Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mahtaa olla tervein kissarotu?

Vierailija
26.01.2015 |

Onko jollain tietoa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jalostetut rodut yleensä, ainakin Turkkilainen Angora ja Turkkilainen Van.

Vierailija
2/21 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän jalostettu, sitä terveempi. Veikkaisin jotain "luonnon jalostamaa" rotua kuten eurooppalainen lyhytkarva tai norjalainen metsäkissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiaiset koska niitä ei jalosteta

Vierailija
4/21 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mulla on ollut useita maatiaiskissoja, eläneet reilut 10 vuotta, ja yksi rotukissa joka eli 20-vuotiaaksi. En usko, että maatiaiset ovat välttämättä terveimpiä. Lisäksi haussa on nimenomaan rotukissa. t. ap

Vierailija
5/21 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

maatiainen tietysti, elääkin yleisesti pisimpään ja todennäköidemmin pysyy terveenä. ei kannata ottaa rotukissoja.
T: rotukissan omistaja jota on pitänyt juoksuttaa lääkärissä satojen eurojen edestä, ellei jopa yli tuhannen. kokemusta myös maatiaisista, joita ei ole rokotusten lisäksi tarvinut lääkäriin kuskailla kuin pari kertaa elinaikanaan.

Vierailija
6/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan exotic ja persialainen

Vierailija
7/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maatiainen tietysti, elääkin yleisesti pisimpään ja todennäköidemmin pysyy terveenä. ei kannata ottaa rotukissoja.

T: rotukissan omistaja jota on pitänyt juoksuttaa lääkärissä satojen eurojen edestä, ellei jopa yli tuhannen. kokemusta myös maatiaisista, joita ei ole rokotusten lisäksi tarvinut lääkäriin kuskailla kuin pari kertaa elinaikanaan.

Kissarodun terveyteen ei vaikuta jos kissan omistajaa on pitänyt käyttää lääkärissä satojen eurojen edestä.

Vierailija
8/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiaiset ovat terveimpiä, kunhan eivät ole sisäsiittoisia. Näin sanoin mulle eläinlääkäri ja eipä meidän maatiaisella mitään vaivaa koskaan ollutkaan ennen kuin oli 18 v ja munuaiset alkoivat iän vuoksi oireilla. 

Vierailija
9/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka rodulla on jalostuksen tuomia ongelmia, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Maatiaisilla ei ole mitään sairautta joka johtuisi siitä että on maatiainen.

Vierailija
10/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen maatiaiskissa, vaikka on niissäkin päästään viallisia yksilöitä.

Vierailija
11/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Mulla on ollut useita maatiaiskissoja, eläneet reilut 10 vuotta, ja yksi rotukissa joka eli 20-vuotiaaksi. En usko, että maatiaiset ovat välttämättä terveimpiä. Lisäksi haussa on nimenomaan rotukissa. t. ap

Mikä itseisarvo on sillä että kissa on rotukissa jos et edes kaipaa mtään tiettyä ominaisuutta? Vai haluatko ruveta kasvattajaksi?

Vierailija
12/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatiaiset ovat terveimpiä, kunhan eivät ole sisäsiittoisia. Näin sanoin mulle eläinlääkäri ja eipä meidän maatiaisella mitään vaivaa koskaan ollutkaan ennen kuin oli 18 v ja munuaiset alkoivat iän vuoksi oireilla. 

Meidän kissassa kyllä oli jotain vikaa, se ei osannut kuolla. Normaalisti leikkaamattoman kossan pitäisi noin 10-13 vuotiaaksi mutta meidän katti porskutti lähemmäksi kolmekymppiseksi.

Vierailija
13/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen maatiaiskissa on kuule ihan rotu, vaikka ei sillä rotukissa näyttelyyn pääsekkään.

Vierailija
14/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus maatiainen.

Vierailija
15/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on maatiainen. Oma on jo 23 v. ja vielä porskuttaa:)

Vierailija
16/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen maatiaiskissa on kuule ihan rotu, vaikka ei sillä rotukissa näyttelyyn pääsekkään.

"Maatiaiskissalla tarkoitetaan kissatyyppiä, joka on muodostunut kissojen lisääntyessä vapaasti keskenään ihmisen siihen puuttumatta. Ne eivät siis ole mitään erityistä rotua. Rotukissat ovat järjestelmällisesti jalostettu tietyn tyyppisiksi.". Ei siis ole mikään rotu, kuten kuvittelet.

Vierailija
17/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiainen ei ole rotu.

Vierailija
18/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut burmia ja kuudesta kissasta kaksi oli perussairaita (toisella allergioita, toisella astma). Kolme niistä kuoli / piti lopettaa munuaisten pettämiseen kymmenen vuoden tienoilla (enkä syöttänyt niille halpisruokaa). Yksi eli melkein 23-vuotiaaksi, mutta ei ollut rotunsa valioedustaja ulkonäöllisesti. Hyvin hajanaiset kokemukset mulla tuosta rodusta siis. Suomessa rodunjalostaminen (tai ylläpitäminen, miksi sitä nyt haluaakaan kutsua) on väkisinkin melko sisäsiittoista puuhaa, kun piirit ovat pienet. Jotkut käyvät onneksi ulkomailla "riiuureissuilla" tai tuovat maahan uusia yksilöitä, mutta vähäisissä määrin.

En ottaisi enää rotukissaa, ellei nyt jollain olisi kotia etsivä burma. Maatiaisia mulla on tällä hetkellä kaksi ja ovat 7-9-vuotiaat, saa nähdä kuinka pitkälle heidän elämänsä jatkuu. Vive le chat!

Vierailija
19/21 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abessinialaiset ovat varsin terveitä. Kissan näköisiä kissoja, joilla ei ole lyttyneniä, kippurakorvia tms. Alun perin rotu on syntynyt ilmeisesti Intiasta tuotujen kissojen ja englantilaisten maatiaskissojen risteytyessä.

Vierailija
20/21 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen maalaiskissa, ölöviä otuksia. Kaikki muut ei villikissaotukset on iha turhia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän