Saanko lopettaa hiusten värjäämisen ja olla jo harmaa?
Olen tasan 40-vuotias, harmaita puskee ohimoilta... tähän asti olen värjännyt tukkaa jo kymmenisen vuotta, aluksi huvin ja uuden värin vuoksi, nykyään harmaita peittääkseni. Mutta jos ei enää huvita -- saako 40-vuotias näyttää ikäiseltään (tai vanhemmalta?) vai onko värjäystä jatkettava vielä toinen kymmenen vuotta? Olisko se tosi karseaa jos olisin jo harmaapää kun kuitenkin olen asiakaspalvelutehtävissä?
Kommentit (18)
Hiiteen asiakkaat, elä niinkuin haluat. Anna harmaiden tulla ja olla. Jätä työsi ja elä täysillä. Unohda muiden mielipiteet ja anna palaa. Älä kysele, mene ja tee mitä lystäät. Ole vapaa sovinnaisuuksista.
Jos sinulle itsellesi on ihan okei pitää harmaata tukkaa, niin miksi ei. Ei niitä hiuksia tarvitse muiden mieliksi värjätä ja todennäköisesti kukaan ei edes ajattele pahalla harmaista hiuksistasi.
miten niin saatko? kysytkö vielä tuossa iässä yleistä lupaa ja/tai hyväksyntää kaikelle mitä teet?
no perkele, et saa jos et tuon verran osaa itse päättää! kelpaako vastaukseksi?
Nykyään on trendinä kasvattaa oma hiusväri,nuoret bloggaritkin antaa oman värin kasvaa. Kiinnostais tietää että jos näillä tyypeillä kasvais harmaata niin antaisko silti oman värin tulla. Empä usko. Itsellä tuli harmaat jo alle kolmekymppisenä,olis ollu koomista olla harmaapää niin nuorena.
Olen pari kertaa sävyttänyt. Tounen kerta kampaamossa ja harmaat näkyy edelleen. Harmaa hius on kuulemma vaikea värjättävä. Lasimainen, sönkötti se kampaaja. Mulla ikää 50 ja harmaat harmittaa.
Harmaat hiukset näyttävät usein vähän kuivilta, niin muistaa vain kosteuttaa tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:15"]
Nykyään on trendinä kasvattaa oma hiusväri,nuoret bloggaritkin antaa oman värin kasvaa. Kiinnostais tietää että jos näillä tyypeillä kasvais harmaata niin antaisko silti oman värin tulla. Empä usko. Itsellä tuli harmaat jo alle kolmekymppisenä,olis ollu koomista olla harmaapää niin nuorena.
[/quote]
Ehkä jos saisi harmaan näyttämään siltä muotiharmaalta? Jollakin sävyttävällä hiustuotteella
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:16"]Olen pari kertaa sävyttänyt. Tounen kerta kampaamossa ja harmaat näkyy edelleen. Harmaa hius on kuulemma vaikea värjättävä. Lasimainen, sönkötti se kampaaja. Mulla ikää 50 ja harmaat harmittaa.
[/quote]
Vai sellaista sönkötti kampaaja. Minä värjään silloin tällöin marketin kevytvärillä ja hyvin peittyy harmaat. Ikää minulla on viisi vuotta enemmän kuin sinulla
Itse mietin samaa. Olen jo yli viisikymppinen. Kerään rohkeutta siihen , että antaisin harmaan värin näkyä ihan reilusti.
Olen lopettanut värjäämisen n 45.vuotuaana, nyt hiukset ovat kokonaan harmaat, hopeaisilla raidoilla, itse tykkään, eikä asia haittaa,mutta jotkut ystävät ja omat lapset huomauttelevat, mutten enää koskaan ala siihen juurikasvurumbaan.
Minulla nyt ikää vähän päälle 50 v ja pohdin myös joko lopetan hiusten värjäämisen. Nuorempana oli punertavat hiukset ja kuparinsävyillä olen mennyt pitkään, mutta nyt juuresta tunkee harmaata... juurta pitäisi olla värjäämässä yhtä mittaa.
Milloin sinä lopetit hiusten värjäämisen?
Leikkautitko hiukset lyhyiksi niin, että oli helpompi päästä omaan sävyyn?
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut värjäämisen n 45.vuotuaana, nyt hiukset ovat kokonaan harmaat, hopeaisilla raidoilla, itse tykkään, eikä asia haittaa,mutta jotkut ystävät ja omat lapset huomauttelevat, mutten enää koskaan ala siihen juurikasvurumbaan.
Mulla sama. Tyttärien mielestä näytän mummolta eikä ne hölmöt tajua, että mä olen mummo:)
Olen reilut 50v, vanhainkodissa töissä, 90v mummut värjäyttävät hiuksia, pakko siis minunkin :-)
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa sävyttänyt. Tounen kerta kampaamossa ja harmaat näkyy edelleen. Harmaa hius on kuulemma vaikea värjättävä. Lasimainen, sönkötti se kampaaja. Mulla ikää 50 ja harmaat harmittaa.
Joo ei harmaaseen mikään sävytys tartu tai ei ainakaan pysy, tarvitsee kunnon kestovärin reippaalla hapetemäärällä.
Itse olen 43 ja värjään kuukausittain hiuksia. Olen töissä teknologia-alalla, jossa nuorekkuus, menevyys ja dynaamisuus on kovasti arvostettuja, enkä halua tehdä itsestäni, joka olen 12 vuotta työnantajani työntekijöiden keski-ikää vanhempi, vieläkin vanhemman näköistä ryhtymällä harmaapääksi.
Lopetin 55-vuotiaana ja nyt pari vuotta myöhemmin on oma väri aika upea, ikäänkuin liukuvärjätty raidoitettu harmaa. Moni on kehunut ja kysynyt, missä on värjätty 😃. Leikkautin sitä mukaa, kun oma väri alkoi tulla esiin, en ihan lyhyeksi, mutta jonkin verran kuitenkin. Nyt on polkka.
Siitä vaan! En ymmärrä miksi niitä harmaita kammotaan niin paljon. On ihan normaalia näyttää ikäiseltään :)