassa käyntiä mutta näitä hengenahdistuksia tulee ihan vaan kotona ollessakin. Ap

Vierailija
9/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munan puute. t. pleijjeri

Vierailija
10/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa => laihduta

sairaanhoitaja

Vierailija
11/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:17"]

Jännitän ihan kamalasti kaupassa käyntiä mutta näitä hengenahdistuksia tulee ihan vaan kotona ollessakin. Ap

[/quote]

paniikkihäiriössä on yleistä, että niskat on koko ajan jumissa, ja itselläni ainakin se pahentaa paniikkia. Oletko kokeillut hierojalla käymtiä?

Vierailija
12/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoiminta voi ilmetä levossa alkavana hengenahdistuksena.

Vierailija
13/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sinulla on ylipainoa? Runsas ylipaino yksinäänkin voi aiheuttaa hengenahdistusta. Kaupassa käynnin yhteydessä olevat tuntemukset voisivat olla myös paniikkihäiriötä, mutta yhtä hyvin ylipainon aiheuttamaa. Nyt painut lääkäriin, hopi-hopi.

PS Vietätkö paljon aikaa yksin? Yksinäisyydessä ongelmat usein korostuvat ja tuntutvat pahemmilta kuin ovatkaan.

Vierailija
14/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa vielä...
Sydämen vajaatoimintaan liittyy myös tuo hikoilu ja yksi oire voi olla matala verenpaine, ei korkea. Senkin mainitsit. Korkea syke on myös oire. Jos näitä on niin ottaisin vakavasti.

Vierailija
15/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt hierojalla. Niskat ovat kyllä jumissa kun on vauva ja sitä kantaa pitkin päivää. Olen siis äitiyslomalla ja suurimmaksi osaksi kotona. Ystäviä ei ole. Ylipainoa on ainakin 20kg.. ap

Vierailija
16/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ahdistusta, paniikkihäiriö tai sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai kaikki yhdessä. Ap taitaa hävetä ylipainoaan ja pelkää mitä muut ajattelevat. Jännittäminen, eristäytyminen jne. tekevät elämän hankalaksi.

Vierailija
17/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen hb voi aiheuttaa hengenahdistusta.

Vierailija
18/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista varpaanvälisi. Voi olla silsaa.

Vierailija
19/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:29"]Eiköhän tuo ole ahdistusta, paniikkihäiriö tai sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai kaikki yhdessä. Ap taitaa hävetä ylipainoaan ja pelkää mitä muut ajattelevat. Jännittäminen, eristäytyminen jne. tekevät elämän hankalaksi.
[/quote]

Tätä epäilen itsekin. Ylipainoa Kyllä häpeän ja ajattelen että kaikki tuijottaa ja katsoo rumaksi. Lapseni takia yritän käydä joka päivä lenkillä mahdollisuuksien mukaan ja yritän olla järjissäni. Tuntuu vain että sekoan. Ap

Vierailija
20/31 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Seuraava vastaus toivottavasti asiallinen: Asiaa ei tule spekuloida näillä palstoilla oikeastaan lainkaan, vaan homma pitää selvittää lääkärin vastaanotolla. Jos oikein pahat oireet niin päivystyksessä. Terv. lääkäri.