***TOUKOTAAPERTAJIEN lauantai***
Kommentit (5)
Toukotaapertajissa siis. Tosi outoa kun on tottunut lukemaan monen monta sivua, jos ei ole vähään aikaan koneelle kerennyt. Osa varmaan viikonlopunvietossa ja osa tainnut siirtyä sinne yahoon puolelle. Huhuu jäikö tälle puolelle, kuin kaksi tai kolme? ;)
Tänään kävin äitini kanssa vähän shoppailemassa. Löysin tutun masussa olevalle vauvalle ihanan bodyn. Kyllä ne pikkuiset vaatteet ovatkin sitten ihania:)
Himoista on ollut puhetta tai lähinnä lihan....Itseasiassa minulla on ollut ihan samaa, aiemmin olen jättänyt lihan suosiolla rauhaan, mut nyt ihan vesikielellä himoitsen sitä. Myös ruisleipä on maistunut mukavasti ja muutenkin enimmäkseen toi " suolaisempi" puoli on nyt pop. Namut yms. enimmäkseen ällöttää, mut marjakeitot ja laimeat mehut mastuvat. Viime viikonloppuna kyllä herkuttelin makealla, mut siitä tuli niin kamala olo, että vieläkin äklöttää pelkkä ajatuskin.
Ihan vaan leikkimielellä kysyn tämmöistä, että onkos teillä jo mitään aavistusta kumpaa sukupuolta odotatte? Mulle tuli tänään ihan yhtä äkkiä semmoinen tyttöfiilis, joka saattaa tietysti taas huomen olla jo poikafiiliskin;) Mutta toisaalta on aina kiva arvuutella, etenkin noista himoista ja oireista. Mitähän tuosta lihan himosta yleensä on sanottu, joskus olen lukenut, mut en muista enään.
Nyt telkkua katsomaan....
Lalla ja purnukka rv5+5
Kävin rekisteröitymässä sinne Yahooseen, mutta jatkan myös täällä kirjoittelua. On jotenkin helpompaa, yksinkertaisemmat toiminnot :)
Lalla kyseli tyttö/poika olosta, mulla on ihan erillaista kun esikoisesta joka on poika, joten yhdistän sen tyttöön :) Tämmöstä pahaa oloa en oo potenu esikoisesta ollenkaan. Huimaus ja heikotus on ihan kamalaa. Samoin esikkoa odottaessa ahmin ihan mielettömiä määriä mozzarellaa, nyt lähinnä etoo. Söin kyllä tällä viikolla salaattia jossa oli mozzarellaa, mutta ei maistunu lähellekkään niin hyvälle kun aikaisemmin....
Tosin anoppi ( ukon isän uusi vaimo ) on nähnyt unta ennen raskauttani, että joku saa kolme tyttöä ( APUA! toivottavasti se en ole minä... ) Ja jostain kumman syystä aina kun avaan jonkun lehden on siellä juttua kaksosista tai kolmosista.... ennettäkö... Esikkoa odottaessani, siis ennen kuin tiesin olevani raskaana, joka puolella pisti silmään isot masut, tuoreet äidit vaunuineen. lääkärissä osui käteen 7 päivää lehti jossa oli vuoden vauvat, vuoden raskaudet.. Tämä ei voinut johtua vauvakuumeesta, koska en sellaista ehtinyt potemaan, esikko kun oli ihana yllätys :) Aavistusko?
Voih, toivottavasti jaksoitte lukea loppuun, nyt CSI:n pariin :)
Onnipapunen rv 5+4
Väsyttää! Väsyttää! Ja vielä kerran väsyttää!
Ettei olisi väsymys osin syynä hiljaisuuteen? Ja ei siellä Yahoon keskuteluissa ole vilkasta vielä! Tervetuloa mukaan vaan, vielä mahtuu hyvin!
Odotellessa masun kasvua hirvittää tämä iltaturvotus! Ihan karseata kun joutuu taas jo nappia löysäämään housuista :/ Tukkaa lähtee tupoittain ja väsyttää, joten olettaisin olevani yhä raskaana :)
tölökki 6+0
Mä oon niin huono kirjoittamaan, luen kyllä pinot päivittäin, mut et sais aikaiseksi jotain kirjata ylös... No, jospa tää tästä =D
Minullakin oikeastaan ainoana oireena väsymys ja onneksi molemmat lapset nukkuu nyt yhtàikaa päikkärit niin pääsen minäkin nukkumaan... Mies on vielä ensi viikon reissussa ja sit nostan kyllä jalat kohti kattoa!! Turvotus on kyllä aika mahtava aina iltaisin. En muista, että tälläistä olisi ollut tyttöjä odottaessa :( Meilläkin siis spekuloidaan, et kumpi ois tulossa.
Aikaisemmat raskaudet olivat kyllä hyvinkin erillaisia, niinkuin myös synytykset. Ensimmäinen meni hätäsektioon raskausmyrkytyksen vuoksi ja toinen oli ihan kuin oppikirjasta, eikä mitään ongelmia. Saa nähdä miten nyt menee...
Onkin alettu oikein urakalla kasvattamaan tukiverkkoa naapurustoon, kun eipä näistä koskaan tiedä. Minun ranskankielentaito ei ole kovinkaan hyvä, mut ihan hyvin sillä pärjään. Englantia ei tääällä puhuta, PISTE.
Kaikki ovat ihan innoissan, kun pääseevät pellavapäitämme paapomaan ja kovasti ovat luvanneet avuksi olla. Oon vaan tosi huono pyytämään... Liekkö sitä minun suomalaisuuttani =D Itse on mentävä läpi tuulen ja tuiskun...
Huomenna lähdetään eläinpuistoon ja se tietää, et mun päikkärit menee autolla ajamiseen, eli voi illalla sänky kutsua jo 8 jälkeen...
Hyviä vointeja kaikille!
Pitkästä aikaa linjoilla taas. Oltiin viikko Oulussa ja koneelle en ole päässyt. Eilisen pinon kävin pikaiseen lukasemassa
Ostinpa sitten Oulun h&m.sta yhdet mamma housut ja imetyspaidan. Täällä kun ei h&m.ssä ole ollenkaan myynnissä noita äitiysvaatteita. Vielä nyt ei ole tosin tarvetta noille, mutta odottavatpahan jo valmiina.
Mulla on nyt alkanut jatkuva kuvottava olo. Tai oikeastaan huono olo tulee syömisestä. Syömään pystyy todella vähän kerrallaa esim. puolikkaan leipäpalan. Esikoista odottaessa oli sama juttu, muttae n muista että se olisi ollut näin pahana. Pystyin kuitenkin syömään suht normaalisti. Nyt tuntuu ettei uskalla syödä mitään. Ainut keino on syödä siis vähän mutta usein.
Maha nippailee edelleen välillä kovastikkin ja väsymys on ihan mahdotonta. Onneksi olen esikoisen kanssa vielä kotona niin saadaan nukku ayhdesä aina päiväunet.
Tuosta yahoosta, minä kävin sinne jo liittymässä , mutta pyörin myös mukana täälläkin.
Mutta mukavaa sateisen päivän jatkoa kaikille!
mmimma ja mutukka 6+1