Muita samaan elämäntapaan päätyneitä??
Asumme keskellä metsää Pohjois-Lapissa ja teemme kaiken itse. Vaatteina käytämme porontaljoja, nukumme risumajassa. Poroja myös syömme. Emme ole missään tekemisissä ulkomaailman kanssa :) Perheemme on hyvin tyytyväinen juuri näin. Muita?
Kommentit (18)
Joo, sama täällä. Tosin ihan pääkaupunkiseudulla asutaan, Keskuspuistossa pahvilaatikkomajassa. Lapset saavat paljon raitista ilmaa, eivät ole koskaan sairaina. Syödään kaneja, oravia ja puluja, nahkoista tehdään vaatteita ja lintujen höyhenistä sulkapäähineitä.
Mä voisin joskus vanhempana elää noin, mutta lapset kaipaa muutakin. Ja varsinkin nuoriso.
Me asumme Pitäjänmäen liikenneympyrän keskisessä metsässä. Asuntomme on tehty FIN-lavoista (moduulimitta) ja aaltopahvista. Syömme citykaneja ja naakkoja. Teini-ikäinen esikoisemme, joka on kasvissyöjä, osaa valmistaa pajuista maittavaa muhennosta.
Niin no tämä av-palsta on pieni poikkeus, en pysyisi ilman henkisesti terveenä. Voisihan sitä muuttaa vaikkapa sinne Keskuspuistoon, mutta ei sellainen kaupunkihälinä oikein sovi meille :(
3, eivätkö ohikulkijat yhtään ihmettele teitä?
Ap jälleen
Ihanaa meitä on muitakin! Asun perheineni jo viidettätoista vuotta vanhasta junan naftankuljetustankista tehdyssä kodissa. Saimme sen ilmaiseksi romuttamosta ja siirsimme sen tänne lapin erämaahan samalla tekniikalla millä egyptiläiset siirsivät kivenlohkareita! Kaikki kuusi lastamme käyvät kotikoulua, opiskelemme selviytymistaitoja sekä kasvivärjäystä. Emme ole opettaneet lapsiamme turhille nykymaailman tavoille, esim. lukemaan tai kirjoittamaan, heidän on parempi elää poissa länsimaisen maailman vaikutteista.
Meillä on talviresidenssi Thaimaassa erään bangkokkilaisen ilotalon pihanpuolen dumpsterissa. Syömme siellä kulkukoiria. Lasten on hyvä nähdä erilaisia kulttuureja aina välillä.
t. #5
Näitä sielunkumppaneitahan löytyy paljon <3
Ihanaa että meitä on muitakin. Asumme 3:n lapsemme kanssa havumajassa erään suuren kaupungin laitamilla. Ruokaa saa dyykkaamalla kuten vaatteetkin.
Sulkapäähineitä tykkäämme myös tehdä ja pitää. Mutta vain "kotioloissa". Ne kun kaupungilla herättää liikaa huomiota. Käymme mieheni kanssa vuorotellen kaupunkireissulla.
Meillä on hyvät tulot kun rahaa ei mene elämiseen eikä vuokraan. Laitamme kaiken säästöön jotta voimme muuttaa Goalle kun viranomaiset alkaa ahdistelemaan. Ne kun aikaa myöten kyllä aktivoituu....
Nettiyhteyskö ei ole tekemistä ulkomaailman kanssa?
Siinähän illistelette, mutta katsokaapa googlesta Kati Sinenmaa.
Sulkapäähineistä on paljon iloa silloin kun tulee akuutti käteisen tarve. Oravannahkatalja päälle, sulkapäähine päähän, ja panhuilu tai rumpu kouraan joka iikalle, ja sitten vain koko perheen voimin keskustaan tienaamaan!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:43"]
3, eivätkö ohikulkijat yhtään ihmettele teitä? Ap jälleen
[/quote]
Toki, mutta on ihan vaan hyväksi lapsille karaistua myös siihen, ettei ole väliksi mitä muut ajattelevat. Jos joku tuppaa liian lähelle, alamme vain murista uhkaavasti. Aina tepsii.
Olin aikanani, mutta olin tropiikissa. Söin kalaa ja kasviksia. Enimmäkseeni omissa oloissa, mutta pakko oli välillä käydä ostamassa teetä ja sokeria yms. No 3 kk riitti minulle. Sitten jo siirryin ihmisten ilmoille.
Missään tekemisissä ulkomaailman kanssa... Mutta että av:llä nyt kuitenkin...