80% rokotuskattavuus ylittyi JEE WUHUU nyt kaikki vapautui yhteiskunn... eikun siis mitä? Rokotteet eivät avanneetkaan yhteiskuntaa? Ompa jä...
Kommentit (701)
Miettikää sitä myös - jos perinteinen rokote oli ensimmäiselle variantille, miksi sitä annetaan deltan vastaan? Ja jos toimi vähentyy parin kk:n jälkeen, miksi on tärkeä, että rokotamatton saa 3 piikkiä? Eikös pitää riittää yksi, jos on sama?! Kukaan laboratoriossa ei ole kyennyt eristämään virusta ja todistamaan sen olemassaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä lupailtiin että 2 piikkiä on tie paratiisiin. Nyt vapautesi tullaan ottamaan pois jos pian tarjottava kolmas annos ei maistu. Onpa yllättävää, kukaan ei osannut odottaa tätä.
Koskaan ei ole luvattu tietä paratiisiin. Älä levittele valheitasi.
Onneksi meillä on rokotteet ja noin 80% ihmisistä on todellakin niin älykkäitä ja fiksuja, että ovat rokotteen ottaneet. Ongelma on tuossa 20%ssa.
Rokotteiden ansiosta tautia on saatu suitsittua rutkasti, kuten sairaaloiden potilastiedot osoittavat. Jos on niin tyhmä, ettei ymmärrä niiden pohjalta, miten fantastisia rokotteet ovat, on parasta pitää turpansa kiinni.
Ikävää, että Marin on niin tyhmä, että lässytteli vielä siinä vaiheessa, kun rokottamattomien vuoksi tartunnat lähtivä nousuun, jostakin muka rajojoitusten loppumisesta kun tuo 80% saavutetaan. Ei olisi pitänyt. Älykkäät asiantuntijat eivät koskaan antaneet mitään tarkkaa lukua. Eikä tarvitsekaan. Tauti on semmoinen, että se vielä jatkuu, mutta oikeilla toimilla sen kanssa voivat melko normaalisti elää rokotetut kansalaiset.
Tällä hetkellä Euroopassa monessa maassa ollaan 4:nnen aallon alussa. Hollannin pohjoisosassa 5 kaupunkia on jo ilmoittanut ,ettei niiden sairaalat voi ottaa enää yhtäkään koronapotilasta. Saksassa monin paikoin veitsenterällä eli hoitoa saa muttei ehkä omassa sairaalassa vaan jossakin. Itävalta on jo lähes kokonaan sulkutilassa paitsi rokotetut ja parantuneet pääsevät vielä paikkoihn koronapassilla. - Ja täällä eilen villisti väärää tietoa jakaneet voisivat vihdoinkin katsoa ihan itse, mikä on Norjan ja Islannin tilanne. Ei ole hyvä.
Suomen pitäisi toimia asiantuntijoiden esityksen mukaan ja panna se koronapassi ehdoksi laajasti. Samoin maskisuositus takaisin asiantuntijoiden esittämässä laajuudessa. Ja kaikki tämä olisi pitänyt tehdä jo ainakin kuukausi sitten ,mutta teinipissispääminsteri Marin (noin boomerihuumorin hengessä) vain biletti kuin viimeistä päivää ja ei vieläkään ole selvinnyt hommiin. - Ehkä demarit haluavat tahallaan huonon koronatilanteen, koska varmaankin toivovat sen taas lisäävän suosiotaan.
"Rokotteiden ansiosta tautia on saatu suitsittua rutkasti, kuten sairaaloiden potilastiedot osoittavat. Jos on niin tyhmä, ettei ymmärrä niiden pohjalta, miten fantastisia rokotteet ovat, on parasta pitää turpansa kiinni."
Huomiosi on täysin väärä. Jo yli vuosi sitten alkusyksystä oli nähtävissä, etteivät tartunnansaaneet enää joudu sairaalaan siinä määrin kuin epidemian alkuvaiheessa. Syy tähän oli heikentynyt virus, eikä tilanne ole muuttunut sen jälkeen. Rokotuksilla ei ole asian kanssa tekemistä.
