Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinderin naiset pähkinänkuoressa

Vierailija
10.11.2021 |

Itsehän olen lihaa syövää, viinaa juova, pilveä pössyttelevä, persujen, vihreiden ja kokoomuksen arvojen välillä kallisteleva kaupunkilaisrotta.

Mutta tinderiä hetken selanneena, olen tehnyt havaintoja yleisimmistä seuranhakijanaisista. Normaaleja naisia siellä ehkä noin 1/10, joista suurin osa "dog momeja". Sitten on pieni, mutta merkittävä osa (1/10) polyjä, avoimessa suhteessa olevia, feministejä ja wokeja. Sekä itsensäpaljastelijat ja tyhjäpäät, joita n. 3/10. Suurin osa kaikista (5/10) on yliopiston käyneitä humanisteja, elämää suorittavia ihmisiä, kympin tyttöjä ainakin näennäisesti. Harrastuksina yleisimpiä; seinäkiipely, eräjormailu, jooga, tennis, salilla käynti tavoitteellisesti, viinin latkiminen, hevoset, laskettelu, lautapelit. Paljon jäi mainitsematta, mutta tässä yleisimpiä. Tunnistatko itsesi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Olen yllättynyt jos 50% on yliopiston käyneitä. Kun koko väestöstä taitaa maistereita olla alle 10%. Mikä siinä on, ettei koulutetut fiksut naiset löydä kumppania muualta kuin tinderissä? Luulisi, että he tapaavat fiksuja miehiä muutenkin, esim. työkuvioissa.

Olisin luullut, että suurin osa tinderissä olevista naisista on jotain työttömiä yh-mutseja.

Aika outoa. Itse en voisi kuvitella etsiväni seuraa netistä. Mun tuntemat tasokkaat ihmiset ei vaan toimi niin. Mutta olen jo 50+ ja ehkä nuoret ajattelevat eri tavalla?

Kouluts ei tee vielä kenestäkään fiksua.

Fiksu ihminen ei esimerkiksi ylläty, että "50 % Tinderin naiskäyttäjistä on yliopiston käyneitä" vain sillä perusteella, että joku palstaääliö sanoo, että puolet naisista on humanisteja.

Fiksu ihminen myös ymmärtää, että yhteiskunta muuttuu koko ajan. Vaikka itse ei olisi elänyt tätä vahvaa nettiaikaa, niin kykenee ymmärtämään, että uudet sukupolvet ovat täysin eri asia. Nykyään netti näyttelee isoa osaa kaikkien elämässä, joten on ihan luonnollista, että myös seuranhaku on siirtynyt sinne.

Ja tinderissä roikkujat voisi ymmärtää, että sen tarkoitus ei ole onnelliset suhteet, vaan myydä reppanoille lisäpalveluja.

Edelleen parhaiten puoliso löytyy irl harrastuksista, ei netistä.

Vierailija
22/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy koulutetuille naisille seuraa kun miehet on ihan toisesta muotista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Olen yllättynyt jos 50% on yliopiston käyneitä. Kun koko väestöstä taitaa maistereita olla alle 10%. Mikä siinä on, ettei koulutetut fiksut naiset löydä kumppania muualta kuin tinderissä? Luulisi, että he tapaavat fiksuja miehiä muutenkin, esim. työkuvioissa.

Olisin luullut, että suurin osa tinderissä olevista naisista on jotain työttömiä yh-mutseja.

Aika outoa. Itse en voisi kuvitella etsiväni seuraa netistä. Mun tuntemat tasokkaat ihmiset ei vaan toimi niin. Mutta olen jo 50+ ja ehkä nuoret ajattelevat eri tavalla?

Fiksu ihminen ei esimerkiksi ylläty, että "50 % Tinderin naiskäyttäjistä on yliopiston käyneitä" vain sillä perusteella, että joku palstaääliö sanoo, että puolet naisista on humanisteja.

