Nykyajan terveysintoilu
Tätä palstaa lukiessa ei meinaa millään tajuta että irl todellisuus näyttää niin erilaiselta. Lähes kaikki tuntuvat syövän aina terveellisesti, maustetut jogurtit kierretään kaukaa, karkit homehtuvat kaappiin, eineksiä ei syödä koskaan, päiväkodin ruoka koetaan todella epäterveelliseksi (ne valtavat sokerimäärät kiisselissä ja einekset joita ei kotona ikinä ole, puhumattakaan sokerista puuron päällä!!!) Silti, kun katsoo ympärille, valtaosa äideistä on vähintäänkin pyöreitä, jo päiväkoti-ikäisillä lapsilla on ylipainoa ja kunnon vararengas mahan kohdalla. Siis missä nämä ruokahifistit luuraavat? Harrastan muuten crossfitiä ja silti olen monen lapsen äitinäkin jopa siellä suht hyväkuntoisen näköinen, vaikka en syö ollenkaan niin terveellisesti kuin 99% palstalaisista. Siis eikö tulokset näy vai missä vika? Lapsilla ei ikinä ollut läskimahaa (anteeksi suora ilmaus) tai reikiä hampaissa, vaikka syövät välillä sokerista jogurttia, karkkia kerran viikkoon, omia sokerisia mehuja ja silloin tällöin jopa eineksiä. Vai huijaavatko ihmiset syövänsä ja väittävät lapsiensakin syövän ihan toisella tapaa, kuin mikä on totuus? Siitä olen varma etteivät silmäni valehtele kun katson ympärilleni.
Kommentit (6)
Ajatelkaa, kuinka järkyttävää on, että annan taaperolle välipalaksi riisifruttia tai jotain vanukasta ja syötän vielä purkkiruokiakin. Itse en välttämättä joka päivä syö ateriaa lainkaan vaan menen kahvilla ja leivällä ja hedelmillä, mutta lapsen on kuitenkin saatava monta ateriaa päivässä, enkä ala sen takia yhtä desiä lohipastaa väsäämään. Olen aivan hirveä ihminen. Kaikki muut äidit kiertävät valmisruuat kaukaa, ja minä yksin pidän riisifruttiteollisuutta pystyssä.
No kyllä sen sitten terveys- ja esim painoeroissa näkee. Jo lapsista ja ainakin viimeistään aikuisista. Että keitä nappaa huolehtia kunnollisesta ravinnosta ja elintavoista...
Meillä liikutaan paljon mutta ruokien kansa suositaan kultaista keskitietä. Hyvälaatuista ruokaa ja välillä tietty herkutellaankin. Joskus kiireessä voidaan käyttää eineksiä, joskus hifistellään.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:12"]No kyllä sen sitten terveys- ja esim painoeroissa näkee. Jo lapsista ja ainakin viimeistään aikuisista. Että keitä nappaa huolehtia kunnollisesta ravinnosta ja elintavoista...
[/quote]
Eikä siis tarvitse mennä ääripäihin
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:12"]
Meillä liikutaan paljon mutta ruokien kansa suositaan kultaista keskitietä. Hyvälaatuista ruokaa ja välillä tietty herkutellaankin. Joskus kiireessä voidaan käyttää eineksiä, joskus hifistellään.
[/quote]
Näin meilläkin!
2
Mä luulen et se on se tietty harvalukuinen mutta sitäkin äänekkäämpi vähemmistö, jotka aina ruokanatseilee joka paikassa. Ja saattaa sama ihminen kirjoittaa vaikka kuinka monta kommenttia, niin tulee vaikutelma että siellä taas on monta ihmistä samaa mieltä. Ei muita ihmisiä kiinnosta niin paljon. Eli siis ihan terveellisesti eläviä, jotka eivät kuitenkaan mene äärimmäisyyksiin eikä ne, jotka mättää mitä tahansa napaansa.