Tiedättekö sen tunteen kun tuntee olevansa huono.
Ystävä oli käymässä. On vaan täydellinen. Laihduttanut paljon ja pysynyt painossaan. On myös hyvännäköinen vaikka laihdutti. Itse jojoilen ja koen olevani aina huonompi. En jaksa muuttaa elintapojani vaan sorrun masennuksen syövereissä syömään mitä sattuu. Hän on jaksavampi kaikin puolin. Itselleni lenkkeily ei ole koskaan tuonut lisää energiaa. Kärsin kaamosmasennuksesta myös ja masennuksesta. Ei ole helppoa kun vertaan itseäni täydelliseen ystävääni. Koen olevani myös huonompi äiti. Siis tämä on ihan hirveää. Pidän ystävästäni mutta huonommuuden tunne on vain jotain hirveää. Ihmettelen miksi haluaa edes olla ystäväni kun olen niin epätäydellinen.
Kommentit (15)
Mä koen myös olevani huonompi lähes kaikessa kuin kaikki muut. Yksi ainoa asia, jossa myönnän olevani parempi kuin useimmat ystäväni ja tuttuni, on piirtäminen, mutta se onkin aivan hyödytön lahja.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:09"]
Ystävä oli käymässä. On vaan täydellinen. Laihduttanut paljon ja pysynyt painossaan. On myös hyvännäköinen vaikka laihdutti. Itse jojoilen ja koen olevani aina huonompi. En jaksa muuttaa elintapojani vaan sorrun masennuksen syövereissä syömään mitä sattuu. Hän on jaksavampi kaikin puolin. Itselleni lenkkeily ei ole koskaan tuonut lisää energiaa. Kärsin kaamosmasennuksesta myös ja masennuksesta. Ei ole helppoa kun vertaan itseäni täydelliseen ystävääni. Koen olevani myös huonompi äiti. Siis tämä on ihan hirveää. Pidän ystävästäni mutta huonommuuden tunne on vain jotain hirveää. Ihmettelen miksi haluaa edes olla ystäväni kun olen niin epätäydellinen.
[/quote]kärsit selvästi masennuksesta :(
[/quote]
Kärsin mutta apua en siihen saa. Lääkkeet ei auta. Kaamosaika pahin. En edes tiedä enää millainen ihminen on ei masentunut eli mihin pitäisi edes pyrkiä. On niin kauan ollut huonommuuden tunteita ja vertaan itseäni kaikkiin muihin. Koulukiusaustausta. Ja vielä sen tajuaminen että olen rumakin kaiken lisäksi. Kotona vanhemmat kehuneet nätiksi ym. mutta en taida ollakaan vaan ruma. Rumiahan koulussa kiusataan. Koskaan ei ole luonnetta tai mitään muuta kehuttu kuin ulkonäköä. Olen läski ja ruma.
ap
Tiedän. Itsetntoni on pieni ja huono ja olen kärsinyt siitä tähän ikään asti. Pitkä terapia auttaa vähitellen. vm-70
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:56"]
Tiedän. Itsetntoni on pieni ja huono ja olen kärsinyt siitä tähän ikään asti. Pitkä terapia auttaa vähitellen. vm-70
[/quote]
Mitä voisi itse tehdä parantaakseen itsetuntoa? Miten se itsetunto vaikuttaa siihen että olisi muka sitten yhtävertainen muiden kanssa? jaksamisestahan tässä on kyse ja siitä että toinen on kertakaikkiaan parempi ihmisenä.
