Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taikiin (Aalto-yliopisto) hakevat!!!

Vierailija
24.01.2015 |

Julkaistaanko ennakkotehtävät todella vasta yhteishaun alkaessa, 17.3.? Tällasen kuvan sain nettisivuilta, mutta pelottaa että missaan sen ennakkotehtävien julkaisun ja menetän aikaa niiden tekemisessä. Apua stressaa muutenkin etten ikinä pääse edes pääsykokeisiin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, silloin vasta julkaistaan. Minne oot hakemassa?

Vierailija
2/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ennakkotehtävät saa tehdyksi ja jos niihin panostaa niin päästkokeisiin pääsee. :)

Mä oon hakenut arkkitehdikis jo kahdesti, molemmilla kerroilla oon päässy pääsykokeeseen vaikka ennakkotehtävät ei mitään kauhean huikaisevia ollut. 

Nyt taas uudestaan, kolmas kerta toden sanoo ;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuolla sivulla lukee isolla että ennakkotehtävät julkaistaan 17.3.

http://www.aalto.fi/fi/studies/admissions/arts/bachelors_degree/#preliminary_assignments

En tiedä miksi siellä niin lukisi, jos asia ei näin olisi.

Voithan toki kysyä hakijapalvelusta:

Hakeminen ja opiskelijavalinta:
hakijapalvelut@aalto.fi

(En ole hakemassa tuonne enkä edes tiedä mikä on Taik, mutta jopa minä löysin nuo tiedot ihan parilla googlaamisella. En halua  olla ilkeä, mutta miten tällaiset asiat muka on niin vaikeita? Hassulta tuntuu että jollekulle tällaiset jutut tuottaa ongelmia... Mutta mutta, toivottavasti pääset hakemaasi koulutukseen.)

Vierailija
4/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä ennakkotehtäviä nyt voi ikuisuuksia aikaa antaa tehdä, muuten kaikki pääsee pääsykokeisiin. Se aikaraja vähän karsii ihmisiä. PS: Jos on taideteollisesta alasta kiinnostunut niin kannattaa hakea myös Lapin yliopistoon (tosin vaikea päästä sinnekin, mutta jos hakee yhden paikan sijasta kahteen on sisäänpääsymahdollisuudet kuitenkin on aina suuremmat)

Vierailija
5/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:03"]

Eihän niitä ennakkotehtäviä nyt voi ikuisuuksia aikaa antaa tehdä, muuten kaikki pääsee pääsykokeisiin. Se aikaraja vähän karsii ihmisiä. PS: Jos on taideteollisesta alasta kiinnostunut niin kannattaa hakea myös Lapin yliopistoon (tosin vaikea päästä sinnekin, mutta jos hakee yhden paikan sijasta kahteen on sisäänpääsymahdollisuudet kuitenkin on aina suuremmat)

[/quote]

Kyllä se porukka kuule karsiutuu ihan lahjakkuuden tai sen puutteen perusteella. 

Vierailija
6/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:01"]Niinhän tuolla sivulla lukee isolla että ennakkotehtävät julkaistaan 17.3.

http://www.aalto.fi/fi/studies/admissions/arts/bachelors_degree/#preliminary_assignments

En tiedä miksi siellä niin lukisi, jos asia ei näin olisi.

Voithan toki kysyä hakijapalvelusta:

Hakeminen ja opiskelijavalinta:
hakijapalvelut@aalto.fi

(En ole hakemassa tuonne enkä edes tiedä mikä on Taik, mutta jopa minä löysin nuo tiedot ihan parilla googlaamisella. En halua  olla ilkeä, mutta miten tällaiset asiat muka on niin vaikeita? Hassulta tuntuu että jollekulle tällaiset jutut tuottaa ongelmia... Mutta mutta, toivottavasti pääset hakemaasi koulutukseen.)
[/quote]
Kun viime vuonna julkaistiin jo kuukautta aikaisemmin, siksi jäin miettimään. Ja olen hakemassa toiseenkin kouluun, johon pitää tehdä ennakkotehtävät, niin mun pitää ajoissa suunnitella aikataulut. Haen muotisuunnitteluun. Viime vuonna en hakenut kun en ehtinyt tehdä ennakkotehtäviä koulun ja töiden takia, nyt uudella tarmolla toimeen.

