Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisella oikeus tietää mitä miehen puhelimessa/koneella tapahtuu?

Vierailija
26.01.2015 |

Oikeasti millä oikeudella edes parisuhteessa olevalla pitäisi olla "pääsyä" toisen puhelimelle ja viesteihin? Salaa tai edes pyydettäessä.

Kuinka moni mies VAATII pääsyä naisensa puhelimelle? Melko harva uskoisin, miksi siis naisen pitäisi tietää mitä mies värkkäilee henkilökohtaisilla viestimillä? Henkilökohtaisuus ja yksityisyys pitää voida säilyttää myös parisuhteessa. Se joka ei sitä kestä, erotkoon ja hakekoon puolisokseen sellaisen jolta voi vaatia yksityisyyden suojan menetystä ja muuta alistamista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole. Eikä miehellä naisen vastaaviin. Nämä ongelmat ovat varmaan niillä naisilla, jotka eivät usko pärjäävänsä omillaan tai ovat muuten ongelmallisen mustasukkaisia.

Vierailija
2/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samnaa mieltä: myös parisuhteessa on oikeus yksityisyyteen. Se ei ole salaamista, vaan nimenomaan yksityisyyttä. 

Jos on epäilee kumppabniaan niin paljon, että urkkii hänen puhelintaan ja konettaan, suhteessa on vikaa ja se kannattaa korjata tai lopettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen, jolla salattavaa ole pysty tekemään toimintansa niin salassa, että siitä ei merkkejä jää? Eiköhän suhde ole silloin jo metsässä ja siinä on turhaa enää todistusaineistoa kerätä. Jos toisella alkaa epäilyjä olemaan, niin keskustelulla ja muutamalla kysymyksellä pääsee nopeasti pitemmälle kuin kyyläämällä toisen viestejä. Toisen pään sisäisille hepuleille ei voi mitään vaikka olisi kuinka puhtaat paperit itsellä.

Vierailija
4/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän poikaystävän salasanat puhelimeen ja tietokoneeseen, mutta ikinä ei ole tullut mieleenkään mennä nuuskimaan sen asioita. Uskon, että poikaystävältä löytyy sen verran munaa itse kertoa, jos siellä tietokoneella, tai puhelimessa on jotain, mitä mun pitäisi tietää.

Meidän parin vuoden seurustelun aikana olen koskenut poikaystävän puhelimeen vain muutaman kerran, nekin silloin, kun olen nostanut puhelimen lattialta pöydälle tms ja tasan kerran olen laittanut näytön päälle, sekin silloin, kun poikaystävä pyysi katsomaan paljon kello on. Ja meillä on saman merkkiset puhelimet, eli kyllä osaisin käyttää poikaystävän puhelinta.

Kannattaako olla suhteessa, jos ei pysty luottamaan toiseen?

Vierailija
5/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, nyt pitää laittaa avioero vireille. Mies eilenkin viestitteli mun puhelimesta kaverilleen, kun omansa oli latauksessa toisessa huoneessa. Ja vielä kysymättä! Ooohhh...

Vierailija
6/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:57"]Hitto, nyt pitää laittaa avioero vireille. Mies eilenkin viestitteli mun puhelimesta kaverilleen, kun omansa oli latauksessa toisessa huoneessa. Ja vielä kysymättä! Ooohhh...
[/quote]
Mekin tehdään näin miehen kanssa. Ei ole koskaan kumpikaan mieltään pahoittanut. Ehkä siitä syystä että kummallakaan ei ole salattavaa. Eikä kummallekaan tulis mieleenkään toisen viestejä lukea.

Vierailija
7/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 09:24"]

Oikeasti millä oikeudella edes parisuhteessa olevalla pitäisi olla "pääsyä" toisen puhelimelle ja viesteihin? Salaa tai edes pyydettäessä.

[/quote]

Riippuu kuka pyytää. Jos mies pyytää katsomaan jonkun viestin puhelimestaan tai ilmoittamaan jos puhelimeen tulee tietty viesti olisi kummallista jos puhelinta olisi kuitenkaan lupa katsoa.

Samalla tavalla toimitaan joskus toisinkin päin.

Vierailija
8/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä kännykät ja sähköpostit kuuluvat ihan yksityisyyden piiriin eikä niitä saa luvatta mennä katsomaan. En ole ikinä tutkinut mieheni tekstareita ja soittamisia. Enkä myöskään tutki hänen tietokoneensa selaushistoriaa tms. Sähköpostiin en edes pääsisi sillä en tiedä salasanoja ja muutenkin se kuuluu samaan sarjaan kuin kirjesalaisuus.

Itse en voisi elää sellaisen miehen kanssa joka urkkisi noita edellä mainittuja vaikkei minulla mitään salattava olekaan.

Vierailija
9/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisten kommenttien perusteella ihmettelen, ollaanko nyt av:lla ollenkaan. Täällähän yleensä ollaan sitä mieltä, että miehen ja lasten kaikki mahdolliset piilot saa ja jopa pitää syynätä säännöllisesti. Tyyliin: apua mitä  teen kun teinin lukitussa laatikossa oli kortsu ja miehen kukkarossa Ruotsin kruunuja!!!

Vierailija
10/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetytti tosiaan joo että mistäs tähän ketjuun löytyi useita täysjärkisiä!

Vierailija
11/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika sentään. Minua ei edes kiinnosta, mitä mies koneellaan puuhailee. Enkä todellakaan tykkää kun hän tulee joka helvetin päivä nuuskimaan mitä minä teen omalla koneellani. Enimmäkseen töitäni, saatana!

Vierailija
12/12 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä koe kyllä mitään menettäväni jos pyydän miestä joskus katsomaan jonkun viestin, tai kun saa käyttää puhelinta vaikka nettiin tms., sama toimii toisinkin päin. Kun ei ole mitään salattavaa, niin ei paljon kumpaakaan kiinnosta joku "yksityisyyden menetys" tai että pitäisi erota ja hakea joku toinen alistettava. Miten näyttää olevan mahdoton ajatus, että toisilla ihmisillä toiminta on vähän avoimempaa eikä niin yksityistä ja salaista, että jopa samaa tietokonetta käytetään ja toisen puhelintakin voi käyttää.