Onko lapsillasi äidin vai isän sukunimi(jos ei ole yhteistä)?
Miksi näin?
Kommentit (36)
Harmittaa, kun olin niin tossu, että ko. asiassakin myötäilin avoukkoani; olisi ollut ihan OIKEIN sille ja sen paskasuvulle, jos poikamme olisi saanut minun sukunimeni. Jos vielä voisin, niin valitsisin toisin...
Oletko noin yleisestikin riidanhaluinen vainko vain tässä tapauksessa.
eipä tullut edes oman antaminen mielee! Perheelle kuitenkin kait jossain vaiheessa tulossa sama sukunimi tai oma-yhteinen
Isä niin halusi. Ja minä' sen hänelle " soin" koska minulla sellainen sukunimi josta luulstavasti lasta kiusattaisiin.
periaatekysymys, ei olis varmaan tullut meille lapsia jos en olisi tässä antanut periksi :) Mua ei haittaa ainakaan vielä, tiedä sitten myöhemmin
Ei olisi ollut kiva sille sukunimelle lasta laittaa, kun ei ole sen exän. En ole vaihtanut itse tyttönimelle, koska työssäni olen niin tuttu asiakkaille ynnä muille tällä sukunimellä, että sen vaihtaminen haittaisi bisneksiäni.
Sopii paremmin antamamme etunimen kanssa. Lisäksi mieheni sukunimi on harvinaisempi. Silti vähän kaihertaa... Olemme naimisissa.
Meistä se oli luonnollisempaa, koska minulla on suvun nimi, joka on jatkunut jo 1600-luvulta (myös miehet ovat ottaneet vaimonsa nimen tullessaan sukutilalle).
koska minusta se on oikea tapa.
toivon että jonain päivänä minullakin on sama nimi kuin muulla perheellä.
Koska minulla on ruotsinkielinen sukunimi ja asumme ruotsissa. Miehen sukunimeä ei ruotsalaiset osaa lausua tai kirjoittaa. Muitakin syitä kyllä on.
Vierailija:
Ja jos joskus mennään naimisiin niin onpahan kaikilla sitten sama sukunimi
Lapset voivat isona vaihtaa minun tyttönimeeni, jos tahtovat. Isän nimi siksi, että kaikki voivat tajuta, etteivät lapset ole au-lapsia.
Oma nimeni on harvinainen, miehen ei, mutta kun hän harkinnan jälkeen halusi lapsille oman sukunimensä, niin suostuin. Minusta oli se oli jotenkin liikuttavaa, muuten moderni mies eikä ollut esim. mitään keskustelua minun sukunimestäni naimisiinmenon yhteydessä.
Vierailija:
Minulla kaksoisnimi, joten mielestäni on luontevaa että lapsilla on isän nimi. lapsille ei kaksoisnimi mielestäni sovi.
niin silloinhan teillä on yhteinen sukunimi, sinulla vain nimesi osana mutta kuitenkin. Yhdistelmäsukunimeä ei voikaan lapselle antaa.
Se sopii lasten etunimiin hyvin ja on muutenkin kauniimpi nimi kuin minun sukunimeni.
Ihan perinteisen nimikäytännön takia. Mulla ois ollut harvinaisempi nimi, mutta sekin on oman isäni peruja. Nimet vaan meijän suvussa kulkee isälinjaa piste