Koronavirus on heikentynyt:
https://yle.fi/uutiset/3-11527469
Ei ole. Se muuntuu jatkossakin, koska se on virusten luontainen ominaisuus. Kukaan ei tiedä, millainen se on kolmen kuukauden päästä.
Miettikää: ebola takavuosina oli varmasti vakavampi kuin korona.
Ebola: leviämisen esto eristäytymällä.
Korona: leviämisen esto asein, erottelulla (passi).
Miksi vaaralliseen koronaan löytyi heti nopeasti piikki muttei ebolaan.
Onpa törkeää vähättelyä ja mitätöintiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä lupailtiin että 2 piikkiä on tie paratiisiin. Nyt vapautesi tullaan ottamaan pois jos pian tarjottava kolmas annos ei maistu. Onpa yllättävää, kukaan ei osannut odottaa tätä.
Koskaan ei ole luvattu tietä paratiisiin. Älä levittele valheitasi.
Onneksi meillä on rokotteet ja noin 80% ihmisistä on todellakin niin älykkäitä ja fiksuja, että ovat rokotteen ottaneet. Ongelma on tuossa 20%ssa.
Rokotteiden ansiosta tautia on saatu suitsittua rutkasti, kuten sairaaloiden potilastiedot osoittavat. Jos on niin tyhmä, ettei ymmärrä niiden pohjalta, miten fantastisia rokotteet ovat, on parasta pitää turpansa kiinni.
Ikävää, että Marin on niin tyhmä, että lässytteli vielä siinä vaiheessa, kun rokottamattomien vuoksi tartunnat lähtivä nousuun, jostakin muka rajojoitusten loppumisesta kun tuo 80% saavutetaan. Ei olisi pitänyt. Älykkäät asiantuntijat eivät koskaan antaneet mitään tarkkaa lukua. Eikä tarvitsekaan. Tauti on semmoinen, että se vielä jatkuu, mutta oikeilla toimilla sen kanssa voivat melko normaalisti elää rokotetut kansalaiset.
Tällä hetkellä Euroopassa monessa maassa ollaan 4:nnen aallon alussa. Hollannin pohjoisosassa 5 kaupunkia on jo ilmoittanut ,ettei niiden sairaalat voi ottaa enää yhtäkään koronapotilasta. Saksassa monin paikoin veitsenterällä eli hoitoa saa muttei ehkä omassa sairaalassa vaan jossakin. Itävalta on jo lähes kokonaan sulkutilassa paitsi rokotetut ja parantuneet pääsevät vielä paikkoihn koronapassilla. - Ja täällä eilen villisti väärää tietoa jakaneet voisivat vihdoinkin katsoa ihan itse, mikä on Norjan ja Islannin tilanne. Ei ole hyvä.
Suomen pitäisi toimia asiantuntijoiden esityksen mukaan ja panna se koronapassi ehdoksi laajasti. Samoin maskisuositus takaisin asiantuntijoiden esittämässä laajuudessa. Ja kaikki tämä olisi pitänyt tehdä jo ainakin kuukausi sitten ,mutta teinipissispääminsteri Marin (noin boomerihuumorin hengessä) vain biletti kuin viimeistä päivää ja ei vieläkään ole selvinnyt hommiin. - Ehkä demarit haluavat tahallaan huonon koronatilanteen, koska varmaankin toivovat sen taas lisäävän suosiotaan.
"Rokotteiden ansiosta tautia on saatu suitsittua rutkasti, kuten sairaaloiden potilastiedot osoittavat. Jos on niin tyhmä, ettei ymmärrä niiden pohjalta, miten fantastisia rokotteet ovat, on parasta pitää turpansa kiinni."
