Kallein omistamasi koru, ikä ja koulutus
Kommentit (43)
Kallein omistamani ikä on tämä ikä mitä nyt olen. Kalliiksi on elämä tullut, ei ole ollut olmaista.
Kaulakoru 1500e (taisi olla kulta hinnoissaan silloin kun ostin) N49, ylempi korkeakoulututkinto
Pankkitunnus:1253512 ja salasana 274432 koettakaa arvata loput. Katon katooko tilini 2.36 euroa...
Kinder ulatusmunakkaan sormus. Arvo - punanen puupenni. Datanomi. kk palkka 4783 euroa.
Mies mokasi parikyt vuotta sitten pahasti Juuri silloin oli työmatka USAan, toi sieltä ilmiselvästi sikakalliin uniikkikaulakorun (intiaanikulttuuriperäisen), turkoosia ja hopeaa - sovitteluksi. Ei ole koskaan suostunut kertomaan hintaa.
Juu olemme vieläkin yhdessä, liitto 30 vuotta. Molemmat akateemisia seitenkymppisiä.
Todella huonosti muotoiltu aloitus. Ei korulla ole ikää ja koulutusta.
Ikisinkkumiehen rihkamasormus, ikä 60, amiksen eka vuosi juosten kustu.
Kaulakoru 5500e, akateeminen olen.
Tämä on kyllä oudoin kysely pitkään aikaan ;)
Tosin voi kai näistä johtopäätöksiä teh, vastaava laukkuketju osoitti että vähän koulutetuilla oli ne kalleimmat laukut ja korkeammin koulutetuilla halvemmat…
Nunnan medaljonki, peritty edelliseltä, nunna 194 vuotta.
Aika vaikea, en tiedä varsinkaan perintökorujen arvoa. Ilmeisesti yksi vanha sormus voi olla jtn parin tonnin luokkaa, kultaketjukin on ??? Mies otti tavakseen ostaa timanttisormuksen kun lapset syntyi, toinen niistä on reilun tonnin arvoinen. En itse edes ollut tästä niin innoissani, se oli enemmän mieheni juttu, kun häntä on ilmeisesti joskus harmittanut, että vihkisormukseni oli ns. halpa. Silloisessa rahatilanteessa se oli ihan riittävän kallis ja täsmälleen sellainen, kuin halusin. Itse kyllä tykkään siitä enemmän kuin noista timanttisormuksista, on enemmän tyyliänikin. En henk.koht. halua kovin kalliita koruja muutenkaan, kun noiden halvempienkin hukkumista joskus stressannut. Ja pidän hopeasta.
Sinällään kyllä pidän koruista ja olen jopa harrastuksena tehnyt niitä itse. Siihen nähden käytän aika vähän, ne on enemmän asuste-elementti mulle.
Niin, 43v. ja ylempi korkeakoulututkinto.
Vihkisormus, n. 2800€. AMK tutkinto.
Kihlasormus 12.500€, 25v, ammattikoulu
Luultavasti 10-vuotishääpäivänä saamani timanttisormus. Valkokultaa ja 0,47ct hyvälaatuinen timantti.
Pelkän kiven vakuutusarvo 4300 eur.
Toinen saattaisi olla USA:sta panttihuutokaupasta ostettu rubiinikaulakoru. Isoja sameita rubiineja istutettuna hopeaan. Lähinnä iltapuvun kanssa käytettäväksi. Amerikkailaisen gemmologin antama vakuutustodistus väittää kivien arvoksi 100 000 dollaria mutta koru maksoi huutokaupassa satasia.
Suomessa en ole sitä käyttänyt arvioitavana.
48-vee, YO ja JET
Äitini antoi sormuksensa hoiviini. Markka- aikaan maksoi n. 9000mk, joskus - 90 luvulla. Mitä se nyt sitten on euroissa. Sormus on jossain ullakon uumenissa. Käyttää en uskalla, kun siinä on helmi niin tyrkyllä, että varmaan onnistuisin tökkäämään sen vahingossa irti.
Tarjosin sitä jossain vaiheessa takaisinkin, muttei huolinut. Ehkä sillä saa jotain taskurahaa, kun omat lapset muuttavat maailmalle tai rahakriisi iskee.
Vierailija kirjoitti:
Perintökoru, joka on valmistetu 1800-luvun alkupuolella. Hinta-arviota en tiedä, se on uniikkikappale. Ikä 70 vuotta, korkeakoulututkinto.
Aika hyvin niin vanhalta korulta,ei siihen aikaan naiset juurikaan saaneet mennä yliopistoon,onko ihan tohtori?
Bulgarin korvakorut 5000€ ja ylempi korkeakoulututkinto.
2500 kihlasormus, 27v Lisensiaatti
Vierailija kirjoitti:
Kihlasormus 12.500€, 25v, ammattikoulu
Naurettavinta ikinä :D
Oma kihlasormukseni maksoi muistaakseni viiskymppiä ja saman sain kun myin sen kirppiksellä
Tiffanyn valkokultainen timanttisormus, maksoi n. 5000 e.
Tohtori, 49 v.
Timanttisormukselle annetaan aitoustodistus, kun se ostetaan. Tieto kannattaa ilmoittaa se vakuutusyhtiölle. Että jos vaikka tulisi kotiin varkaita ja sormus lähtisi heidän mukaan, sen korvattava arvo olisi tiedossa. Sen lipareen nimi on tosiaan "vakuustodistus", itse sanoisin ehkä mieluumin aitoustodistukseksi, mutta ei ole tosian tuo lappu omatekemä.