Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4-kymppiset amk-opiskelijat

Vierailija
25.01.2015 |

Mitä mieltä olet 4-kymppistä ammattikorkeakouluopiskelijoista? Eikö siinä iässä kannattaisi jo mennä yliopistoon?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yliopistoon kannata änkeä, ellei erityisesti halua painaa niska hiessä kohti tutkijan uraa. 4-kymppisellä on usein perhe, asuntolaina jne. asianhaaroja, jotka todellakin hankaloittavat apuraharumban varassa elämiseen heittäytymistä.

Vierailija
2/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. En yrittänyt yliopistoon, koska saan ammatin nopeammalla aikataululla. En juuri ikäni takia halunnut pitkää opiskelu-uraa. Olen ihan tyytyväinen AMK-opiskeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 42v kun valmistuin amk:sta insinööriksi. Katsoin silloin, että minulla ei ollut enää aikaa mennä yliopistoon notkumaan vuosiksi, vaan halusin tehokkaasti kouluttautua uuteen ammattiin. Ja niin kävi, olin uudessa työssä jo ennen kuin valmistuin. Lisäksi paikkakunnallani ei ole yliopistoa, mutta amk on. En olisi voinut lähteä perheen luota kauas opiskelemaan ihan käytännön syistäkään. 

Vierailija
4/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen esim. että aikkia koulutuksia ei ole tarjolla yliopistossa eikä kaikista ole yliopistoon. Jos joku haluaa mennä AMK:hon, ei asia minua liikuta pätkääkään, vaikka itse yliopiston kävinkin.

Vierailija
5/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysuomessa on ihan se ja sama mihin kouluun menee. Jos sattuu saamaan opiskelun jälkeen duunia, hieno homma. Jos ei, niin kohta on opiskelemassa jotain muuta ja sama kokeilu jatkuu ilmeisesti eläkeikään asti. 

Vierailija
6/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luulevat että AMK on samantasoinen. Vaikka tosiassa se on se ja sama käykö teini-amiksen vai aikuis-amiksen. Samaa tyhjänpäiväistä läpinää.

Vierailija
7/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa näitä besserwissereitä....

Olen opiskellut sekä yliopistossa että mainitsemassasi aikuisten amiksessa (YAMK), ja kyllä jälkimmäinen vaati

huomattavasti suurempaa asiantuntijuutta ja ns. oikeaa osaamista kuin yliopiston teoriatentit tai leikkicaset.

Molempia tarvitaan, onkohan sinulla kumpaakaan kun halveksit amk:a eikä yliopiston tarjoama sivistys ole tarttunut?? 

Vierailija
8/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Amk-inssin paperit sai parin vuoden opintovapaan ja aikuiskoulutusrahan turvin taskuun kun vain jaksoi käydä sekä junnujen päiväkursseja että aikuisten iltakursseja. Opintovapaalta saikin sitten suoraa siirtyä uusiin töihin. Yliopiston kanssa olisi ollut hankalampi noin tiivis tahti eikä työllistymisen kannalta merkitystä ja jatkon kannalta vielä vähemmän - parin vuoden päästä niitä papereita ei enää kukaan kysele.

Vierailija
9/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinipä onkin nelikymppinen lukiolainen ja (toivottavasti) viisikymppinen hammaslääkisläinen. Kyllä hän on sitä laskenut, että jos 50-vuotiaana vuonna 2017 hakee, on hän lisuri 2023, eli 57 vuotiaana. Lyhyt ura, mutta hänen omalla alallaan ei ole ollut töitä vuosiin, miksi siis ei? Niin joo, jos otat tästä 5-10 vuotta pois saat nelikymppisen opiskelijan. Siinä sitten lasket miten kannattavaa tämä olisi, koska lapset, jotka asuu vielä kotona vie niin hurjasti rahaa ja yliopisto-aika venyy varmaan kuuteen tai seitsemään vuoteen perheelliseltä ja työssäkäyvältä.

Vierailija
10/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä menisit yliopistoon jos haluat ammattiin johon opiskellaan ammattikorkeakoulussa? Hömppä... :D

Vierailija
11/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen siellä missä haluan ja mihin on elämäntilanteen vuoksi viisainta hakea. Ihan sama mitä joku ajattelee. Tulen hyvin toimeen parikymppisten siinä kuin kuusikymppisten kanssa ja minulla on myös opiskelijaikäinen lapsi. Opiskelen itseäni varten, ajatelkoot "luokkakaverit" mitä haluavat.

Vierailija
12/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut tutkinnon AMK:ssa ja nyt jatkan maisteriksi yliopistossa. ikää 43v. Työllistymisestä ei minkäänlaisia takeita, mutta millä alalla on?

Vierailija
13/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:43"]

Opiskelen siellä missä haluan ja mihin on elämäntilanteen vuoksi viisainta hakea. Ihan sama mitä joku ajattelee. Tulen hyvin toimeen parikymppisten siinä kuin kuusikymppisten kanssa ja minulla on myös opiskelijaikäinen lapsi. Opiskelen itseäni varten, ajatelkoot "luokkakaverit" mitä haluavat.

[/quote]

Olen parikymppinen ja mun ryhmässä on muutama nelikymppinen opiskelija. Ihan hyvin sopivat joukkoon ja ovat ryhmätöissä kokemuksensa takia erittäin haluttuja! :) Rikastavat meidän joukkoa kivasti ja käsittääkseni hekin viihtyvät meidän kanssa.

Vierailija
14/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa opiskelee amkissa siksi että sen voj tehdä täyspäivätöiden ohella hutasten pari viikonloppukurssia silloin tällöin. Ideana vain saada paperit mahdollisimman nopeasti. Linkedinissä koulutuksen voi vähän epämääräisesti ilmoittaa että muut luulisibettä on yliopistotutkinto.

Vierailija
15/15 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:56"]

Osa opiskelee amkissa siksi että sen voj tehdä täyspäivätöiden ohella hutasten pari viikonloppukurssia silloin tällöin. Ideana vain saada paperit mahdollisimman nopeasti. Linkedinissä koulutuksen voi vähän epämääräisesti ilmoittaa että muut luulisibettä on yliopistotutkinto.

[/quote]

Missä AMKssa noita viikonloppukursseja on?