Itselläni ei juuri nyt ole jaksamista pitkään terapiaan eikä varaakaan. Juttelemassa olen käynyt säännöllisesti hoitajalla. Mutta se on vain sitä kyselyä miten menee jne..ongelmiin ei puututa. Katsotaan vaan lääkityksiä. Terapiaan en pääse kuin itse maksamalla. Ongelmani vissiin sen verran suuret tai liian pienet.
ap
Ovatko nuo ajatukset vain omiasi vai tuoko ystäväsi jatkuvasti esille kuvailemaasi erinomaisuutta? Kukaan ei ole täydellinen ja sinä olet tarpeeksi täydellinen, mutta sellaisen ihmisen kanssa on vaikeaa, joka on täynnä itseään.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:04"]
Ovatko nuo ajatukset vain omiasi vai tuoko ystäväsi jatkuvasti esille kuvailemaasi erinomaisuutta? Kukaan ei ole täydellinen ja sinä olet tarpeeksi täydellinen, mutta sellaisen ihmisen kanssa on vaikeaa, joka on täynnä itseään.
[/quote]
En osaa selittää. Kertoo parisuhteestaan minusta kivoja juttuja. Itse en halua parisuhteeni asioita jakaa enkä muista niitä tilanteissa. Vaikka miehestäni pidänkin. Aika usein kertoilee tai luettelee mitä on tehnyt. Ollut töissä,lenkkeillyt,siivonnut,laittanut ruokaa. En voi valita ystäviäni kun niitä ei juuri ole. On ainut hyvä ystäväni. Muut vain moikkailuasteella tai facebook tuttuja. Tämä ystäväni kertoo aina mitä tehnyt ja kuka hänen ystävistään on taas käynyt ja mitä leiponut tapaamiseen jne.
ap
ap
Ei ole masennusta vaan huonoa itsetuntoa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:56"]
[/quote]
Mitä voisi itse tehdä parantaakseen itsetuntoa? Miten se itsetunto vaikuttaa siihen että olisi muka sitten yhtävertainen muiden kanssa? jaksamisestahan tässä on kyse ja siitä että toinen on kertakaikkiaan parempi ihmisenä.
Itselläni ei juuri nyt ole jaksamista pitkään terapiaan eikä varaakaan. Juttelemassa olen käynyt säännöllisesti hoitajalla. Mutta se on vain sitä kyselyä miten menee jne..ongelmiin ei puututa. Katsotaan vaan lääkityksiä. Terapiaan en pääse kuin itse maksamalla. Ongelmani vissiin sen verran suuret tai liian pienet.
ap
[/quote]
Ei minulla ole ollut konsteja parantua "itse". Olen yrittänyt sen sata kertaa muuttaa ajattelutapaani ja suhtautua asioihin toisin, olla realistisempi, kirjoittaa päättömiä päätelmiäni ylös jotta näkisin niiden järjettömyyden... Ei mikään, ei mikään yritys ole korjannut Lilleri-Lalleria. On pitänyt odottaa vuosikausia sitä oikeata elämäntilannetta, että todella voin sitoutua pitkään terapiaan. Lapset ovat nyt isoja ja on tavallaan minun vuoroni hoitaa itseäni.
Vaatii ihan hirveän kovaa työtä kahden terapeutin avulla viikottain. En ikinä pärjäisi tässä prosessissa ilman ammattilaisia. Heidän tuellaan itse korjaan itseni. Syyt huonoon itsetuntoon ja muuhunkin henkilökohtaiseen kärsimykseen ovat niin syvällä, etten vieläkään edes muista tai tiedä kaikkea. Minun on pilkottava koko persoonallisuuteni paloiksi ja koottava uudelleen. Ja joka ikisellä käynnillä itken, olen itkenyt yhtä kyytiä jo nämä 2 vuotta, kun työtä on tehty johdonmukaisesti.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:12"]
Mä koen myös olevani huonompi lähes kaikessa kuin kaikki muut. Yksi ainoa asia, jossa myönnän olevani parempi kuin useimmat ystäväni ja tuttuni, on piirtäminen, mutta se onkin aivan hyödytön lahja.
[/quote]
Näinhän se menee. Multakin löytyy hyödytön taito; neulominen.
Jokaisella on ongelmansa ja luurankonsa kaapissa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:09"]
[/quote]kärsit selvästi masennuksesta :(