Vierailija
7/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:03"]

[/quote]

Kyllä se porukka kuule karsiutuu ihan lahjakkuuden tai sen puutteen perusteella. 

[/quote]

Ja lahjakuutta on sekin että osaa tehdä hyvää tulosta nopeasti, eli on paineensietokykyä. Sitä tarvitaan pääsykokeissakin. Mitä enemmän antaa aikaa, niin sitä useampi osaa tehdä hyvää jälkeä.

Vierailija
8/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:03"]Eihän niitä ennakkotehtäviä nyt voi ikuisuuksia aikaa antaa tehdä, muuten kaikki pääsee pääsykokeisiin. Se aikaraja vähän karsii ihmisiä. PS: Jos on taideteollisesta alasta kiinnostunut niin kannattaa hakea myös Lapin yliopistoon (tosin vaikea päästä sinnekin, mutta jos hakee yhden paikan sijasta kahteen on sisäänpääsymahdollisuudet kuitenkin on aina suuremmat)
[/quote]
En voi muuttaa pois Helsingistä. :D kiitos neuvosta kuitenkin.

Vierailija
9/28 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Kyllä mä noi tehtävät saan tehtyä, stressaan vaan jos ymmärsin väärin sen julkaisupäivän, kun tosiaan oli eri viime vuonna.
Ap

Vierailija
10/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ennakkotehtävät julkaistiin kyllä Aaltoon samaan aikaan kuin hakuaikakin alkoi, eli samalla tavalla kuin tänäkin vuonna. Metropolia on harrastanut tätä ennen hakuajan alkua julkaisemista, muttei Aalto.

Vieläköhän ap on linjoilla? Mitä mieltä olette tämän vuoden tehtävistä? Muutkin siis kuin vain ap :)

Vierailija
11/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvataidekasvatuksen ennakkotehtävät ovat kyllä melko epämääräiset. Yksityinen, julkinen ja yhteinen. :o

Vierailija
12/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa, milloin tulee Aallosta kutsu valintakokeeseen?

Vierailija
13/28 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:54"]

Onko kenelläkään tietoa, milloin tulee Aallosta kutsu valintakokeeseen?

[/quote]

Selviää Aallon sivuilta. Jos et osaa ko. tietoa hakea, suosittelen jättämään opiskelemaan hakemisen kokonaan väliin koska et tule siellä pärjäämään kun et selviä noin simppeleistäkään asioista.

Vierailija
14/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko porukka on saanut kutsuja pääsykokeisiin? Näinä päivinä niiden luulisi postista kolahtavan ja itse odotan joka päivä postia vatsa solmussa. Toivon niin kovasti, että pääsisin kokeisiin! Olisi kiva tietää hakijamääriä, mutta ainakaan viimeksi googlatessani ei löytynyt kuin viime vuoden hakumäärät.

Vierailija
15/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mille aloille ootte hakeneet? Itse hain muotiin. Tuleekohan kutsut alakohtaisesti vai kaikilla hakeneille yhtäaikaa?
.
-15

Vierailija
16/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle tutulleni on ainakin jo tullut

Vierailija
18/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:00"]Yhdelle tutulleni on ainakin jo tullut
[/quote]

Mille linjalle haki?

Vierailija
19/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei vielä ole tullut ja odottelen kuin tulisilla hiilillä. Hain eri linjalle kuin 15, mutta jännittää varmaan ihan yhtä paljon. Aina kun posti kolahtaa eteisen lattialle, juoksen käymään kirjeet läpi. Toivottavasti se sieltä pian tulisi!

Vierailija
20/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä tosiaan ole muita linjoilla ketkä olisivat hakeneet Aaltoon taideteolliselle puolelle? :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan