Inhokki kotityösi?
Itsellä ehdottomasti tiskaaminen ja pölyjen pyyhintä sekä kuivien pyykkien kaappiin viikkaaminen. Pyykinpesu itsessään ihan mukavaa :D Imurointi on kanssa mukavaa ainakin silloin kun on paljon pölypalleroita ja hiekkaa/roskaa, ihanaa kuunnella kun ne menee letkuun ja tietää että tulee siistiä :D Mitenkäs teillä?
Kommentit (50)
Kaikki. Ihan kaikki kotityöt. Palkkaisin siivoojan siivoomaan joka neliösentin, jos olisi varaa.
Kaikkia vihaan yhtä paljon. Ehkä imuroimista silti eniten.
Imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja petivaatteiden vaihto on inhottavinta. Mutta suorastaan nautin tiskaamisesta ja kylppärin pesusta!
Tiskien laitto koneeseen ja tiskaaminen ylipäätään. Inhoan sotkuista keittiötä, mutta en millään jaksais tehdä sille mitään. Myös puhtaan pyykin viikkaus ja kaappiin laitto tuottaa mulle suuria vaikeuksia, mitenkään en viittis aloittaa sitä hommaa ja sitten sitä puhdasta vaatetta vaan kertyy kaikkiin ihme kasoihin.
Tiskaaminen ja pyykkien ripustaminen.
Sohvien ja nojatuolien imurointi! keittiön kaappien ovien, roskakaapin ja roskasankojen peseminen, ne roiskeet ja rasvaiset näpinjäljet, hrrr... Sitävastoin minusta pölyjen pyyhkiminen on ihan kivaa, se sujuu nopeasti.
Pöytien pyyhkiminen, imurointi ja kaupassa käyminen. Tuossa järjestyksessä. Tiskirättiiin en koske lähes koskaan, tai otan joka kerta uuden rätin. Imuroin lähes päivittäin vähintään takan edustalta puiden roskat, mutta inhoan imurointia yli kaiken. Imuroin kyllä koko kämpänkin usein, mies ei ole oikein innostunut myöskään. Mutta jos teemme kunnon siivouksen, mies imuroi, mä pyyhin pölyt ja pesen lattiat. Kaupassa käyntiä mä myös välttelen, mies hoitaa ne lähes kokonaan ja mukisematta :)
Tämä pisti ihan miettimään :) Inhoan tiskikoneen tyhjennystä, ns. patatiskiä käsinpesuna, uuninpesua, pyykkien viikkaamista, ikkunanpesua ja viemärinpuhdistusta. Näistä kahta olen tehnyt tänään, lucky me :P
Hassua on, että tiskokoneen latominen ja pyykkien ripustaminen on suorastaan kivaa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:48"]
Sohvien ja nojatuolien imurointi! keittiön kaappien ovien, roskakaapin ja roskasankojen peseminen, ne roiskeet ja rasvaiset näpinjäljet, hrrr... Sitävastoin minusta pölyjen pyyhkiminen on ihan kivaa, se sujuu nopeasti.
[/quote]
Voi jestas, mä unohdin ton roskiskaapin! Se unohtuu niin usein, että siksi on ällöhomma kun sotkua tulee.
-nro31
Vaatekaappien järjestelystä en tykkää yhtään, wc:n pesu sen sijaan on ihan kivaa :D
Tiskaaminen oli kaikkein kauheinta kun vielä asuttiin ilman tiskikonetta. Sitä jaksoin vetkutella kunnes tiskipöytä oli kodin kukoistavin paikka.. Pyykin kuivumaan levittäminen on myös kamalaa, vielä joskus hankin kuivausrummun!
Ikkunanpesu, koska olen surkea siinä eikä jäljestä ikinä tule hyvää, aina jää joku raita. Minulla on myös sydänsairaus jonka takia käsien pitäminen koholla tuntuu pahalta, yläselkään alkaa koskea ja tuntuu etten saa happea.
Imuroimisesta en myöskään pidä, koska imuri pitää niin kovaa ääntä. Jos olisi äänetön imuri niin voisin imuroidakin mielelläni. Käsin tiskaamisesta ja pyykinpesusta taas pidän.
Tavaroiden/- vaatteiden järjestely, roskien kerääminen, imurointi, pyykkien viikkaus ja sukkaparien etsimistä vihaan eniten!
Kaikki muu on helppoa, jopa mukavaa, paitsi uunin puhdistus.
Inhoan keittiön tasojen pyyhkimistä jota kuitenkin pitää päivittäin tehdä. Sitten inhoan ikkunoiden pesua. Muut hommat menettelee...
Tiskaaminen! Niin epäkiitolista hommaa että :( tikipöytä on siisti max kaksi tuntia ja sitten siihen alkaa jo kerääntyä roinaa.
Imurointi! Lattiat vielä menee, mutta sohvien imurointi, kun pitää ottaa tyynyt jne., on ÄRSYTTÄVÄÄ.
Oikeastaan kaikki. :D
Siksi palkkasimme siivoojan joka käy kerran viikossa, mies hoitaa päivittäissiivouksen, kaupassakäynnin ja ruoanlaiton, minä (pitkin hampain) vaatehuollon. En tiedä mikä siivoamisessa ja muussa kodinhoidossa on minulle niin vastenmielistä, huvittaa itseänikin.
Vessan siivous