Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lopetin imettämisen ja nyt tissit ihan tyhjät. Haluaisin saada mieleipiteitä silikoniharkinnasta!!

13.08.2008 |

Olen 27 vuotias kolmen lapsen äiti. Olen imettänyt jokaista lastani vuoden verran ja nyt kun imettäminen loppui ja olen pudotanut painoa normaaliin näyttää tissit ihan tyhjiltä lerpuilta. Vartalo muuten kunnossa ja pidän huolta itsestäni. Tuntuu kamalalta kun en kehtaa mennä edes rannalla ystävien kanssa kun tissit todellakin ovat todella kamalan näköiset. Olen yrittänyt tuettuja uimapukuja käyttää. Tuntuu ihan hassulta kun olen vasta niin nuori ja nyt jo pitäisi ruveta peittelemään itseäni. Itsetuntoni on huomattavasti laskenut ja huomaan kun jotkut ihmiset oikein katsovat uimahalleissa että mitä tuon tisseille on tapahtunut???

Olin imetysvaiheessa d kupissa ja nyt on tyjät roikkuvat tassut molemmilla puolilla.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta.

En olisi ikinään kuvitellut että voisin harkita silikonirintoja mutta tällä hetkellä tuntuu että ei ole paljon muutakaan tehtävissä. Olen miettinyt myös leikkausta jossa saisi ylimmääräisen nahkan pois.

Mitä ihmiset ajattelevat silikoneista? Mitä te ajattelette tilanteestani???

Olenko hullu jos käyn rintojen kohennuksessa???

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin, että kävisit jonkun kirurgisen sairaalan vastaanotolla juttelemassa siitä, mitä sinun kannattaisi tehdä. Implantit nimittäin eivät välttämättä pelasta roikkuvia rintoja, rinnat roikkuvat sitten implanttien kanssa. Kirurgi kuitenkin osaa sanoa, millä toimenpiteellä saisi parhaan tuloksen. Yleensä nämä vastaanotot ovat ilmaisia. Operaatiota tietysti kannattaa harkita pitkään, se on kuitenkin kallis ja siitä toipuminen vie aikaa.

Itse en missään tapauksessa tuomitse sinua, koska ulkonäkö on ihan tärkeä asia äidillekin ja jos sinusta tuntuu, että häpeät itseäsi, ehkäpä se rintojen fiksaaminen helpottaa mieltäsi.

Vierailija
2/2 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä - selvitä vaihtoehtosi ja mieti sitten ihan ajan kanssa (siis ainakin pari kk) miltä itsestäsi tuntuu. Kyseessä ovat sinun rintasi ja sinun kehosi, siis sinun päätöksesi.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että rinnat (kuten koko keho) ovat jatkuvan muutoksen alla. Jos ne juuri nyt ovat tyhjät, voivat ne hyvinkin vuoden kuluttua jo "saada täytettä" ihan luonnollisesti. Rinnat ovat pääosin rasvakudosta, joten niiden koko vaihtelee mm. ruokavaliosi ja treenaamisesi mukaan. Hormonitkin vaikuttavat paljon.

En ole kovin jyrkästi silikoneja vastaan, mutta kehotan todella pohtimaan asiaa, ettei tule toimittua hätiköiden ja joudu sitten jälkikäteen katumaan. Jokaisessa leikkauksessa on komplikaatioriskejä, ja toipuminen voi olla hyvinkin hidasta ja kivuliasta. Silikoneja joutuu myöskin "huoltamaan" tasaisin väliajoin (eli tarkistamaan että ovat edelleen kunnossa, mahdollisesti vaihtamaan, jne.). Kallista lystiä.

Toisaalta tiedän kyllä itsekin sen epätoivoisen tunteen, kun alle 30-vuotiaana huomaa kehonsa rupsahtaneen raskauksien myötä. Ei ole kivaa, eikä tunnu reilulta kun joka tuutista pursuaa julkkiksia jotka ovat viikko synnytyksen jälkeen vanhoissa (vähän parannelluissa) mitoissaan hyvinvoivan näköisinä jossain gaalassa poseeraamassa... Oman kehon muutokset on usein vaikea hyväksyä.

Itse olen tyytynyt ostamaan hyviä rintaliivejä (todellakin saavat ihmeitä aikaan!) ja valikoimaan vaatteeni ongelmakohtaani (maha) ajatellen - ei tarvitse ajatella että peittelee mitään, vaan ennemminkin korostaa muita piirteitään. Lopultakin luulisin että ongelma on enemmän omassa päässä kuin muiden katseissa... Ainakin omalla kohdallani siis.

Korostan kuitenkin että päätös on sinun, eikä sinun tarvitse miettiä mitä muut siitä ajattelevat. Jos leikkaus saa sinut tuntemaan itsesi "eheäksi", se lienee ihan hyvä vaihtoehto. Enkä usko että kovin moni sinua tuomitsisi vaikka leikkaukseen päätyisitkin, en minä ainakaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla