Yli 60 v ja elämä harmaata ja tylsää
Kertokaa mitä te juuri eläkkeelle jääneet teette että saatte iloa elämäänne. Lapset muuttaneet pois ajat sitten, työkavereita ei enää ole ja muutenkin tässä iässä vaikea ystävystyä. Sama mies ja samat rutiinit päivästä toiseen. Ei mitään odotettavaa. Tylsää....
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Olen 70 vuotias ja ollut eläkkeellä 5 vuotta. Ei ole ollut tylsää. Teen vapaaehtoistyötä 2 päivänä viikossa (MLL js DPR), olen mukana kunnallispolitiikassa, käyn Al anon vertaistukiryhmässä ja olen ahkera kirjaston käyttäjä.
Harrastan puutarhanhoitoa, uintia, lenkkeilyä ja käsitöitä sekä pienimuotoista nikkarointia ja remontoimista.
DPR = SPR
Mä oon aina toivonut tylsää elämää itselleni! Mulla ja läheisilläni on aina jotain stressiä, draamaa ja murheita, ja kaiken lisäksi olen vielä aika tunteellinen ihminen - joten olisin onneni kukkuloilla, jos olisi tylsää!
Elämä on juurikin niin tylsää kuin ihan itse siitä tekee.
Voipi olla että marraskuu vaikuttaa tähän oloon että on tylsää. Joulukuussa jo eri näkymät.
On ihan omasta asenteestasi kiinni , onko elämäsi harmaata vai mukavaa.Olen ollut nelisen vuotta vanhuuseläkkeellä ja nautin elämästä yhdessä puolisoni kanssa, Yhteistä taivalta on liki 50v . On omat harrastukset ja hänen omansa, mutta muuten teemme kaiken yhdessä.Kesällä karavaanareina tapaamme ystäviämme ja uusia tuttavuuksiakin on kiva tavata.Talvella viikon kylpyläloma virkistää, risteilyt herkkuineen ja hemmoitteluineen.Talvilomalla on ihanteellista mökkeillä, hiihtäen lumikenkäillen ja saunoen avantouintia unohtamatta.
Anne-maj kirjoitti:
On ihan omasta asenteestasi kiinni , onko elämäsi harmaata vai mukavaa.Olen ollut8 nelisen vuotta vanhuuseläkkeellä ja nautin elämästä yhdessä puolisoni kanssa, Yhteistä taivalta on liki 50v . On omat harrastukset ja hänen omansa, mutta muuten teemme kaiken yhdessä.Kesällä karavaanareina tapaamme ystäviämme ja uusia tuttavuuksiakin on kiva tavata.Talvella viikon kylpyläloma virkistää, risteilyt herkkuineen ja hemmoitteluineen.Talvilomalla on ihanteellista mökkeillä, hiihtäen lumikenkäillen ja saunoen avantouintia unohtamatta.
Mietin että olenko liian "nuori" ja terve noihin eläkeläisten kerhoihin ja yhdistyksiin? Minkälaista porukkaa niissä käy? Olisi matkat ainakin edullisia.
Olen 60 v ja haluan olla töissä. Lähdin ihan uuteen ammattiin, johon pitäisi suorittaa tutkinto jossakin vaiheessa. Tykkään työstä ja ihmisistä sen äärellä. Olen saanut ihan uutta potkua elämääni.
Muutin uuteen asuntoon sillä ajatuksella, että saan sinne myös kunnon työhuoneen käsityöharrastuksiani varten. Sekin on kivaa.
Hävitin sohvan ja opettelin remppaamaan.
Löysin reippaasti nuoremman miehen, joka pitää ajatukset ja kropan virkeänä. Mies jaksaa vaeltaa luonnossa, keskustella älyllisesti, puhua tunteista yms.
Olin elämän harmauteen kyllästynyt rouva, mutta aviomieheni kuolema muutti minua tosi paljon. Enää en puhu harmaudesta. Olen kiitollinen jokaisesta päivästäni ja miten kuolema avasi minun elämäni.
