Miltä krapula tuntuu - alkoton kyselee
Niin, kysymys otskossa. En ole koskaan juonut, niin haluaisin tietää mitä se krapula on. Palstalla varmaan krapulaisia näin lauantaiaamuna.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:47"]
Vaikka olisi huono olo PANETTAA enemmän kuin ikinä. Paikat ihan kosteina ja sellainen kiima päällä että oksat pois. Kummallista kun muuten olotila on melkein kuin kuolemaa tekisi.
[/quote]
Panetus on kummallinen ilmiö. Tosiaan mahassa velloo, oksettaa ja muna ojossa. Muija ei käsitä ollenkaan kun hällä ei kuulema tule kannkuspanetusta. Joskus on sentään auttanut, 5 kertaa jaksoi ja itse vielä pari kertaa yksin. Sellaista se on kiima pahimmillaan krapulassa.
Mies dokaa aina niin paljon että ottaa loikkaria. Vasn hän onkin alkkis. Kaikki vapaa menee kännissä ja illalla pakko juoda kun muuten ei voi nukkua eikä syödä. Ja hänellä ei ole mitään ongelmaa...Niinpä!
Paha krapula = raju vatsatauti, migreeni ja merisairaus yhtä aikaa + itsesyytökset ja itseinho.
enää en noin paljoa juokaan, ei tuota halua kokea!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:47"]
Vaikka olisi huono olo PANETTAA enemmän kuin ikinä. Paikat ihan kosteina ja sellainen kiima päällä että oksat pois. Kummallista kun muuten olotila on melkein kuin kuolemaa tekisi.
[/quote]
Panetus on kummallinen ilmiö. Tosiaan mahassa velloo, oksettaa ja muna ojossa. Muija ei käsitä ollenkaan kun hällä ei kuulema tule kannkuspanetusta. Joskus on sentään auttanut, 5 kertaa jaksoi ja itse vielä pari kertaa yksin. Sellaista se on kiima pahimmillaan krapulassa.
[/quote]
Verenkierto on tosiaan voimakasta alapäässä. Ehkä se on myös joku pimeä hengissäsäilymisvietti. Kun muuten tekee kuolemaa niin äkkiä siemen itämään :D
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:01"]Aamulla pelkäät että kuolet, muutaman tunnin päästä pelkäät että et kuolekkaan!
[/quote]
Ahhahaahaaa, huutonaurua silmät märkänä :D :D :D tää täytyy muistaa!
Krapula on paras tapa nollata itsensä. Nautin krapulasta yhtä paljon kuin humalasta. Nuku, syö, nussi, samat uudelleen. Minä olen paha ihminen! En toivoisi mitää pahaa kenellekään.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:01"]Aamulla pelkäät että kuolet, muutaman tunnin päästä pelkäät että et kuolekkaan!
[/quote]
Ahhahaahaaa, huutonaurua silmät märkänä :D :D :D tää täytyy muistaa!
[/quote]
Pahimmillaan taitaa kyllä mennä niin että ensin pelkää kuolevansa, sitten toivoo kuolemaa ja lopulta pelkää ettei kuolekkaan.
Minäkin haluaisin tietää.
t. humalassa pari kertaa kuussa
Olen vasta 23, mutta olen saanut jo kokea ensimmäiset kaksipäiväiset krapulat :/ pahimmillaan ensimmäinen päivä on sohvalla makaamista ja vatsalaukun tyhjentämistä, ruoka pysyy alhaalla vasta iltakuuden jälkeen. Tämä kaikki säestettynä päänsäryllä ja huimauksella. Syke koko päivän n. 120. Suussa maistuu majava.
Toinen päivä: nuutunut olo ja edelleen nestehukka, pienikin ponnistus hengästyttää.