Huomiosi on täysin väärä. Jo yli vuosi sitten alkusyksystä oli nähtävissä, etteivät tartunnansaaneet enää joudu sairaalaan siinä määrin kuin epidemian alkuvaiheessa. Syy tähän oli heikentynyt virus, eikä tilanne ole muuttunut sen jälkeen. Rokotuksilla ei ole asian kanssa tekemistä.
Koronavirus on heikentynyt:
https://yle.fi/uutiset/3-11527469
Mäkin ihmettelen kun kukaan niin "asiantuntija", päättäjä kuin tavan kansalainenkaan ei tuota asiaa huomannut. Että virus lauhkeutui jo ensimmäistä koronapistosta missään. Viime talvenakin numerot nousi, mutta kuolinmäärät oli korkeista numeroista huolimatta pieniä. Mutta viime talvena ei vielä rokotettu.
Toinen mitä kehutaan on 80% rokotettuja ja sitten haukutaan loppuja 20% mutta ei oteta ollenkaan huomioon, että 80% numero on väärin. Niin kuin myös 20%. Muuttujista unohtuu se, että tuo on ENSIMMÄISEN rokotteen numero. Sekä se väliaika, jotta yleensä voi ottaa sen toisen rokotteen (peräti puolitoista kuukautta). Itsekin odottelen sitä joulukuun alun päivää kun aika on varattu toiseen rokotukseen. Olen siis ollut jo hyvän aikaa 80% massaa mutta 20 prosentin massa kyllä pienenee ihan itsekseen kun sen toisen rokotteen edes saa ottaa. Enhän minä sille asialle mitään mahda. Se on mitä on. Ei siihen auta mitkään passit eikä minun kuritukseni eikä haukkuminen?
Mutta joka tapauksessa minä enkä kukaan muukaan yhteen kertaan rokotettu ei voi olla kahteen kertaan rokotettu ennen kuin se toinen rokote edes suostutaan antamaan! Se ei ole minun käsissäni se asia. Eiköhän ole todella hyvä, että 80% raja rikkoutui, koska tämä indikoi, että joidenkin viikojen kuluttua tuo numero väkisinkin nousee peräti yli 85% kun sinne toiseen rokotukseen vain pääsee. Jos tänään on vasta ottanut ensimmäisen rokotteen, hyvä juttu ja sitten jouluun lopussa vasta se toinen rokote. Mutta se näkyy numeroissa vasta silloin. Sanoi kokoomus tai ek mitä tahtoi.
Vierailija kirjoitti:
Keisarilla ei ole vaatteita.
Hyvin sanottu.
Kyllä Korona on aika pitkälle jo unohdettu. Esim päiväkodeissa jyllää nyt ties mitä pöpöä, nenät valuu, yskittää ja välillä kuumeillaan. Kukaan ei tunnu pohtivan että hitto onkohan noilla Korona.
Kaduttaa, että avasin tän ketjun. Täällä loppuu usko Suomen tulevaisuuteen. Tiedän, että näitä hörhöjä on täällä vain muutama, mutta jostain syystä tulee epätoivoinen olo. Tämmöisen Suomen takiako minun pitää joka päivä raahautua töihin (ihan mieleinen työ kyllä) ja veroja maksaa. Näiden tehohoito ja loppuelämä työkyvyttömänä keuhkovammaisena jää meidän vastuullisten maksettavaksi. Palkaksi saa kuulla tyhmää lammasta. Pitäis varmaan muuttaa muualle. Tämä maa ei taida olla enää minun Suomeni.
On niitä virheitäkin lääketieteessä ollut (sikapiikki, lobotomia, talidomidi).
Hei!
Kertokaa tyhmälle, miksi tuplarokotetut pelkäävät, että heidän harrastusryhmissä tai ravintolassa on joku rokottamaton?
Jos joku sairastuu koronaan, hän voi joko: sairastaa sen lieväoireisena, vakavampioireisena tai pahimmillaan kuolla. Rokotettu välttyy todennäköisemmin vakavimmilta oireilta.
