Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako talvitakkia voi ihmisellä olla? Tilasin Zalandolta uuden villakangastakin ja sitten tekisi mieli tuollaista Varustelekan Särmää.

Vierailija
09.11.2021 |

Mulla kyllä ennestään on yksi villakangastakki mutta siihen ei mahdu enää villapaitaa alle ja tuo uusi on isompi. Särmän kanssa kilpailee sitten pitempi tekninen parka joka toisaalta käy vaikka kaupungillekin. Mutta olen vähän kyllästynyt väriin (sininen). Näiden lisäksi löytyy huppukarvareunatoppatakki, Torstain "lenkkeily"toppatakki ja pitkä, paksu toppatakki kunnon pakkasille.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu "enää" villapaitaa alle. En ymmärrä.

Vierailija
2/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mahdu "enää" villapaitaa alle. En ymmärrä.

Ennen mahtui villapaita alle, ei enää. Liekö kaapissa kutistunut ;) Voi käyttää siis niinä päivinä kun ei ole niin kylmää että tarvitsisi villapaitaa alle mutta kylmemmällä säällä ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erilaisia talvitakkeja varmaan jotain 15 kpl. Kevytuntuvia niistä ehkä 6 kpl. Loput toppiksia ja villakangastakkeja.

Vierailija
4/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Roadman tekisi?

Nykyään hyväksyttyä myös RYÖSTÄÄ takki toisen päältä!

Saa kuvansa leipäpakkaukseen ja tulee juhlituksi sankariksi jonka tarinan jokainen uutisväline haluaa kertoa!

Vierailija
5/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on erilaisia talvitakkeja varmaan jotain 15 kpl. Kevytuntuvia niistä ehkä 6 kpl. Loput toppiksia ja villakangastakkeja.

Ai no ei mulla sitten ole hätää! Tuollainen kevytuntuvakin puuttuu kokonaan vielä. Tarpeeksi pitkä pitäisi vaan löytyä että yltää pepun alle. 

Vierailija
6/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen takkifriikki, mulla on erialaisia takkeja kymmenittäin, pelkästään talvikautta varten on varmaan 30 takkia 😅

Vierailija
7/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talveen mahtuu monenlaista säätä, pari astetta plussaa ja sadetta, vähän pakkasta ja tuulee ja paukkupakkanen vaativat erilaista pukeutumista. Sitten on eri tilanteita pukeutumisen asiallisuuden suhteen, liikkumisen tarvetta jne. Kymmenen talvitakkia ei olisi mitenkään liioittelua, jos niille vaan kaikille käyttöä ja tulee käytettyä loppuun. 

Minulla roikkuu kaapissa pitkä, musta talvitakki, joka on n. 20 vuotta vanha. Käytä sitä hautajaisissa ja oopperassa. 

Vierailija
8/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla on kaksi takkia. Välikausi ja talvitakki. Kesällä menee ihan hupparilla jos jotain tarvii.

Vierailija
9/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, miksi mulla on vain kaksi talvitakkia. 😥

Vierailija
10/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, hupparilla? Ootsä 14v?

Vierailija
11/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, itsekin mietin samaa, kun minulla on jo 3, joista yksi on ehkä vähän pieni... tekisi mieli ostaa 2 lisää.

Vierailija
12/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa on, kirppisostamisen ongelma. 

Vierailija
13/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme talvitakkia: untuvatakki, ohuempi ja lyhyempi toppis ja villakangastakki. Kaikki vanhoja, jotain 7-14 -vuotiaita. Mutta miksei sitä useampikin voisi olla, mutta en kyllä tosiaan ostaisi niitä kymmenittäin….

Vierailija
14/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako talvitakkia voi ihmisellä olla? Jaa-a. Siinäpä kysymys. Kuka siihen osaisi vastata?

Vierailija
15/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan välikausitakista käytettiin sanaa ulsteri. Ne eivät ole talvitakkeja, ja harvoin pitävät vettä ja tuulta.

Monet villakangastakit, joita nyt talvitakkeina myydään, hintaluokassa vähän yli 100 euroa, sisältävät villaa tuskin nimeksikään.

Niin alkuperäiseen kysymykseen, talveksi kaksi turkkia ja yksi laadukas paksu untuvatakki.

Lisäksi kolme ulsteria.