Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsillasi äidin vai isän sukunimi(jos ei ole yhteistä)?

Vierailija
08.09.2006 |

Miksi näin?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteisen nimikäytännön takia. Mulla ois ollut harvinaisempi nimi, mutta sekin on oman isäni peruja. Nimet vaan meijän suvussa kulkee isälinjaa piste

Vierailija
22/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun olin niin tossu, että ko. asiassakin myötäilin avoukkoani; olisi ollut ihan OIKEIN sille ja sen paskasuvulle, jos poikamme olisi saanut minun sukunimeni. Jos vielä voisin, niin valitsisin toisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko noin yleisestikin riidanhaluinen vainko vain tässä tapauksessa.

Vierailija
24/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tullut edes oman antaminen mielee! Perheelle kuitenkin kait jossain vaiheessa tulossa sama sukunimi tai oma-yhteinen

Vierailija
25/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä niin halusi. Ja minä' sen hänelle " soin" koska minulla sellainen sukunimi josta luulstavasti lasta kiusattaisiin.

Vierailija
26/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatekysymys, ei olis varmaan tullut meille lapsia jos en olisi tässä antanut periksi :) Mua ei haittaa ainakaan vielä, tiedä sitten myöhemmin

Vierailija
27/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ollut kiva sille sukunimelle lasta laittaa, kun ei ole sen exän. En ole vaihtanut itse tyttönimelle, koska työssäni olen niin tuttu asiakkaille ynnä muille tällä sukunimellä, että sen vaihtaminen haittaisi bisneksiäni.

Vierailija
28/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii paremmin antamamme etunimen kanssa. Lisäksi mieheni sukunimi on harvinaisempi. Silti vähän kaihertaa... Olemme naimisissa.

Vierailija
29/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä se oli luonnollisempaa, koska minulla on suvun nimi, joka on jatkunut jo 1600-luvulta (myös miehet ovat ottaneet vaimonsa nimen tullessaan sukutilalle).

Vierailija
30/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minusta se on oikea tapa.

toivon että jonain päivänä minullakin on sama nimi kuin muulla perheellä.

Vierailija
31/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on ruotsinkielinen sukunimi ja asumme ruotsissa. Miehen sukunimeä ei ruotsalaiset osaa lausua tai kirjoittaa. Muitakin syitä kyllä on.

Vierailija
32/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja jos joskus mennään naimisiin niin onpahan kaikilla sitten sama sukunimi

Vierailija
33/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat isona vaihtaa minun tyttönimeeni, jos tahtovat. Isän nimi siksi, että kaikki voivat tajuta, etteivät lapset ole au-lapsia.

Vierailija
34/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni on harvinainen, miehen ei, mutta kun hän harkinnan jälkeen halusi lapsille oman sukunimensä, niin suostuin. Minusta oli se oli jotenkin liikuttavaa, muuten moderni mies eikä ollut esim. mitään keskustelua minun sukunimestäni naimisiinmenon yhteydessä.

Vierailija
35/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla kaksoisnimi, joten mielestäni on luontevaa että lapsilla on isän nimi. lapsille ei kaksoisnimi mielestäni sovi.

niin silloinhan teillä on yhteinen sukunimi, sinulla vain nimesi osana mutta kuitenkin. Yhdistelmäsukunimeä ei voikaan lapselle antaa.

Vierailija
36/36 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sopii lasten etunimiin hyvin ja on muutenkin kauniimpi nimi kuin minun sukunimeni.