Montako talvitakkia voi ihmisellä olla? Tilasin Zalandolta uuden villakangastakin ja sitten tekisi mieli tuollaista Varustelekan Särmää.
Mulla kyllä ennestään on yksi villakangastakki mutta siihen ei mahdu enää villapaitaa alle ja tuo uusi on isompi. Särmän kanssa kilpailee sitten pitempi tekninen parka joka toisaalta käy vaikka kaupungillekin. Mutta olen vähän kyllästynyt väriin (sininen). Näiden lisäksi löytyy huppukarvareunatoppatakki, Torstain "lenkkeily"toppatakki ja pitkä, paksu toppatakki kunnon pakkasille.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu "enää" villapaitaa alle. En ymmärrä.
Ennen mahtui villapaita alle, ei enää. Liekö kaapissa kutistunut ;) Voi käyttää siis niinä päivinä kun ei ole niin kylmää että tarvitsisi villapaitaa alle mutta kylmemmällä säällä ei käy.
Mulla on erilaisia talvitakkeja varmaan jotain 15 kpl. Kevytuntuvia niistä ehkä 6 kpl. Loput toppiksia ja villakangastakkeja.
Mitä Roadman tekisi?
Nykyään hyväksyttyä myös RYÖSTÄÄ takki toisen päältä!
Saa kuvansa leipäpakkaukseen ja tulee juhlituksi sankariksi jonka tarinan jokainen uutisväline haluaa kertoa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erilaisia talvitakkeja varmaan jotain 15 kpl. Kevytuntuvia niistä ehkä 6 kpl. Loput toppiksia ja villakangastakkeja.
Ai no ei mulla sitten ole hätää! Tuollainen kevytuntuvakin puuttuu kokonaan vielä. Tarpeeksi pitkä pitäisi vaan löytyä että yltää pepun alle.
Mä olen takkifriikki, mulla on erialaisia takkeja kymmenittäin, pelkästään talvikautta varten on varmaan 30 takkia 😅
Talveen mahtuu monenlaista säätä, pari astetta plussaa ja sadetta, vähän pakkasta ja tuulee ja paukkupakkanen vaativat erilaista pukeutumista. Sitten on eri tilanteita pukeutumisen asiallisuuden suhteen, liikkumisen tarvetta jne. Kymmenen talvitakkia ei olisi mitenkään liioittelua, jos niille vaan kaikille käyttöä ja tulee käytettyä loppuun.
Minulla roikkuu kaapissa pitkä, musta talvitakki, joka on n. 20 vuotta vanha. Käytä sitä hautajaisissa ja oopperassa.
Jaa. Mulla on kaksi takkia. Välikausi ja talvitakki. Kesällä menee ihan hupparilla jos jotain tarvii.
Höh, miksi mulla on vain kaksi talvitakkia. 😥
Huh, itsekin mietin samaa, kun minulla on jo 3, joista yksi on ehkä vähän pieni... tekisi mieli ostaa 2 lisää.
Liikaa on, kirppisostamisen ongelma.
Mulla on kolme talvitakkia: untuvatakki, ohuempi ja lyhyempi toppis ja villakangastakki. Kaikki vanhoja, jotain 7-14 -vuotiaita. Mutta miksei sitä useampikin voisi olla, mutta en kyllä tosiaan ostaisi niitä kymmenittäin….
Montako talvitakkia voi ihmisellä olla? Jaa-a. Siinäpä kysymys. Kuka siihen osaisi vastata?
Ennen vanhaan välikausitakista käytettiin sanaa ulsteri. Ne eivät ole talvitakkeja, ja harvoin pitävät vettä ja tuulta.
Monet villakangastakit, joita nyt talvitakkeina myydään, hintaluokassa vähän yli 100 euroa, sisältävät villaa tuskin nimeksikään.
Niin alkuperäiseen kysymykseen, talveksi kaksi turkkia ja yksi laadukas paksu untuvatakki.
Lisäksi kolme ulsteria.
Ei mahdu "enää" villapaitaa alle. En ymmärrä.