Hauskaa ajanvietettä: keksitään itse nimiä!
Tuli tässä mieleen, kuinka jännää on miten nimet syntyvät. Joku vain keksii uuden kirjainyhdistelmän ja siitä tulee nimi. Alkuun tällainen uusi nimi tuntuu ehkä hieman erikoiselta, mutta pian siihen totutaan, se alkaa levitä ja jonkin ajan kuluttua se löytyy kalentereistakin, eikä kukaan kiinnitä siihen mitään huomiota. Jotenkin todella mielenkiintoista!
Mietinkin, että kuka tahansa meistä voi olla tulevaisuuden hittinimien keksijä. Haastan siis teidät keksimään uusia nimiä! Mietin näitä eilen illalla ja tuli paljon mieleen, hauskaa ajanvietettä. Monen kohdalla oli niin, että ensin nimi kuulosti oudolta, mutta kun sitä toisteli hetken, alkoi ajatella että tämähän voisi olla ihan oikeakin nimi. :)
Tässä muutama keksimäni (nämä keksin tässä samalla, kun ne eiliset eivät enää muistu mieleen). Ja ei sitten arvostella muiden keksimiä negatiiviseen sävyyn, ei oteta tätä liian vakavasti:
Olje, Hele, Vielo, Liena
Heh. En ehkä menisi omalle lapselleni antamaan, mutta kuulostavat ihan nimiltä! Teidän vuoro. :)
Kommentit (157)
Sirle, Aunea, Mikla, Inke, Solja, Enne, Arni
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:09"]
Jemilia ja Jevelina. Olen aloitteleva kirjailija, ovat keskeneräisen kirjani hahmoja.
[/quote]
Toivottavasti tuo oli vitsi. :)
[/quote]
Miksi olisi? Kyseessä siis lähiöperheen tytöt :)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:09"] Jemilia ja Jevelina. Olen aloitteleva kirjailija, ovat keskeneräisen kirjani hahmoja. [/quote] Toivottavasti tuo oli vitsi. :) [/quote] Miksi olisi? Kyseessä siis lähiöperheen tytöt :)
[/quote]
No se selittää.
Pystyisittekö antamaan näistä jonkun lapsellenne nimeksi? Minä en. :D
Keksin pienenä mielestäni kaikista kauniimman nimen, jonka haluaisin antaa tulevalle lapselleni. Muistan kun kerrroin siitä mummolleni ja mummo nauroi, että ei sellaista nimeä voi kellekään antaa, kun ei se ole nimi. Tuli niin paha mieli, etten enää sen jälkeen kertonut sitä kellekään vaikka olin jo miettinyt pitkään"/
Nimi olisi ollut Mielo Tallikki:D
Olin 5 tai 6 vuotias. Mielo on ihan kaunis, mutta onhan se myönnettävä, että tuo tallikki on aika hirvee:D
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:24"]
[/quote]
Voisin antaa useammankin.
Atlassia
Stellaria
Maiselli
Pepperiina
Dinomiko
Marseo
Justedemus
Pontemo
Sella, Evela, Neera, Anila (ja sitten Alila, Kirsi Kunnaksen siskon nimi!)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:34"]
Humppeliini
[/quote] Ei oo itse keksitty.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:52"]
Tunnen yhden Helen. Ja savossa Leena on Liena.
[/quote]Eipä muuten ole
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:24"]
[/quote]
Voisin antaa useammankin.
[/quote] Pontemo :)
Antaisivat näitä niiden Aavojen ja Islojen sijaan