Herään klo 10 ja ajattelen "jes ei krapulaa!". Juon puoli tuntia kylmää limpparia, käyn pitkälleen ja ummistan silmät. Havahdun klo 16 ja otan hörpyn vettä, jos käden ulottuvilla sattuu olemaan. Ummistan silmät pääkivun saattelemana ja nukun/en nuku/nukun/en nuku -tyylillä klo 21 saakka. Haparoivin askelin pimeydessä kävelen jääkaapille, joka oven avatessa luo silmille painajaismaisen kirkkaan valon. Otan epäterveellisintä ruokaa mitä löytyy, syön sen ja juon vettä niin paljon kun jaksan. Menen takaisin nukkumaan ja nukahdan.
En suosittele, itselläkin nämä ajat jo takana. :)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 01:24"]
Olen vasta 23, mutta olen saanut jo kokea ensimmäiset kaksipäiväiset krapulat :/ pahimmillaan ensimmäinen päivä on sohvalla makaamista ja vatsalaukun tyhjentämistä, ruoka pysyy alhaalla vasta iltakuuden jälkeen. Tämä kaikki säestettynä päänsäryllä ja huimauksella. Syke koko päivän n. 120. Suussa maistuu majava. Toinen päivä: nuutunut olo ja edelleen nestehukka, pienikin ponnistus hengästyttää.
[/quote]
Joo tää on karseeta. Omalla kohdalla myös suussa maistuu kissanpaska vielä toisenakin päivänä. Erittäin kivaa palvella asiakkaita töissä, kun ei viittis koko ajan mutustaa jotain mynthonia.. Plus se hikoilu, oon joskus mennyt kakkosdarrapäivänä spinningiin ja voi sitä hien määrää! Toka päivänäkin välillä äklöttää ja oksettaa.
Masennus iskee, kädet tärisevät, oksettaa ja väsyttää. Enkä edes juo isoja määriä, mutta ikääkin jo 48v. Ei jaksa enää.
Inhottavalta. Oksennustaudilta.
Joskus krapula tuntuu vain heikotuksena ja pään pyörimisenä noustessa.
Aamulla pelkäät että kuolet, muutaman tunnin päästä pelkäät että et kuolekkaan!
Päässä pyörii, oksettaa (niin kuin oksennustaudissa), hikoiluttaa ja paleltaa, haluaa vaan makoilla, päätä jomottaa, ei pysty ajattelemaan juuri mitään paitsi oloaan, janottaa aivan kamalasti, ruoka ei maistu
Heikottaa, päätä särkee, joskus etoo. Jos oksennus tulee helposti, se kannattaa. Kaikki viinan rippeet on hyvä saada elimistöstä pois.
Kankkuseen mua auttaa lepo, raitis ilma (ikkunat auki) ja kylmän veden juominen. Paha olo hellittää parissa tunnissa, mutta loppupäivän voi heikottaa. Olo on vähän samanlainen kuin silloin, kun flunssa on tulossa päälle.
On olemassa myös ihana, loiva, luova krapula. Silloin ideat sinkoilevat, puhe kulkee, pystyy syömään (valikoiden), on henkevä ja hyväntuulinen. Päätä saattaa särkeä vähän ja on fyysisesti raskas olo. Veto loppuu taas parissa tunnissa ja on parempi mennä silloin pitkille päiväunille. Ilta on alakuloinen ja yksinkertaisten, helppojen hommien hoitaminen (esim. pyykit) vahvistaa sielua. Aikaisin nukkumaan, koska känniunet eivät ole oikeaa unta.
"Luovassa krapulassa" saattaa vielä olla hieman kännissä...?
Pikkukankkusessa on vain veto poissa ja nuutunut olo.
Pahassa kankkusessa olo on vain kamala, voi vain maata sikiöasennossa ja yrittää olla liikahtamatta, koska muuten sattuu ja alkaa oksettaa.
Mulla on myös masentunut olo kankkusessa, harmittaa että tuli juotua niin paljon ja kaikki on pelkkää paskaa.
Jos juot, niin suosittelen esim chlorellan tai acetiumin hankkimista. :D muuten olot voi olla aika tukalat. Nopealla googlauksella löysin tän http://krapulanhoito.fi/