Fiksu ihminen myös ymmärtää, että yhteiskunta muuttuu koko ajan. Vaikka itse ei olisi elänyt tätä vahvaa nettiaikaa, niin kykenee ymmärtämään, että uudet sukupolvet ovat täysin eri asia. Nykyään netti näyttelee isoa osaa kaikkien elämässä, joten on ihan luonnollista, että myös seuranhaku on siirtynyt sinne.

Ja tinderissä roikkujat voisi ymmärtää, että sen tarkoitus ei ole onnelliset suhteet, vaan myydä reppanoille lisäpalveluja.

Mulla taas tuttavapiirin parhaat ja pysyvimmät suhteet ovat netistä, mutta ajalta kauan ennen Tinderiä. Kiinnostus on syntynyt keskustelussa ihmisen persoonaan, ei ulkonäköön.

Vierailija
24/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mun profiili oli sitten erilainen, kun mut poimittiin sieltä pois 2 viikossa.

"Poimittiin pois" :D

Ei hyvä luoja, jos Tinderin käyttäjät ovat tätä luokkaa, niin onnea vaan kaikille Tinderin käyttäjille :D

Vierailija
25/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kumppani löytyy suht harvoin harrastuksista. Suomalaiset tapaavat kumppanin todennäköisimmin työ- tai opiskelupaikan kautta, yhteisten kavereiden kautta ja netin sekä yöelämän kautta. 

En ymmärrä miksi noita harrastuksia aina tyrkytetään paikaksi mistä löytyy kumppani. Itse en tunne yhtäkään pariskuntaa, joka olisis tavannut harrastuksen kautta ja ylipäätään vähän pariskuntia joilla on yhteiset harrastukset. Sen sijaan tunnen useita, jotka ovat löytäneet toisensa sieltä parjatusta Tinderistä.

Vierailija
26/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan taas tervehenkinen ketju. Ja oikein tärkeitä aitoja onkelmia käsittelevä!

Eiks tinderistä etsitä, jossain järjestyksessä, huomiota, seuraa, seksiä, kumppanuutta? Näiden suhteen on sit kullakin kriteerejä ja koukkuja, joita voi leipoa noihin esittelyteksteihin.

Sori sulle ap, että noilla sun spekseillä ei elämässä onnista. Tarttisko ehkä katsoa peiliin, mitä luulet? Ts. latvasta lahoa luuseria nyt ei ole missään maailman ajassa kukaan halunnut mihinkään, korostuu erityisesti tässä hetkessä, mahdollisuuksien ja yltäkylläisyyden keskellä.

Luuserit raakkaavat itsensä puh-pah-pelistä-pois 🙂

Tuliko parempi mieli? Luuseri toki olen, latvastakin voin olla laho, mutta minkäs teet, kun nautin luuserirottana olosta, kun tälle tielle lähdinkin, niin kuljetaan nyt loppuun. Ei 10v työttömänä olleella ole yhtikäs mitään mahdollisuuksia työllistyä, vaikka kuinka opiskelisi dippainssiksi, näin pitkän työttömyysjakson jälkeen. Joten näillä luuserin korteilla mennään ja pelataan peli loppuun, puh pah pelistä pois. Kyllä niitä luuserinaisiakin löytyy, vaikea vain löytää niitä kaikkien näiden elämänsuorittajien keskeltä. Tarkoitukseni ei ollut mollata ketään, vaikka tänne yllätys, yllätys, tultiin mieltä pahoittamaan, vain todeta ja katsoa millaisen reaktion tämän tosiasian toteaminen aiheuttaa. Kalikka vaikutti kalahtavan.

Vierailija
27/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Itseasiassa lähes jokainen tinderissä oleva nainen on käynyt yliopiston tai amk:n, olen itsekin hieman ihmetellyt etteikö heille muka löydy seuraa, mutta väittäisin että nämä ovat niin nirsoja miehen suhteen, etteivät tule ikinä löytämään hakemaansa.

Varmaan nirsoilevat itsekin ainakin osa, mutta toisaalta eivät ole itsekään automaattisesti sen halutumpia kuin vähemmän koulutetut naisetkaan. Se tutkintopaperi ei yleensä aiheuta miehelle mitään iloa tai kiihotusta.