Ovulaation ajankohdan laskeminen
Olisiko vinkkejä miten ovulaation ajankohtaa voisi yrittää haarukoida? Kiertoni on ollut epäsäännöllinen koko ikäni hormonaaliset ehkäisyn takia. Epäsäännöllisyys on jatkunut, vaikka ehkäisy on jätetty pois. Miten tällaisessa tapauksessa kierron kestoa pitäisi yrittää hahmottaa. Ikäni alkaa kolmosella, joten en usko usko että tulen raskaaksi vahingossa, jonkinlainen ajatus ajankohdasta olisi syytä olla.
Kommentit (14)
Tuossahan se on tällä sivustolla aihe vapaan ja raskauslaskurin vieressä: ovulaatiolaskuri.
Kannattaa investoida ihan ovulaatiotesteihin ainakin pariksi kuukaudeksi.
Viim. menkoista. Ja jos ei menkkoja ni tuskin ovistakaan
Miten kauan kierto on ollut sekaisin ilman ehkäisyä?
Mulla meni 6kk ainakin kun jätin pillerit pois.
Ovulaation ajankohta tuli myös yllätyksenä (aloin tekemään ovistestejä ensin kp 14 -> enkä saanut kuin haaleita viivoja) niin ekat vahvat viivat tulikin tikkuun jo kp10 vaikka kierto oli n.30 päivää!
Tästä kierrosta raskauduin kun sain tietää, että ovuloin siis todella aikaisin.
Seuraile mahdollisia oireita (näitä tosin ei tule kaikille), mut jos edes jotain näistä sattuisit bongaamaan;
-lisääntynyt seksuaalinen halu
- valkuaismainen kirkas venyvä lima
-alavatsalla yleensä toispuoleinen jomotus "nippailu" niillä paikkein missä munasarjat naisella sijaitsee
-ja tee testi jos havaitset jotain näistä, ja katso tuleeko plussa
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se on tällä sivustolla aihe vapaan ja raskauslaskurin vieressä: ovulaatiolaskuri.
No niin on. Samaten boksi valmiina kierron keston ilmoittamista varten.
Suosittelen testaamista. Suosittelen myös välttämään rfsu-testejä.
Sehän on silloin kun haluttaa niin vietävästi.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on silloin kun haluttaa niin vietävästi.
No mulla se on sit monta kertaa viikossa..
Ovulaatio on 2 viikkoa ennen kuukautisia. Mikäli kuukautiskiertosi on epäsäännöllinen, suosittelen ovulaatiotestien käyttöä. :)
Tää keskustelu on nyt kaikkien luettavana kun pitäisi olla tuossa ovulaatio laskuri sivulla tämä .
Ehkäisy pillerit vapauttaa seksin .
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan kierto on ollut sekaisin ilman ehkäisyä?
Mulla meni 6kk ainakin kun jätin pillerit pois.
Ovulaation ajankohta tuli myös yllätyksenä (aloin tekemään ovistestejä ensin kp 14 -> enkä saanut kuin haaleita viivoja) niin ekat vahvat viivat tulikin tikkuun jo kp10 vaikka kierto oli n.30 päivää!
Tästä kierrosta raskauduin kun sain tietää, että ovuloin siis todella aikaisin.
Kiitos kaikista antamistane vinkeistä. Pitää tutustua tarkemmin noihin ovulaatiotesteihin. Neljä kuukautta olen nyt ollut ilman ehkäisyä. Ja kierto on oma kummallinen itsensä kuten ehkäisy kun aikana. Minulla on yksi lapsi entuudestaan, tulin raskaaksi ensimmäisten kuukautisten jälkeen ehkäisyn jätettyäni, mutta toki olin myös paljon nuorempi silloin. Ehkäisymenetelmä oli silloin sama kun nyt, implantti.
Lataa puhelimeesi sovellus, esim Clue. Se laskee pidemmän ajan tietojen perusteella ovulaation ajankohdalle arvion.