Mies suuttui kun minä ja lapset ei haluttu lähteä..
hirvipeijaisiin. Kuopus lähti mielellään, mutta isommat koululaiset ja minä ei haluttu. Tosi paljon on miehessä isänsä piirteitä, kaikkien pitäisi tehdä kuten hän sanoo esim.. Jos ei tehdä niin se on möks.
Kommentit (16)
Olen kanssasi samaa mieltä. Hoidat kodin , lasten menot ja sovitte yhessä mitä teette viikon lopulla. Mies metsällä yksin. Lapset haluaa olla myös kavereiden kanssa. Hyvä Ap ja et oe itsekäs
Onpa tylsä suhtautumistapa. Olisi voinut ottaatuon hänen ja kuopuksen yhteisenä hauskana hetkenä. Toisaalta ehkä hän kaipaa perheen yhteistä tekemistä ja aikaa. Ja haluaisi, että koko perhe iloitsee hänen harrastuksensa tuloksista.
Minusta se perheen yhteisen tekemisen olisi hyvä olla sellaista, mistä kaikki tykkää. Metsästys on sellainen harrastus, mikä vie tolkuttomasti aikaa, juurikin siitä perheen yhteisestä ajasta. Mies ei jotenkin tajua mun ajatuksia tästä.. En ole kieltänyt harrastamasta, mutta turha se on kiukutella, jos ei olla yhtä innoissamme..
Ap
Tähän aikaan vuodesta peijaiset? Saako nyt metsästää hirviä?
Öö.. Peijaisten ajankohta ei mielestäni ole mitenkään lukittu metsästyskauteen vaan täällä päin niitä pidetään pitkin talvea ja kevättäkin. Hirviä ei saa nyt enää metsästää, jäniskausi päättyy vasta helmikuun loppuun.
Ap
Kauanko peijaiset kestää? Joskus pari tuntia voi kai olla muuten vaan mukana vaikka ei olisikaan oman intohimon kohde. Mikä teidän perheellä on se mistä koko perhe tykkää?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:20"]
Minusta se perheen yhteisen tekemisen olisi hyvä olla sellaista, mistä kaikki tykkää. Metsästys on sellainen harrastus, mikä vie tolkuttomasti aikaa, juurikin siitä perheen yhteisestä ajasta. Mies ei jotenkin tajua mun ajatuksia tästä.. En ole kieltänyt harrastamasta, mutta turha se on kiukutella, jos ei olla yhtä innoissamme.. Ap
[/quote]
hirvipeijaiset kai yleensä vie päivästä pari tuntia ja siellä tavataan muita ihmisiä. kai te nyt sinne olisitte voineet mennä. musta hirvipeijaiset on olleet kiva sosiaalinen tapahtuma, jossa voi jutella tuttujen kanssa. yleensä jos äiti on vastahankaan jotain, lapset komppaa äitiä ja suurin osa asettuu isää vastaan.
Meillä olis ajomatka ottanut jo pari tuntia. Mutta ei se nyt ole niin olennaista tässä kuin se, että pitää suuttua, jos ei toiset halua. Lapset sai ihan vapaasti päättää itse, ovat joinakin vuosina olleet mielellään. Esikoinen on kaverinsa luona yökylässä, eikä siksi malttanut lähteä.
Juup. Olisin voinut lähteä, ja jatkaa miehen tahtojen toteuttamista. Mutta en halunnut.
Ap
Peijaiset olivat näköjään isälle tosi tärkeä juttu, jos suuttui asiasta. Miksi et tue miestäsi hänelle tärkeässä asiassa?
Tietty jos olisin tosi ämmä, olisin kieltänyt miestäkin lähtemästä, koska olisi voitu viettää kiva sunnuntaipäivä perheen kanssa kotona. Tai ei se varmaan enää kiva olis ollu.. Mielestäni olen ihan kyl "tukenut" miestä tärkeässä harrastuksessa lukemattomia tunteja vuosien varrella ja tänäänkin kun saa mennä kun tykkää. Hän ei muuten "tue" mua mulle tärkeissä asioissa, enkä minä ole mikään lapanen, joka ei pärjää ilman tukea. Kivaahan se tuki tietty olis, mutta ei...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:17"]
Peijaiset olivat näköjään isälle tosi tärkeä juttu, jos suuttui asiasta. Miksi et tue miestäsi hänelle tärkeässä asiassa?
[/quote]
eiköhän ap jo tue miehensä harrastusta ihan tarpeeksi. Metsästys itsessään on aikaa vievä harrastus, hirvimetsällä ollaan kaikki viikonloput ja osa arki-illoistakin. Kaadon jälkeen majalle menee pitkään. Tuona aikana ap on vastuussa kodista ja lapsista ja mahdollistaa miehensä harrastuksen. Ymmärrän täysin, ettei halua lähteä peijaisiin. Metsästysharrastus saattaa olla iso rasite parisuhteelle ja perhe-elämälle.
terveisin erään metsästäjän ex-puoliso
Älä revi tästä syyllisyyksiä, jatka elämääsi normaalisti äläkä huomioi miehen mökötystä äläkä ala lässyttämään tai voivottelemaan miehelle mitään, äläkä "sovittele" tai tarjoile kakkosvaihtoehtoja. Siis jos miehen mökötys on pohjimmiltaan vallankäyttöä. Parempi irtisanoutua siitä ja sen lieveilmiöistä kokonaan, että mies ehkä huomaa että et ole hänen manipuloitavissa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:25"]
Tähän aikaan vuodesta peijaiset? Saako nyt metsästää hirviä?
[/quote]
Kyllä niitä peijaisia pidetään ihan kaikkina vuoden aikoina riippumatta metsästyskausista. Meidän seura pitää keskellä kesää. Mihin aikaan mielestäsi olisi luontevinta pitää peijaiset? Ei metsästyskaudella nyt ainakaan, koska silloinhan juostaan metsällä joka viikonloppu, ei silloin ole aikaa peijaisia järkkäillä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:17"]
[/quote]
eiköhän ap jo tue miehensä harrastusta ihan tarpeeksi. Metsästys itsessään on aikaa vievä harrastus, hirvimetsällä ollaan kaikki viikonloput ja osa arki-illoistakin. Kaadon jälkeen majalle menee pitkään. Tuona aikana ap on vastuussa kodista ja lapsista ja mahdollistaa miehensä harrastuksen. Ymmärrän täysin, ettei halua lähteä peijaisiin. Metsästysharrastus saattaa olla iso rasite parisuhteelle ja perhe-elämälle.
terveisin erään metsästäjän ex-puoliso
[/quote]
Kiitos tästä. <3
Ap
on se hellä ja verinen hetki kun nauretaan jollekin kuolleelle eläimelle munat pystyssä joo.