Rokotettuhan voi itsekin samalla tavalla levittää koronaa. Miten rokottamaton on sitten enempää vaaraksi rokotetuille?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan tuplarokotettujen panttivankina! Tottakai se epidemia leviää, kun on olemassa 3.piikki jota ei vaan oteta!
Itse meinasin ottaa rokotuksen, mutta tulin toisiin ajatuksiin kun pitäisi sen jälkeen pelätä jokaista rokottamantonta. Helpompi pysytellä täälläpuolella katsomassa, miten tuplarokotetut pysäyttävät epidemian kolmannella piikillä. Tai neljännellä. Tai viidennellä.
Sen tehohan oli sen puoli vuotta.
"Itse meinasin ottaa rokotuksen, mutta tulin toisiin ajatuksiin kun pitäisi sen jälkeen pelätä jokaista rokottamantonta."
Päivän paras 🤣👍
Kumma juttu että kansa oli aika yhtenäinen rajoitusten aikaan..jopa syvensi sitä, oli olo että päättäjätkin välittää. Nyt on kaikki vastuu heitetty kansalaisille..eikä kukaan tiedä kuka johtaa ja mitä tapahtuu.
kansa ihan kahti.
Pandemia on täysin tuplarokotettujen vika. Onneksi itse otin kolmannen. Neljättä odottaessa.
Kaikki joilla on alle 3 rokotetta tulisi luokitella rokottamattomiksi ja näin ollen evätä koronapassi.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että kansa oli aika yhtenäinen rajoitusten aikaan..jopa syvensi sitä, oli olo että päättäjätkin välittää. Nyt on kaikki vastuu heitetty kansalaisille..eikä kukaan tiedä kuka johtaa ja mitä tapahtuu.
kansa ihan kahti.
No tuota. Vähän erilaiselle näytti täällä Uudellamaalla. Rajat kiinni, pysykää pois. Rokotteet kelpas maakuntiin, vaikka ei ollu koronaakaan. Rahakin on aina täältä etelästä kelvannut. En nyt ekana hallitusta syyttäs, ihan on kansa itse tämän sössinyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaduttaa, että avasin tän ketjun. Täällä loppuu usko Suomen tulevaisuuteen. Tiedän, että näitä hörhöjä on täällä vain muutama, mutta jostain syystä tulee epätoivoinen olo. Tämmöisen Suomen takiako minun pitää joka päivä raahautua töihin (ihan mieleinen työ kyllä) ja veroja maksaa. Näiden tehohoito ja loppuelämä työkyvyttömänä keuhkovammaisena jää meidän vastuullisten maksettavaksi. Palkaksi saa kuulla tyhmää lammasta. Pitäis varmaan muuttaa muualle. Tämä maa ei taida olla enää minun Suomeni.
Tule Espanjaan, täällä passi kiellettiin lailla. Voit ottaa rokotteen tai olla ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama fiilis. Täällä ymmärtää pisat ja muunkin alamäen. Sivistyksestä pimeyteen.
Kumma että kaikki muut rokotteet mitä lapsuudessa otetaan, pitävät tehonsa jopa koko loppuiän vaarallisia tauteja vastaan. Nämä uudet rokotteet näköjään laimenevat parissa kuukaudessa. Meitå on huijattu! Lääketehtaat tilille
Paljonkohan tilastollisia suhdelukuja vääristää se fakta, että sairaaloissa suurin osa rokottamattomista on ulkomaalaisia, mutta he eivät kuulu Suomen rokottamattomien 20%:iin? Luodaan mielikuva, että tämä 20% väestöstä täyttää 50% sairaalapaikoista, vaikka tosiasiassa suomalaisten osuus tuosta 50% voi olla jopa 0%. Nämä pitäisi tilastoida avoimesti kaikilla faktoilla.
Eivät ne uudet variantit ole suomalaisten rokottamattomien keskuudessa syntyneet. Ihan ulkomailta asti ne on käyty hakemassa.