Oletko jo järjestänyt valokuvat? Tehnyt kuolinsiivouksen, kaikkien tavaroiden läpikäyminen ja karsinta?
Näillä itse aloitin eläkeaikani, näihin meni melkein vuosi.
Äänikirjat, youtube (siellä on myös hyvää sisältöä). Verkkokursseja on ollut paljon esim. työväenopistoilla, toivottavasti pysyvät koronankin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 60 v ja haluan olla töissä. Lähdin ihan uuteen ammattiin, johon pitäisi suorittaa tutkinto jossakin vaiheessa. Tykkään työstä ja ihmisistä sen äärellä. Olen saanut ihan uutta potkua elämääni.
Muutin uuteen asuntoon sillä ajatuksella, että saan sinne myös kunnon työhuoneen käsityöharrastuksiani varten. Sekin on kivaa.
Hävitin sohvan ja opettelin remppaamaan.
Löysin reippaasti nuoremman miehen, joka pitää ajatukset ja kropan virkeänä. Mies jaksaa vaeltaa luonnossa, keskustella älyllisesti, puhua tunteista yms.
Olin elämän harmauteen kyllästynyt rouva, mutta aviomieheni kuolema muutti minua tosi paljon. Enää en puhu harmaudesta. Olen kiitollinen jokaisesta päivästäni ja miten kuolema avasi minun elämäni.
Kuulostaa ihanalta. Maisteriopinnot jäi aikoinaan kesken mutta mietin olenko jo liian vanha siihen. Omaksi iloksi voisin ehkä opiskella jos näin vanhaa ei tuijotettaisi kovin pahasti luennoilla.
Anne-maj kirjoitti:
On ihan omasta asenteestasi kiinni , onko elämäsi harmaata vai mukavaa.Olen ollut nelisen vuotta vanhuuseläkkeellä ja nautin elämästä yhdessä puolisoni kanssa, Yhteistä taivalta on liki 50v . On omat harrastukset ja hänen omansa, mutta muuten teemme kaiken yhdessä.Kesällä karavaanareina tapaamme ystäviämme ja uusia tuttavuuksiakin on kiva tavata.Talvella viikon kylpyläloma virkistää, risteilyt herkkuineen ja hemmoitteluineen.Talvilomalla on ihanteellista mökkeillä, hiihtäen lumikenkäillen ja saunoen avantouintia unohtamatta.
Eläkeläisillä riittää rahaa, nuoremmilla ei, palvelualalta ja kaupan alalta loppuu pilvin pimein työpaikkoja 10 vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Anne-maj kirjoitti:
Eläkeläisillä riittää rahaa, nuoremmilla ei, palvelualalta ja kaupan alalta loppuu pilvin pimein työpaikkoja 10 vuoden sisällä.
Ei todellakaan olisi rahaa mihinkään karavaanari touhuun ei edes asuntoauton vuokraamiseen. Jättityöttömyys tulee 10 vuoden sisällä, kun yrityksiltä loppuu maksavat asiakkaat.
61v ja jäin juuri tk eläkkeelle.
Elämä on mieletöntä kun ei ahdista lähteä töihin kivuissa valvotun yön jälkeen. Mutta hoppua pitää, ihanaa tekemistä niin paljon!
Nousin tänään ylös ennen klo 5, laiton takkaan tulen, keittelin kahvia ja fiilistelin. Viestittelin kuopuksen kanssa joka oli joutunut heräämään neljältä. Aamiaisrn tein 7.30 kun mies heräsi etätöihin.
Vaikka vihmoi vettä kävin kaverien kanssa "avantouimassa" lähijärvellä. Sitten kuuma suihku ja kotihommia. Pakkailin lentolaukut valmiiksi, huomenna lähdetään reissuun. Kun palaamme meillä saattaa olla koti etelässä😍
Normiviikkoina tapaan lastenlapsiakin ja vkl on aina joku ylimääräinen syömässä - omia tai ystäviä
Suomi on harmaa ja tylsä maa. Muuttakaa ulkomaille.